بازسازی مطب دندانپزشکی

به گزارش جام پارسی، نمیتوان از این امر مهم چشم پوشی کرد که علاوه بر تخصص و سابقه یک دندانپزشک عوامل مهم دیگر و تاثیرگذارتری نیز نسبت به بحث های تخصصی دندانپزشکی و مشاوره وجود دارد. یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین موارد در این مورد فضای مطب یک دندانپزشک می باشد که میتواند تصویر بسیار خوبی را نسبت به دندانپزشک در ذهن مراجعان ایجاد کند. نکات و مواردی که در بحث دکوراسیون و بازسازی مطب دندانپزشکی باید رعایت کنیم را در این مطلب دنبال کنید.

بازسازی مطب دندانپزشکی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بخش های مختلف بازسازی مطب دندانپزشکی

اگر بخوایم فضای داخلی یک مطب دندانپزشکی را به دو دسته مهم کلی تقسیم کنیم، میتوانیم این دو دسته را به صورت زیر تعریف کنیم:

اتاق انتظار : اتاق انتظار محل انتظار مراجعه نمایندگان می باشد که مهمترین قسمت برای یک پروژه دکوراسیون و یا بازسازی می باشد، دلیل این امر بحث انتظار است. معمولا ما انسانها بعد از مدتی از انتظار حوصلمان سر می رود و با آنالیز فضای اطرافمان خودمان را سرگرم می کنیم. در صورتی که این فضا را به درستی طراحی کنید علاوه بر ایجاد حس خوشایند در هنگام انتظار می توانید به کسانی که در اولین بار به مطب مراجعه می نمایند حس اعتماد و ایجاد اعتبار انجام دهید.

منبع تصویر

اتاق معاینه : بخش دومی که باید به آن توجه کرد اتاق معاینه مطب می باشد، الزامات طراحی و بازسازی این فضا نسبت به فضای پذیرش کاملا متفاوت است و اهدافی که باید در طراحی و بازسازی اتاق معاینه به آن توجه کرد بیشتر به حس آرامش و همچنین تمیزی مربوط می گردد.

در ادامه با الزامات و نکات مهم در بازسازی مطب دندانپزشکی بیشتر آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

موارد مهم و تاثیر گذار در بازسازی مطب دندانپزشکی

همانطور که در بالا اشاره کردیم در بحث طراحی دکوراسیون و بازسازی مطب دو بخش اصلی وجود دارد که به تفکیک هر بخش نکات و الزاماتی وجود دارد که در صورت توجه به این موارد میتوانید وجه مطب خود را متحول کنید.

نکات مربوط به بازسازی اتاق انتظار در مطب دندانپزشکی:

  • رنگ اتاق

رنگ کلی اتاق انتظار یکی از مواردی هست که توسط آن در کمترین زمان و هزینه ممکن می توانید باعث تغییرات زیادی در ظاهر اتاق بشوید.

استفاده از رنگ ها و یا کاغذ دیواری های خاص تاثیر بهتری نسبت به استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری با تم رنگ سفید داشته باشد، بهتر است تا جای که میتوانید محیطی خاص و شکیل در بخش اتاق انتظار ایجاد کنید.

انتخاب رنگ در بخش اتاق انتظار بهتر است آرام بخش باشد. استفاده از رنگهای آرام بخش باعث کاهش استرس و تنش مراجعه نمایندگان به ویژه بچه ها خواهد شد.

  • مبلمان

بعد از رنگ اتاق توجه به مبلمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از مبلمان و جایگاه های راحت و همچنین هماهنگی از نظر طراحی و رنگ با کل اتاق تاثیر چشم گیری بر روی زیبایی اتاق انتظار خواهد داشت.

در صورت تمایل به انجام پروژه بازسازی مطب دندانپزشکی علاوه بر بحث های بازسازی صرف به چیدمان و دکوراسیون مبلمان و جایگاه ها توجه فرمایید.

  • نورپردازی

هنگامی که بحث ایجاد آرامش و کاهش تنش باشد نورپردازی نقش مهمی را خواهد داشت.

نورپردازی در اتاق انتظار با شرایط خاص و اهدافی که بالاتر به آن اشاره شد بهتر است به صورت ملایم به سبک کم باشد، استفاده از نورپردازی با شدت کم علاوه بر ایجاد حس آرامش و کاهش تنش و استرس بیماران باعث زیباتر شدن فضای این اتاق خواهد شد.

استفاده از ابزارهای مدرن نورپردازی نظیر لوسترها و لامپ های مدرن نیز باعث زیبایی بیشتر اتاق انتظار می گردد و جلوه محیط را مدرن تر می نماید.

  • کف

علاوه بر دیوارها کف اتاق نیز بسیار در چشم مراجعه نمایندگان خود نمایی میکند.

برای زیباتر شدن شکل ظاهر کلی و همچنین اضافه کردن حس آرام بخش به مراجعه نمایندگان بهتر است از کفپوش های طرح چوب بهره ببرید و سعی کنید از کاشی ها با رفلاکس نور بالا و رنگ در تم سفید خود داری کنید.

بعد از کفپوش های طرح چوب می توانید از کفپوش های تم قهوه ای استفاده نمایید.

  • آپشن های اضافه

استفاده از موارد اضافه دیگر می تواند تاثیر مثبتی بر روی ظاهر این بخش داشته باشد، به عنوان مثال میتوانید برای زیباتر شدن محیط یک کتابخانه کوچک با نورپردازی خاص داشته باشید.

با استفاده از پارتیشن های زیبا می توانید بخش های مختلف را جدا نموده و در ظاهر مطب تغییرات زیادی ایجاد کنید.

گل های آپارتمانی نیز تاثیر بسازایی در زیباسازی فضای اتاق انتظار خواهد داشت.

از دیگر مواردی که میتوانید از آن یاری بگیرید استفاده از قاب نقاشی می باشد.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد اشتباهی است که در مطب های سطح پایین زیاد مشاهده می گردد و استفاده از پوسترهای پزشکی در دیوار اتاق انتظار است.

نکات مربوط به بازسازی اتاق معاینه در مطب دندانپزشکی:

  • رنگ اتاق

برخلاف اتاق انتظار که تاکید بر عدم استفاده از تم رنگ سفید است، در اتاق معاینه بهتر است از این تم مخصوصا خود رنگ سفید بیشتر استفاده گردد. اتاق معاینه باید نشان دهنده پاکیزگی و جلب اعتماد باشد. استفاده از کاغذ دیواری با طرح های روشن نیز در این طراحی می تواند باعث ایجاد حس پاکیزگی و جلب اعتماد گردد. رنگ سفید و عدم استفاده از کاغذ دیواری طرح دار یکی از استانداردترین طرح ها برای دکوراسیون اتاق معاینه است.

  • تجهیزات

کنسول دندانپزشکی یکی از مهمترین اجزای است که بیشترین جلب توجه را در اتاق معاینه به خود اختصاص می دهد، استفاده از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات که از شکل ظاهری خوبی برخوردار است امری بسیار مهم است.

در صورتی که میخواهید طبق استاندارد طراحی پیش بروید بهترین رنگ برای کنسول تم آبی می باشد.

  • نورپردازی

برخلاف نکاتی که در خصوص نور پردازی اتاق انتظار در بازسازی مطب دندانپزشکی ذکر کردیم در اتاق معاینه نیازمند نورپردازی با شدت بالا هستیم. بهتر است نورپردازی این فضا نورپردازی کاملی داشته باشد. همچنین حدالامکان از نور طبیعی در طول روز بهره ببرید.

  • کف

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، رنگ سفید در اتاق معاینه نقش مهمی دارد و باید تا جای که میتوان از تم رنگ سفید به خوبی استفاده کرد. بهتر است برای کف از سرامیک یا سنگ های با تم رنگ سفید و یا کرم بهره ببرید. سطح کف در بخش اتاق معاینه علاوه بر توجه به بحث سفیدی رفلکس بودن در مقابل نور نیز تاثیر خوبی روی زیبایی این بخش خواهد داشت.

در صورتی که در خصوص بازسازی مطب دندانپزشکی تجربه و یا نظر خاصی دارید در قسمت نظرات پیغام بگذارید تا با اسم خودتان در مطلب اضافه کنیم.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 587

به "بازسازی مطب دندانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مطب دندانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید