بارش باران و برف در نیمه شمالی کشور

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان آسمان بارانی و برفی خواهد بود .

بارش باران و برف در نیمه شمالی کشور

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی شده است.

در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان ابرناکی، بارش خفیف باران و وزش باد پیش بینی می گردد. فردا شنبه در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، برف، وزش باد و کاهش 5 تا 7 درجه ای دما پیش بینی می گردد.

در جنوب استان های بوشهر، فارس، هرمزگان و بعضی منطقه ها کرمان ابرناکی و وزش باد گاهی همراه با بارش باران و رعدوبرق روی می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در بیشتر منطقه ها کشور آسمان صاف خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر منطقه ها جو آرام و پایداری پیش بینی می گردد. تا روز یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است.

آنالیز نقشه های هواشناسی نشان می دهد آسمان تهران امروز ابری است و احتمال بارش باران در مرکز 7 درصد است. در زمان حاضر باد جنوبی با میانگین سرعت 7 کیلومتر در حال وزیدن است. با ورود سامانه بارشی نو دمای هوا تا 12 درجه کاهش پیدا می نماید و پیش بینی می گردد به محصولات کشاورزی بعضی از استان ها مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان خسارت وارد کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1619

به "بارش باران و برف در نیمه شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و برف در نیمه شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید