این تلفن همراه آینده گوشی های هوشمند است

به گزارش جام پارسی، گجت نیوز نوشت: کمپانی اوپو از یک گوشی کانسپت تازه با طراحی تمام شیشه ای رونمایی کرد که می تواند تصویری از آینده گوشی های هوشمند باشد. تصاویر و ویدیوهای مربوط به این گوشی را در ادامه متن مشاهده فرمایید.

این تلفن همراه آینده گوشی های هوشمند است

به نظر می رسد اوپو میخواهد باور عمومی کاربران گوشی های تلفن همراه بر این که تمامی این گوشی ها چهره ای مشابه دارند را تغییر دهد! به همین دلیل، این کمپانی کانسپتی از یک گوشی نو را نمایش داده که در کنار طراحی ساده ای که ارائه می دهد، تماما از شیشه ساخته شده است.

رونمایی از این گوشی کانسپت اوپو در خلال رویداد سالانه Inno Days انجام شد. رویدادی که در آن گوشی سازهای چینی به معرفی نوترین دستاوردهای تکنولوژیک خود می پردازند. کمپانی اوپو در این رویداد ضمن معرفی دو گوشی تاشوی اوپو فایند N2 فلیپ و اوپو فایند N2، تراشه های نو و انحصاری MariSilicon Y را هم معرفی کرد که قرار است کیفیت صدای محصولات آینده این کمپانی را بهبود بخشد.

در این میان، اوپو همچنین نمونه اولیه از یک گوشی تمام شیشه ای را نیز با علاقمندان به اشتراک گذاشت. این گوشی منحصربفرد فاقد هرگونه قاب فلزی بوده و بدنه ای یکپارچه دارد. اوپو این طراحی خود را شیشه یکپارچه (Integrated glass) نام گذاری نموده است.

در ادامه با جزئیات بیشتر این کانسپت نو Oppo آشنا خواهیم شد.

گوشی کانسپت اوپو؛ تمام شیشه، فاقد فلز

گوشی نو اوپو علیرغم طراحی رادیکالی که دارد، همچنان از درگاه USB-C در قسمت پایین بهره می برد. یکی از مهم ترین ابهامات پیرامون این طرح اولیه اوپو مربوط به تعمیر آن است. احتمالا اوپو در صورت تصمیم برای ساخت این گوشی، آن را به صورت یکپارچه فراوری خواهد نمود؛ چرا که در صورت استفاده از چندین بخش شیشه ای مختلف، سرهم بندی و جدا کردن آن نیازمند آموزش های خاص و بسیار دقیقی خواهد بود.

قاب پشت این گوشی بدون شک مجذوب کننده ترین بخش آن خواهد بود و با ارائه بازتاب های محیطی فوق العاده، حس یک مایع شفاف یا فلز مایع مانند جیوه را به بیننده القا می نماید. البته این طراحی، در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر بازار، بیش از حد ساده به شمار رفته و به همین جهت ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد.

در هر صورت این طرح اوپو می تواند دید مناسبی را در مورد آینده طراحی گوشی های تلفن همراه در اختیارمان قرار دهد. البته هیچ گونه اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه آیا اوپو پایان اقدام به ساخت تجاری این گوشی خواهد نمود یا خیر در دستمان نیست. بنابراین کانسپت مورد بحث صرفا برای نمایش دستاوردها و قابلیت های این کمپانی چینی به نمایش درآمده است.

ویدیویی از این کانسپت نو و مجذوب کننده اوپو در زیر قابل مشاهده است:

البته نمایش فوق العاده اوپو در رویداد Inno Days به همین جا خلاصه نشد. این کمپانی در همین رویداد از یک ساعت هوشمند و هدفون با همین طراحی نیز رونمایی کرد.

همچنین گوشی اوپو فایند X6 نیز یکی از محصولات مجذوب کننده نمایش داده شده به وسیله این کمپانی بود که احتمالا به زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

اوپو فایند ایکس 6؛ پرچمداری با طراحی مجذوب کننده از Oppo

با آنالیز طراحی گوشی Oppo Find X6 به نظر می رسد اوپو تصمیم گرفته قید استفاده از ماژول ذوزنقه ای دوربین را بزند. در عوض شاهد استفاده از یک بخش دوربین مستطیلی در پشت این گوشی هستیم که بیش از نیمی از عرض و یک سوم طول گوشی را در بر گرفته است.

همچنین در قسمت پایین ماژول دوربین هم لوگوی کمپانی هاسلبلاد به طور واضح قابل مشاهده است. همکاری این دو کمپانی با یکدیگر سابقه ای طولانی دارد و هاسلبلاد سال هاست که طراحی و بهینه سازی دوربین گوشی های برگزیده اوپو را بر عهده دارد.

همچنین، با وجود کیفیت نه چندان بالای تصاویر، می توان متوجه درج عبارت Powered by Marisilicon نیز در قسمت پایین ماژول دوربین شد. این تراشه های اختصاصی به منظور بهبود پردازش تصاویر و عکس های ثبت شده به وسیله دوربین های طراحی شده اند و احتمالا منجر به نمایش تصاویر و ویدیوهای باکیفیت تر در این گوشی خواهند شد.

بر اساس شایعات موجود، اوپو فایند X6 از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور 50 مگاپیکسلی ثانویه فوق عریض بهره خواهد برد. علاوه بر این، لنز پریسکوپ هم در این گوشی تعبیه خواهد شد و از حسگری 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

احتمالا در مدل استاندارد Oppo Find X6 شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 خواهیم بود؛ در حالی که مدل پرو از این گوشی به چیپست نوتر Snapdragon 8 Gen. 2 مجهز خواهد شد.

انتظار می رود رونمایی از این گوشی در ماه های بهمن و اسفند امسال انجام گردد. با این حال بدون شک قبل از این تاریخ شاهد درز اخبار نو در مورد این گوشی پرچمدار خواهیم بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1856

به "این تلفن همراه آینده گوشی های هوشمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تلفن همراه آینده گوشی های هوشمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید