ایسلند، سرزمین آتش و یخ!

به گزارش جام پارسی، ایسلند زیبا ترین کشوری است که تا به حال دیده ام! این را متیو جهانگردی که سفرهای پر ماجرایش معروف هستند می گوید. در این پست عکس های شگفت انگیزی که او از ایسلند گرفته را خواهیم دید!

ایسلند، سرزمین آتش و یخ!

این کشور اسرار آمیز با کوه های یخ و آتشفشان های آتشین پوشانده شده است. به همین دلیل است که ایسلند جایی عالی برای عکاسی است. متیو می گوید: ایسلند آنقدر مرا تحت تاثیر قرار داده بود که نمی خواستم آن را ترک کنم.

در چند جا از کره زمین می توانید خود را به غارهای یخی آبی روشن برسانید، برفراز یک آتشفشان در حال فوران پرواز کنید و تمام شب از نور جادویی شمالی مسحور شوید؟

جاذبه های ایسلند در برابر مساحت کمی که دارد خیره کننده است. انگار هر تکه از آن با زیبایی پر شده است.

در زیر تعدادی از عکس هایی که از این سرزمین بی نظیر گرفته ام را خواهید دید. امیدوارم این عکس ها شما را به سفر به این کشور اسرار آمیز تشویق کنند!

شهر رکیاویک

بیشتر جمعیت ایسلند در شهر رکیاویک متمرکز شده است. من از بزرگی و مدرن بودن این شهر شگفت زده شده بودم. موسیقی و هنر رکیاویک هم مرا تحت تاثیر قرار داد. شب زنده داری های رکیاویک بسیار پر هیجان است. بعد از توریسم، ماهی گیری بزرگ ترین صنعت ایسلند است و این شهر بندر بسیار بزرگی دارد. این عکس از بالای کلیسای معروف شهر گرفته شده است.

تالاب آبی

این محبوب ترین جاذبه گردشگری ایسلند، چشمه آب گرم، به نام تالاب آبی معروف است. این استخر آب گرم ساخته شده به دست انسان در جنوب غربی ایسلند واقع شده است. خود من یک بعد از ظهر کامل را در آب آبی - شیری آن که پر از سیلیس، جلبک و مواد معدنی است، گذراندم. علاوه بر اینکه آب گرم و بخارات این چشمه رای سلامتی و پوست تان خوب است، جای بسیار خوبی هم برای عکاسی است.

خزه سبز آتشفشان

در بسکمک از نقاط ایسلند به زمین های وسیعی از سنگ های گذازه های آتشفشانی برمی خورید که با لایه ضخیم و قدیمی از خزه های سبز پوشیده شده اند. هزاران سال طول می کشد تا این خزه های آتشفشانی مخصوص رشد کنند و متخصصان از طریق میزان گیری ضخامت این لایه های خزه ای طول عمر گدازه هایی را که خزه بر روی آنها روییده است تعیین می کنند. افسانه های ایسلندی می گویند که آدم کوچولوها و جن ها زیر این خزه ها زندگی می کنند! این خزه ها و کوه های آتشفشانی آنقدر عجیب و زیبا هستند که ممکن است هر کسی بخواهد زیر آنها زندگی کند!

انرژی گرمایی زمین

برخلاف نامش ایسلند گرمای زیادی برای آزاد کردن دارد. سلتون یکی از دراماتیک ترین جاذبه های گردشگری ایسلند است. همانطور که می بینید انگار روی مریخ پا گذاشته اید این مکان می توانید گرمای آزاد شده از زمین را حل کنید. در ایسلند 87 درصد از گرمای خانه و آب گرم خانگی از طریق انرژی گرمایی زمین تامین می گردد به همین دلیل است که ایسلند بزرگ ترین استفاده کننده از انرژی های تنوی پذیر در دنیا است.

غارهای یخی کریستالی

واااااو! این تمام چیزی است که می توانم راجع به غارهای یخی کریستالی ایسلند بگویم! اگر برای عکاسی به ایسلند سفر می کنید این یکی را از دست ندهید. آب حاصل از ذوب شدن یخ ها به زیر یخچال واتناجوکول سرازیر شده و این منظره دیوانه کننده را به وجود آورده. نور آفتابی که از بالا به این غار یخی می تابد، به آن یک ته مایه آبی رنگ دلربا می دهد. این غار یخی هر فصل فرو می ریزد و یا جا به جا می گردد پس پیدا ردن آن سخت است و برای رفتن به آن به کمک یک متخصص نیاز دارید. تنها فصل ایمن برای بازدید از این غارهای یخی زمستان است.

فوران آتشفشان هولوهرائن

در آگوست 2014 آتشفشان هولوهرائن در ارتفاعات شمالی ایسلند فوران کرد و از آن زمان تا کنون روزخانه ای از گدازه های داغ آتشفشانی روان شده و هیچ نشانه ای از قطع شدن جریان آن نیست! رانندگی تا اطراف این کوه آتشفشانی به خاطر مسائل امنیتی مجاز نیست اما می توانید از بالای آن پرواز کنید. پرواز کردن با هلیکوپتر بسیار گران است اما اگر بتوانید یک هوایپمای کوچک برای پرواز پیدا کنید، می توانید با قیمت مناسبی این کار را انجام دهید.

دایره طلایی

می دانستید اصطلاح geyser (به معنی چشمه آب گرم) در اصل از نام یک چشمه آب گرم در ایسلند آمده است! استروککور گیزا هر 5 تا 10 دقیقه در نزدیکی رودخانه هویتا فوران می کند. من برای رسیدن به این منطقه یک ماشین ارزان کرایه کردم و در زیر آسمان آبی، هوای بارانی و طوفان تا گلدن سیرکل راندم! هوای ایسلند به سرعت تغییر می کند.

آبشار

کوه های یخ را با تابستان های گرم ترکیب کنید! چه از آب درمی آید؟! ایسلند شروع به غرش می کند! آبشارهای ایسلند در دنیا معروف هستند و بهترین زمان عکاسی از آنها در زیر نور آفتاب نیمه شب است. این آبشاری که در عکس می بینید آبشار اسکوفاگوس است که یکی از بزرگ ترین آبشارهای کشور است و هر زمان که در زیر تابش آفتاب به آن سری بزنید رنگین کمان زیبایش را خواهید دید!

تونل های گدازه ای

ایسلند از با آتشفشان ها پوشیده شده است، هم نو و هم قدیمی. خیلی از این آتشفشان ها تونل های گدازه ای زیرزمینی دارند که از سرد شدن گدازه هایی که از کوه روان می شوند تشکیل شده اند. وقتی چند عدد از این تونل های گدازه ای به هم می پیوندند، راهی به سمت دنیایی زیر زمینی پیش روتان باز می گردد!

به موجودات افسانه ای باور دارید؟

اگر دارید به ایسلند سفر می کنید آماده باشید تا موضوع هولدوفولک (آدم های پنهان) را به میزان خود ساکنین محلی جدی بگیرید! بر اساس گزارش چند سال پیش آتلانتیک این موضوعی بسیار جدی است. در سال 1998 بیش از نیمی از جمعیت ایسلند اظهار داشتند که به وجود وی فولک و تقدس خانه های آنها باور دارند. در ایسلند موجودات افسانه ای بخشی از زندگی روزمره هستند، با آن کنار بیایید!

اسب های ایسلندی

اسب های کوپک اما قوی ایسلندی ممکن است به نظر شبیه به اسب پونی بیایند، اما جلوی مردم محلی این را نگویید! اسب های ایسلندی سابقه ای طولانی و پر افتخار دارند که به قرن نهم برمی گردد.

کلبه های کوهستانی اضطراری

این کلبه های کوچک را در گوشه و کنار کشور پیدا خواهید کرد که رنگی شاد و سر زنده به دامنه های که می بخشند. این کلبه ها پر از پتو، غذای خشک و دارو کمک ها اولیه هستند. تمام این کلبه ها از طریق افراد داوطلب و سازمان های نجات ساخته شده اند. امروزه استفاده کمی از این کلبه ها می گردد.

یخچال های بارو نکردنی

تقریبا یک ششم ایسلند از طریق یخچال های وسیع و خیره کننده پوشانده شده است. تقریبا بیشتر این یخچال ها را در ارتفاعات جنوبی و مرکزی کشور پیدا خواهید کرد. این یخچال ها تعدادی از دیدنی های مهم کشور هستند و حتی هر کدام از رودخانه های یخی هم که از کنار آنها سرازیر شده اند نام خاص خودشان را دارند.

قسمت شرقی ایسلند

وقتی ایسلندی ها یک مکان آرام و دور فتاده را توصیف می کنند، باید به خوبی به حرفشان گوش دهید! خط ساحلی قسمت شرقی ایسلند جایی است که با کوه های رام نشده پوشیده شد است و کاملا خالی از سکنه است. اینجا بهشت کوهنوردان است.

تالاب یخ زده جوکولسالرون

در پای یخچال بریدامرکورجوکول یک دریاچه یخی به نام جوکولسالرون جای گرفته که از یخ های آب شده کوه درست شده است. این دریاچه پر از توده های شناور یخی است.

هنر ایسلندی

درایسلند همه خلاق هستند. پس اگر کسی خودش را نویسنده، آهنگساز، مجسمه ساز، نقاش، طراح و بازیگر معرفی کرد تعجب نکنید. شما می توانید هنرمندی مردم را در سراسر شهر به چشم ببینید.

شکاف سیلفرا

صفحه های آمریکای شمالی و اوراسیا ایسلند را در سیلفرا از هم جا کرده اند و شکافی ایجاد کرده اند که با آب شفاف و کریستالی حاصل از آب شدن کوه های یخی پر شده است. اگر به ایسلند سفر کردید از غواصی در شکاف سیلفرا غافل نشوید.

معماری ایسلندی

معماری ایسلند ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است و ساختمان هایی بادوام و خیره کننده حاصل آن هستند! کلیسای لوتران که بسیار محبوب هم هست انگار در دنیای دیگر ساخته شده.

سپیده شمالی

بهترین و پر ماجرا ترین عکسی که در ایسلند گرفتم، عکس سپیده شمالی بود! من شب شگفت انگیز را در جاده رینگ منتظر ظاهر شدن الهه سپیده دم بودم تا این لحظات خارق العاده را ثبت کنم. هواپیمایی که در عکس می بینید مربوط به ارتش آمریکا است که سال ها قبل در این محل سقوط کرده بود.

منبع: فوت و فن / expertvagabond.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1777

به "ایسلند، سرزمین آتش و یخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسلند، سرزمین آتش و یخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید