انویدیا از کارت گرافیک RTX 3060 Ti با قیمت 400 دلار رونمایی کرد

به گزارش جام پارسی، انویدیا روز گذشته بالاخره از کارت گرافیک مالی و البته قدرتمند سری RTX 3000 خود با نام RTX 3060 Ti رونمایی کرد. محصولی که جانشین RTX 2060 Super به حساب می آید و 399 دلار قیمت دارد.

انویدیا از کارت گرافیک RTX 3060 Ti با قیمت 400 دلار رونمایی کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

انویدیا حدود سه ماه پیش از کارت گرافیک های سری RTX 3000 خود رونمایی کرد. محصولاتی که مبتنی بر معماری جدید امپر بوده و پیشرفت چشمگیری به نسبت سری RTX 2000 داشتند. اما در مراسم معارفه از این گرافیک ها، RTX 3070 به عنوان ارزان ترین مدل با قیمت 499 دلار رونمایی شد. این قیمت برای آن دسته از کاربرانی که بودجه محدودی داشتند زیاد به نظر می رسید و به همین دلیل، انویدیا تصمیم گرفت RTX 3060 Ti را هم معرفی کند.

گرافیک RTX 3060 Ti که پیش تر هم خبرهای زیادی پیرامون آن منتشر شده بود، مانند برادران بزرگتر خود مبتنی بر معماری امپر بوده و به عنوان جانشین قدرتمند RTX 2060 Super که سال قبل با همین قیمت معرفی گردیده بود راهی بازار شده. بنابراین می توان گفت نماینده مقرون به صرفه جدید انویدیا، ارزش خرید بسیار بالایی، حتی به نسبت پرچم داران نسل قبل دارد.

در این محصول، از همان تراشه GA104 به کار رفته در RTX 3070 استفاده شده با این تفاوت که اندکی ضعیف تر است. همین موضوع هم باعث شده تعداد واحدهای SM، هسته های پردازشی CUDA، هسته های RTX و Tensor و همچنین توان عملیاتی بافت و پیکسل در گرافیک جدید کاهش پیدا کند. همچنین فرکانس تقویت شده 1730 مگاهرتز در RTX 3070 هم با کاهشی جزئی، به 1665 مگاهرتز در RTX 3060 Ti رسیده. بدین ترتیب، نماینده ارزان قیمت و جدید انویدیا تقریبا در تمامی زمینه ها از برادر بزرگتر خود ضعیف تر است.

اما این طور که به نظر می رسد، این اختلاف عملکرد آن قدرها محسوس نیست و به گفته انویدیا، RTX 3060 Ti می تواند تقریبا 80 درصد قدرت RTX 3070 را ارائه دهد. چرا که هر دو محصول از 8 گیگابایت حافظه GDDR6 با رابط 256 بیتی و سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه بهره می برند. حتی شکل ظاهری دو گرافیک هم مشابه یکدیگر است (در مدل مرجع) و همچنان شاهد فن های دوگانه برای مدل جدید هستیم.

نکته هیجان انگیز در رابطه با گرافیک جدید، عملکرد بهتر آن در مقایسه با RTX 2080 Super است. البته این ادعایی است که انویدیا مطرح نموده که اگر بخواهیم به آن استناد کنیم، باید بگوییم عملکرد RTX 3060 Ti در واقع از دومین گرافیک قدرتمند سال گذشته بهتر است و این ارزش خرید آن را با چنین قیمتی دو چندان می نماید.

اما صرف نظر از قدرت خالصی که این گرافیک ارائه می دهد، باید به اکوسیستم پیرامون آن اشاره کنیم. قابلیت هایی که انویدیا سرمایه گذاری زیادی روی آن ها داشته که از جمله مهم ترین آن می توان به رهگیری پرتو یا همان Ray Tracing اشاره نمود. قابلیتی که ابتدا به همراه گرافیک های سری RTX 2000 انویدیا معرفی گردید و به خاطر استقبال خوب کاربران، به سری جدید هم راه یافته. RTX 3060 Ti اما به عنوان ضعیف ترین مدل سری جدید، می تواند تمام عناوینی را که از رهگیری پرتو پشتیبانی می نمایند به راحتی اجرا کند.

برای بهبود عملکرد، این محصول از DLSS (مخفف عبارت Deep Learning Super Sampling به معنای نمونه برداری تصاویر به وسیله یادگیری عمیق) هم بهره می برد. قابلیتی که به یاری یادگیری ماشینی، می تواند به نمایش بهتر و با کیفیت تر جلوه های بصری یاری کند. این درحالی هست که به یاری هوش مصنوعی، فشار زیادی هم روی منابع سخت افزاری وارد نمی گردد. از معروف ترین بازی هایی که هم از DLSS و هم از رهگیری پرتو پشتیبانی می نماید، سایبرپانک 2077 است.

از قابلیت های خوب دیگری که این گرافیک 399 دلاری از آن پشتیبانی می نماید می توان به انویدیا برادکست (Nvidia Broadcast) برای علاقه مندان به استریم و کسانی که از اپلیکیشن های تماس تصویری استفاده می نمایند، جیفورس اکسپرینس (Geforce Experience) برای اعمال تنظیمات مختلف درون بازی و انویدیا رفلکس (Nvidia Reflex) اشاره نمود که باعث کاهش تأخیر سیستم می گردد.

نسخه مرجع کارت گرافیک RTX 3060 Ti از امروز در فروشگاه انویدیا برای فروش در دسترس قرار می گیرد. همچنین نسخه های سفارشی و اورکلاک شده آن از شرکت هایی نظیر ایسوس، کالرفول، EVGA، گلکسی، گیگابایت، MSI، زوتاک و… هم از همین امروز در فروشگاه های مختلف سراسر دنیا قابل خرید هستند. گفتنی است کاربران بعضی مناطق نیز می توانند به مدت یک سال از اشتراک رایگان سرویس Geforce Now بهره مند باشند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 967

به "انویدیا از کارت گرافیک RTX 3060 Ti با قیمت 400 دلار رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا از کارت گرافیک RTX 3060 Ti با قیمت 400 دلار رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید