الان موقتا در کانادا هستید؟ از بیومتریک معافید

به گزارش جام پارسی، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا موقتا افرادی که در حال حاضر به صورت موقت در کانادا اقامت دارند را از ارائه اطلاعات بیومتریک معاف نموده است. این بدین معنی است که متقاضیان حاضر در کانادا که مایل هستند درخواست خود را برای ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای توریستی کانادا ارائه کنند می توانند بی اینکه ملزم به ارائه اثر انگشت و عکس باشند تقاضای خود را ارائه کنند. این در خصوص متقاضیانی که مایل به ویزای اقامت موقت هم هستند صدق می نماید.

الان موقتا در کانادا هستید؟ از بیومتریک معافید

لازم به ذکر است اطلاعات بیومتریک شامل اثر انگشت و عکس می گردد و تمام متقاضیان ویزای توریستی کار، ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، اقامت دائم کانادا، پناهندگی به کانادا و تمدید اقامت در کانادا و یا تمدید ویزای کاری و ویزای تحصیلی کانادا باید اطلاعات بیومتریک خود را به مراکز مربوطه ارائه کنند. قبلا متقاضیان می بایست اطلاعات بیومتریک خود را در یکی از دفاتر محلی Service Canada ارائه می کردند اما به خاطر همه گیری کرونا اداره مهاجرت کانادا ابتدا تصمیم گرفت که اگر متقاضی نتواند اطلاعات بیومتریک خود را ارائه کند درخواست وی تا زمانی که قادر به ارائه اطلاعات بیومتریک گردد رد نخواهد شد.

اما الان اداره مهاجرت تصمیم قبلی خود را یک گام جلوتر برده و کلا شرط ارائه اطلاعات بیومتریک را برداشته است و بدین ترتیب افرادی که به صورت موقت در داخل کانادا هستند و implied status دارند می توانند هم اکنون نفس راحت بکشند. لازم به ذکر است Implied status یعنی اینکه متقاضی می تواند تا زمانی که اداره مهاجرت تصمیم مقتضی اتخاذ کند به صورت قانونی در کانادا بماند. متقاضیانی که از این معافیت سود می برند از بهبود شرایط مالی و بازار کار کانادا هم بهره مند خواهند شد.

کانادا سوبسید دستمزد ها را هم، که برای یاری به کسب و کارهایی تمهید شده بود که به کارمندان و کارگران خود دستمزد می دادند، تمدید نموده است. بنابراین معافیت دارندگان اقامت موقت کانادا از ارائه اطلاعات بیومتریک، تمدید سوبسید دستمزدها و ترمیم مالی که تنها طی دو ماه اخیر بیش از 1.2 میلیون شغل ایجاد نموده است هر سه نویدبخش گگردده شدن فصل تازه ای در اقتصاد کانادا هستند که پس از سختی های چند ماهه ای که ویروس کرونا بر کانادا تحمیل نموده بود به نفع کانادایی ها و علاقه مندان کانادا خواهد بود.

اما اگر شما هم اکنون داخل کانادا هستید و می خواهید درخواست ویزا دهید چه کار باید بکنید؟ ابتدا اینکه نباید 85 دلار بابت اطلاعات بیومتریک خود بپردازید. اگر الان داخل کانادا هستید نیازی به ارائه اطلاعات بیومتریک ندارید حتی اگر برای شما دستور العمل ارائه اطلاعات بیومتریک ارسال شده باشد.

اگر منتظر تصمیم نهایی اداره مهاجرت کانادا هستید اما قبلا پولی بابت اطلاعات بیومتریک پرداخته اید خوب است بدانید اداره مهاجرت کانادا پس از رسیدگی به درخواست شما 85 دلارتان را به شما باز خواهد گرداند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1565

به "الان موقتا در کانادا هستید؟ از بیومتریک معافید" امتیاز دهید

910 کاربر به "الان موقتا در کانادا هستید؟ از بیومتریک معافید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الان موقتا در کانادا هستید؟ از بیومتریک معافید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید