افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران

به گزارش جام پارسی، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: میزان ورود گردشگران آمریکایی به ایران در سال 94 نسبت به سال گذشته آن 50 درصد رشد داشته است.

مسعود سلطانی فر عصر روز سه شنبه درحاشیه جلسه شورای اداری گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: به رقم تصویب برنامه لغو ویزا، میزان ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است.

افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با قیمت تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وی اظهارداشت : از 38 کشور که آمریکا با تصویب برنامه لغو ویزا در زمینه ورود گردشگران این کشورها به ایران مانع ایجاد نموده بود، گردشگری31 کشور از میان این کشورها به کشورمان افزایش داشته است.

وی بیان داشت: درسال گذشته میلادی یک میلیارد و200میلیون نفر گردشگرخارجی از کشور های مختلف دیدن کردند که درآمد حاصل از گردشگری یک هزارو 500میلیارد دلار بوده است.

سلطانی فر با بیان اینکه براساس آمار درسال 93 پنج میلیون گردشگر وارد کشور شدند که براین اساس یک ونیم میلیارد دلار درآمد نصیب ایران شده است گفت: تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران در مقایسه با جهان کمتر از نیم درصد است و درآمد کشور از این محل نیز به حدود نیم درصد می رسد.

سلطانی فر اضافه نمود: ایران از نظر توانمندی در حوزه گردشگری در ردیف 20کشور اول جهان قرار گرفته است و سهم ایران از تعداد گردشگر و درآمد حاصل از آن باید به حدود سه درصد درآمد جهانی برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد:ایران تا 10 سال آینده براساس برنامه چشم انداز توسعه کشور باید میزبان 20میلیون گردشگر و دارای درآمد30میلیارد دلاری باشد که این رقم معادل درآمد های نفتی کشورمان است.

سلطانی فر اضافه نمود: براساس آمار اعلامی سازمان جهانی گردشگری تا سال 2020میلادی بر تعداد گردشگران تاریخی وفرهنگی کشور افزوده می گردد و بر این اساس ایران مقصد گردشگران بیشماری خواهد بود.

وی ادامه داد: دو و نیم میلیون نفر از گردشگران خارجی کشور ما را گردشگران مذهبی شامل می شوند و برای رونق گردشگری در همه زمینه ها باید کوشش کنیم.

سلطانی فر تاکید نمود: استان سمنان از ظرفیت های مهمی در زمینه گردشگری، طبیعت گردی و کویر نوردی برخوردار است و کویر های استان سمنان می تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 321

به "افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی ورود گردشگران آمریکایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید