آغاز جابجایی لیگ برتر فوتبال خلاف آیین نامه است

به گزارش جام پارسی، لیگ بیست و یکم با برگزار نشدن دو دیدار نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار نیمه کاره به انتها رسید و این موضوع باعث شد که فصل جابجایی لیگ بیست و دوم تحت الشعاع قرار بگیرد.

آغاز جابجایی لیگ برتر فوتبال خلاف آیین نامه است

فریبرز محمودزاده، مدیر کمیته جابجایی سازمان لیگ فوتبال در مصاحبه با ایسنا درباره زمان آغاز نقل وانتقالات اظهار کرد: ابتدا باید تعریفی از فصل فوتبالی داشته باشیم. آغاز یک فصل از زمان زدن سوت آغاز نخستین بازی هفته اول است و سرانجام آن، زمان زده شدن سوت سرانجام آخرین دیدار هفته سی ام است. با این حال در لیگ بیست و یکم، سوت آخر زده نشده و در نتیجه فصل به سرانجام نرسیده است.

او اضافه نمود: دورنمای ما پیش از تغییر در برنامه هفته های سرانجامی این بود که فصل جابجایی را نهم خرداد، یک روز پس از سرانجام لیگ برتر آغاز کنیم. در ادامه سرانجام هفته سی ام به پنجشنبه، دوازدهم خرداد موکول شد که بر اساس آن، قرار شد شانزدهم خرداد، پس از سرانجام تعطیلات، آغاز جابجایی باشد. حتی به این علت که تمام مراحل جابجایی از طریق اتوماسیون انجام می گردد، الزامی بر آغاز جابجایی در روز غیرتعطیل نبود. در نتیجه می توانستیم جابجایی را در تاریخ 13 خرداد آغاز کنیم.

مدیر کمیته جابجایی ادامه داد: لیگ برتر در هفته سرانجامی دچار چالشی شد که دو مسابقه آن (نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار) برگزار نشد. برگزار نشدن این دو مسابقه به معنای زده نشدن سوت سرانجام لیگ بیست و یکم است. درباره دو دیداری که برگزار نشد، دو تیم (نساجی و تراکتور) حاضر بودند و شرایط برگزاری بازی در محل وجود داشت، اما بازی برگزار نشد، در نتیجه کمیته انضباطی باید درباره این دو دیدار تصمیم گیری کند. در حال حاضر هر دو تیم مدعی هستند و خودشان را محق می دانند.

محمودزاده گفت: این پرونده، چون طرف دعوا دارد، باید منتظر رای کمیته انضباطی بمانیم. پرونده دیدار نساجی - تراکتور با پرونده ای که یکی از تیم ها در زمین بازی حاضر نمی گردد، فرق دارد چرا که در آن موارد، رای کمیته انضباطی را می توان حدس زد. مثلا سه دیدار هفته سرانجامی لیگ یک (مس شهر بابک - استقلال خوزستان، پارس جنوبی - شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی - آرمان گهر) به خاطر حضور پیدا نکردن تیم های مهمان برگزار نشد، به همین علت رای کمیته انضباطی قابل پیش بینی بود که در نهایت کمیته انضباطی استقلال خوزستان، آرمان گهر و شهرداری آستارا را 3 بر صفر بازنده گفت و 350 میلیون تومان جریمه نقدی و 3 امتیاز منفی برای فصل آینده لیگ یک برای این سه تیم در نظر گرفت.

او در جمع بندی صحبت هایش گفت: در نتیجه، چون سوت سرانجام لیگ بیست و یکم زده نشده، پس نمی توان زمان جابجایی را گفت چرا که زمان جابجایی فصل نو نمی تواند در فصل قبلی باشد و این خلاف آیین نامه های جابجاییی فیفاست.

مدیر کمیته جابجایی سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا آغاز نشدن جابجایی لیگ برتر روی لیگ یک هم تاثیرگذار است، توضیح داد: هیچوقت جابجایی لیگ یک زودتر از لیگ برتر آغاز نمی گردد چرا که قرار است سرریز های لیگ برتر به لیگ یک بیایند. ما باید منتظر مشخص شدن آغاز جابجایی لیگ برتر باشیم تا با فاصله چند روز تا یک هفته، جابجایی لیگ یک را آغاز کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1752

به "آغاز جابجایی لیگ برتر فوتبال خلاف آیین نامه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز جابجایی لیگ برتر فوتبال خلاف آیین نامه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید