آرت بوک آخرین داستان منتشر شد

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - آرت بوک انیمیشن سینمایی آخرین داستان به اهتمام امیرمحمد دهستانی منتشر شد.

آرت بوک آخرین داستان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی استودیو هورخش، آرت بوک انیمیشن سینمایی آخرین داستان با عنوان داستانِ آخرین داستان با اهتمام امیرمحمد دهستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، کارگردان انیمیشن و معاونت انیمیشن سازمان سینمایی توسط انتشارات هورخش منتشر شد.

این آرت بوک به شرح و شرح مراحل ساخت انیمیشن سینمایی آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذر که فراوری آن 10 سال به طول انجامید می پردازد. فیلمنامه، سیناپس، پیش فراوری، مراحل تحقیقات، طراحی و سبک بصری شخصیت ها، طراحی مکان ها و سرزمین ها، استوری برد و استوری ریل، مراحل فراوری از انیمیت، متحرک سازی و نقاشی پس زمینه تا مراحل پس از فراوری یعنی تدوین، آهنگسازی، طراحی و ترکیب صدا تا صداپیشگی از بخش های فراوری آخرین داستان هستند که در این کتاب به تفصیل به آن پرداخته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم دهستانی آمده است که: ...در اواخر فرایند فراوری فیلم، طی ملاقاتی که با اشکان داشتم و حین صحبت راجع به علایقمان، دریافتم که ساخت یک آرت بوک را برای فیلم در سر دارد و به او پیشنهاد کردم که پا را فراتر بگذارد و به انتشار کتابی مفصل در خصوص تمامی مراحل ساخت فیلم فکر کند. گفتم که مشتاقم آن را طوری بنویسم که بشود به عنوان منبعی آموزشی برای مراحل ساخت فیلم انیمیشن بلند نقاشی متحرک مورداستفاده قرار داد و درعین حال، سندی باشد در خصوص خلق آخرین داستان و روش ها و چالش های فراوری انیمیشن بلند ایرانی. با این ایده، مصاحبه های مفصلی با او و اعضای کلیدی گروهش در خصوص جزئیات کارشان انجام دادم. در کار پیاده کردن مصاحبه ها و نگارش کتاب بودم که پایان فیلم آماده شد و زمانی که در نمایش خصوصی آن را بر پرده دیدم، از این که انیمیشن ایران توانسته کاری عظیم و با استانداردهای جهانی در سینمای کشور انجام دهد، احساس غرور کردم و این، مسئولیت مرا برای ارائه کتابی هر چه بهتر در خصوص فیلم بیشتر کرد...

آخرین داستان اولین انیمیشن بلند سینمایی فراوریشده در استودیو هورخش است که تا به امروز پیروز به دریافت 15 جایزه ملی و بین المللی شده است. همچنین این انیمیشن به عنوان نماینده سینمای ایران در فهرست اولیه اسکار 2020 قرار داشت و برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی فرانسه به نمایش درآمد.

آرت بوک داستان آخرین داستان از سوی انتشارات هورخش در 312 با قطع رحلی کوچک منتشر شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1153

به "آرت بوک آخرین داستان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرت بوک آخرین داستان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید