1200 شهر کشور زیر پوشش نسل 3 و 4 اینترنت هستند

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، حسین فلاح ظهر چهارشنبه در شروع سفر خود به سمنان در نشست آنالیز زیرساخت های ارتباطی استان بابیان اینکه یک هزار و 246 روستای کشور دارای پوشش نسل سه و چهار اینترنت یا همان تری جی و فور جی هستند، بیان نمود: پوشش اینترنتی شهرهای جدید نیز با همکاری اپراتورها در دستور کار است.

1200 شهر کشور زیر پوشش نسل 3 و 4 اینترنت هستند

وی بابیان اینکه دیگر اولویت وزارت ارتباطات ارتقای پوشش جاده های کشور تا سرانجام دولت دوازدهم است، ابراز کرد: تا سال 1400 بیش از 98 درصد راه های کشور تحت پوشش اینترنت خواهند بود.

پوشش 18هزار کیلومتر از جاده های کشور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: برای ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات هم اکنون پوشش مخابراتی 18هزار کیلومتر از جاده های کشور به وسیله رومینگ تأمین شده و تنها پنج الی شش هزار کیلومتر دیگر باقی مانده است.

فلاح بابیان اینکه عمده مسائل در پوشش اینترنت در بخش روستایی است و در بخش شهری و جاده ای کمتر مشکل داریم، تأکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته رفع مسائل و تقویت پوشش مخابرات و ارتباطات مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه اپراتورها آمادگی رفع نقص و پوشش در شهرهای بزرگ دچار نقطه کور در پوشش مخابراتی را دارند، تأکید کرد: بعضی مقاومت ها از سوی مردم دراین باره وجود دارد.

دکل های مخابرات برای مردم ضرر ندارد

معاون وزیر ارتباطات گفت: بعضی مردم معتقد هستند که این دکل ها برایشان ضرر دارد که این البته فرهنگی اشتباه است که در بین مردم نهادینه شده و نمی گذارد که بعضاً اپراتورها در نقاط کور شهری دکل قرار دهند.

فلاح بابیان اینکه نصب دکل ها می تواند نقاط کور شهری را رفع کند، تأکید کرد: نصب دکل های مخابراتی و امواج آن بر اساس استاندارد و مطالعات علمی اجرا می گردد و هیچ مدرک مستند اثبات شده مبنی بر ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 270

به "1200 شهر کشور زیر پوشش نسل 3 و 4 اینترنت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 شهر کشور زیر پوشش نسل 3 و 4 اینترنت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید