12 نکته جالب درباره خلبانان

به گزارش جام پارسی، نکات جالب درباره خلبانان

در این مطلب قصد داریم در خصوص 12 نکته جالب درباره خلبانان صحبت کنیم که احتمالا از آن ها اطلاع ندارید. دنیای خلبانی دنیای جذابی است که نکات خاص خود را هم دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا با این نکات آشنا شویم.

12 نکته جالب درباره خلبانان

12 نکته جالب درباره خلبانان

1- همه خلبانان شرکت های هواپیمایی بین المللی باید به زبان انگلیسی صحبت نمایند.

2-پرواز های بیشتر از 8 ساعت احتیاج به 3 خلبان

(1 کاپیتان و 2 یاری خلبان) و پروازهای بیش از 12 ساعت احتیاج به 4 خلبان (1 کاپیتان و 3 یاری خلبان) دارد و معمولاً هر 3 تا 4 ساعت یکبار شیفت خود را عوض می نمایند.

3- خلبانان در هواپیما به منظور کاهش ریسک بیماری، وعده های غذایی متفاوتی نسبت به مسافران و میهمانداران می خورند.

4- خلبانان مدت زیادی را دور از خانه سپری می نمایند. آنها اغلب برای برطرف دلتنگی عکس خانواده خود را در آستر کلاه های خود نگه می دارند.

5- برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، خلبانان اجازه ندارند قبل و هنگام پرواز غذاهای دریایی نرم تنان، سخت پوستان و خار پوستان نظیر میگو، خرچنگ و هشت پا را بخورند. خلبان اجازه ندارند غذای خود را با هم تقسیم نمایند.

6- گوش دادن به موسیقی یکی از بخش هایی جدایی ناپذیر تجربه پرواز برای هر مسافری است. اما خلبانان هنگام پرواز اجازه گوش دادن به موسیقی را ندارند. در واقع ارتباطات رادیویی موسیقی متن آنها است.

7- هواپیما وقتی در شب از روی یک کشتی عبور می نماید، خلبانان چراغ فرود یا چراغ های بال ها را به عنوان سلام روشن می نمایند.

8- خلبانان تجاری بیش از 70000 دلار در آموزش خود سرمایه گذاری می نمایند و احتیاج به 4000 ساعت تجربه عملی دارند تا بتوانند در هواپیمایی ایر کانادا استخدام شوند.

9- زمانی که دوره آموزشی شبیه ساز پرواز خلبانان به خاتمه رسید، آنها مستقیما یک هواپیمای پر از مسافر را می رانند. البته یک خلبان خبره در کنار آنها است. بعد از پرواز دوم، آنها به تنهایی می توانند یک هواپیما را برانند.

10- خلبانان هر 8 ماه یکبار به شبیه ساز پرواز می فرایند تا مجوز خود را تمدید نمایند، این مدت برای خلبانان بوئینگ 777، هر 6 ماه یکبار می باشد.

11- خلبانان در یک زمان خاص فقط اجازه پرواز با یک هواپیمای خاص را دارند. برای دریافت مجوز پرواز با یک هواپیمای دیگر آنها باید یک دوره آموزشی 8 تا 12 ماهه را سپری نمایند.

12- بیشترین سوالی که خلبانان در مرکز برنامه ریزی پرواز از یکدیگر می پرسند، Where are you off to می باشد. خلبانان همواره از یکدیگر

می پرسند، به کجا می روید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 404

به "12 نکته جالب درباره خلبانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته جالب درباره خلبانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید