کیش با بیش از 85 درصد بالاترین ضریب اشغال هتل ها را به خود اختصاص داد

به گزارش جام پارسی، ایلنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، کیش با بیش از 85 درصد بالاترین ضریب اشغال هتل ها را به خود اختصاص داد.

کیش با بیش از 85 درصد بالاترین ضریب اشغال هتل ها را به خود اختصاص داد

این روزها با سرد شدن هوا و کاهش شدید دما در بعضی از شهرها و استانهای کشور، خبرها از تاکید مسئولان به صرفه جویی در مصرف انرژی بخصوص صرفه جویی در مصرف گاز در مجموعه ها و تاسیسات گردشگری و اقامتی حکایت دارند. چنانکه حتی محمود مادرشاهیان (رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی) از تعطیلی بیش از 100 واحد اقامتی در مشهد اطلاع داد. به گفته او، مالکین هتل ها حدود 30 هتل، 29 هتل آپارتمان و 27 مهمان نپذیر را تعطیل کردند. این واحدهای اقامتی در مشهد با رضایت مالکشان تعطیل شده تا یاری بزرگی در راستای صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند. بعلاوه تمام استخرها و جکوزی ها، کافی شاپ ها و رستوران های اضافی هتل ها برای کاهش مصرف گاز تعطیل شده و این تعطیلی واحدهای اقامتی تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت تا به شرایط عادی در مصرف گاز بازگردیم.

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران) نیز با اشاره به آنکه در حال حاضر مراکز اقامتی کل کشور با مشکل خاصی در حوزه تامین انرژی روبرو نیستند، گفت: تعدادی از واحدهای اقامتی به صورت اختیاری در راستای همکاری برای صرفه جویی در انرژی تصمیم به تعطیلی برای مدت کوتاهی کردند که بیشتر این واحدها در مشهد فعال هستند. با بهبود شرایط آب و هوایی این واحدها دوباره به چرخه فعالیت باز می گردند.

او با تاکید بر آنکه دوگانه سوز کردن هتل ها زمانبر است، یادآور شد: تعدادی از هتل ها قابلیت دوگانه سوزی را دارند تا بتوانند مدیریت انرژی داشته باشند. در این میان احتیاج است تا هوشمندسازی مدیریت هتل ها را مورد توجه قرار دهیم. هرچند درحال حاضر هتل های نوساز به سمت هوشمندسازی می روند اما احتیاج است تا هتل هایی که بازسازی خود را شروع نموده اند نیز به این سمت بروند. هرچند زمانبر خواهند بود اما این احتیاج در میان مراکز اقامتی احساس شده که باید هوشمندسازی را انجام دهند. جهت گیری هتل ها به این سمت است.

حمزه زاده درخصوص شرایط ضریب اقامت هتل های کشور نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی میتوان گفت میانگین اقامت در کل کشور پایین است و به حدود 10 درصد می رسد. البته ضریب اقامت در مراکز اقامتی شهرهای جنوبی کشور بهتر است و گاه در بعضی مقاصد مانند کیش به بیش از 85 درصد هم می رسد و بیشترین ضریب اشغال سطح کشور را به خود اختصاص داده و بعد از آن قشم و چابهار و… قرار می گیرند. این درحالی است که مقاصدی مانند مشهد با ضریب اشغال زیر 15 درصد فعال هستند.

به گفته او، بیشتر استانهای کشور از 20 تا 50 درصد تخفیف را برای اقامت در نظر گرفته اند تا بتوانند مسافر جذب نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1858

به "کیش با بیش از 85 درصد بالاترین ضریب اشغال هتل ها را به خود اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش با بیش از 85 درصد بالاترین ضریب اشغال هتل ها را به خود اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید