کهن ترین شهر بلغارستان به نام پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا شد

به گزارش جام پارسی، پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019

پلودیو که کهن ترین شهر بلغارستان می باشد توانست به عنوان رسمی پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 مفتخر گردد. حدود 50 هزار نفر در روز شنبه گذشته با حضور در میدان مرکزی شهر پلودیو بلغارستان به تماشای مراسمی پرداخته که هزار و 500 هنرمند محلی و خارجی برای اجرای آن اقدام کرده اند. شهر پلودیو بین منطقه بالکان و کوهستان های ردوپی قرار گرفته و دومین شهر عظیم بلغارستان می باشد که از ترددها و جنگ های هزاران ساله بین اروپای غربی و خاورمیانه جان سالم به در برده و سالم باقی مانده است. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 بیشتر بدانیم.

کهن ترین شهر بلغارستان به نام پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پلودیو در یک منطقه حاصلخیر در جنوب مرکزی بلغارستان واقع شده و بر روی هفت تپه سینیت که بعضی از آن ها 250 متر ارتفاع دارند گسترده شده است. گفته می گردد که این شهر، قدیمی ترین شهر مسکونی در اروپا بوده که قدمت آن بیش از شش هزار سال در تاریخ می باشد. برای اثبات این ادعا می توان در معماری کهن این شهر دقت کرده و طرح هایی از دوره های یونانی، رمی، بیزانس، عثمانی و تراسی را در خود دارد جستجو کرد. شهر پلودیو در دوسوی رودخانه ماریتسا قرار گرفته و همچنین به دلیل تنوع قومی نژادی که در آن وجود داشته از شهرت بالایی برخوردار است. بسیاری از 340 هزار سکنه این شهر از اقلیت های ترک، رمی، ارمنستانی، یونانی و یهودی هستند که اغلب آن ها از نفوذ بالایی در فرهنگ این شهر برخور می باشند.

پلودیو بعد از صوفیه عظیمترین شهر بلغارستان بوده و جمعیت آن بیش از 341 هزار نفر می باشد. پلودیو با وسعتی بیش از 101 هزار کیلومتر مربع داشته که کمتر از 0.1 درصد از مساحت کل بلغارستان را به خود احتصاص می دهد. البته با توجه به میزان توزیع جمعیت همچنان به عنوان یکی از پر جمعیت ترین شهرهای بلغارستان به شمار می رود. پلودیو به عنوان اولین شهر بلغارستان بوده که عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 دریافت می کند. علاوه بر این، شهر پلودیو همچنین در فهرست 25 مکان دیدنی روزنامه نیویورک تایمز برای برای سفر در سال 2019 گنجانده شده است.

بر طبق یافته های محققان قدمت شهر پلودیو بلغارستان به 8 هزار سال یا 6 هزار سال پیش از میلاد رسیده که وجود دژها و برج های نظامی، سنگفرش های باشکوه، سیستم های مهندسی بی نظیر در ساخت بناها، بناهای تاریخی متعدد و همچنین ساختمان هایی با معماری فوق العاده، باعث شده پلودیو به عنوان یکی از زیباترین مراکز توریستی در بلغارستان شناخته شده است. رومی ها و همچنین عثمانی ها، دو امپراتوری قدرتمندی بودند که در طول سال ها حضور و حکمرانی خود در این منطقه شاهکارهای معماری بی نظیری را از خود بر جای گذاشتند. مسجد عظیم پلودیو یادگاری از دوران حکومت عثمانی در این سرزمین است که در میان شهر نمایان می باشد. سالن تئاتر رومی نیز باقی مانده از تسلط رومی ها بر این منطقه قبل از دوران عثمانی است که به یکی از جاذبه های گردشگری پلودیو و دیدنی های بلغارستان تبدیل شده است.

در همین حال با توجه به انتخاب پلودیا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 قرار است حدود 350 رویداد فرهنگی در امسال در این شهر برگزار گردد که شامل نمایش بخش هایی از دیوار برلین بوده تا سی امین سالگرد تخریب آن گرامی داشته گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 620

به "کهن ترین شهر بلغارستان به نام پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهن ترین شهر بلغارستان به نام پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید