کلینیک شنوایی و سمعک دانیال

به گزارش جام پارسی، کلینیک شنوایی و سمعک دانیال با کادر مجرب خود سعی در برطرف کردن مشکلات ناشی از کم شنوایی دارند. با انجام تست های شنوایی و تعیین نوع و میزان کم شنوایی سمعک مناسب برای مراجعه کنندگان تجویز می‌شود.

کلینیک شنوایی و سمعک دانیال

مراحل تجویز سمعک شامل انجام تست شنوایی اولیه و تعیین میزان افت شنوایی و تعیین سمعک مناسب با افت شنوایی می‌باشد.

تست شنوایی اولیه شامل ادیومتری راه هوایی و استخوانی و تست گفتاری و تمپانومتری می‌باشد. نتایج این تست نوع افت شنوایی فرد را مشخص می‌کند.

تست تمپانومتری برای تشخیص وجود یا عدم وجود عفونت گوش و یا پارگی پرده گوش موثر می‌باشد. در این تست حساسیت شنوایی افراد مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

آستانه شنوایی کمترین صدایی است که فرد آزمایش شونده از طریق دستگاه می‌شنود و پاسخ می‌دهد.

آستانه شنوایی نرمال و طبیعی هم 25 دسی بل یا کمتر از آن میباشد. هر قدر آستانه شنوایی از 25 بالاتر رود افت شنوایی شدیدتر می‌‎شود.

انواع افت شنوایی

افت شنوایی حسی عصبی: این نوع افت شنوایی درمان دارویی ندارد و تنها راه برطرف کردن مشکل سمعک و در موارد کم شنوایی عمیق کاشت حلزون میتواند موثر باشد. در این نوع کم شنوایی، میزان افت آستانه شنوایی برای راه استخوانی و هوایی یکسان است.

افت شنوایی انتقالی: این نوع افت شنوایی نیاز به مراجعه به پزشک گوش و حلق و بینی برای معاینه و تجویز دارو یا روش جراحی دارد. گاهی موارد در این نوع افت های شنوایی با صلاح دید پزشک سمعک تجویز میشود. در این نوع افت شنوایی فقط راه هوایی دچار افت میشود و آستانه های راه استخوانی در محدوده نرمال قرار دارند.

افت شنوایی آمیخته: این نوع افت شنوایی استانه های راه هوایی و استخوانی هر دو را تحت تاثیر قرار میدهد ولی میزان افت شنوایی راه هوایی بیشتر است. در این مورد هم با صلاحدید پزشک تجویز سمعک میتواند مناسب باشد.

بعد از تعیین نوع و میزان کم شنوایی (از ملایم تا عمیق) در مورد استایل سمعک مناسب برای افت شنوایی و مواردی از جمله استفاده از سمعک به صورت تک گوشی یا دوگوشی و ... با شنوایی شناس صحبت خواهید کرد.

قالب گیری و سفارش سمعک:

پبعد از مرحله تعیین نوع و استایل سمعک ممکن است نیاز به قالب گیری از گوش برای ساخت سمعک داخل گوشی و یا قالب سمعک پشت گوشی وجود داشته باشد. در مرکز دانیال لابراتوار تخصصی برای ساخت قالب سمعک های پشت گوشی و تعویض پوسته سمعک های داخل گوشی و تعمیر آن ها وجود دارد.

تنطیم سمعک

بعد از اماده شدن سمعک، در یک جلسه سمعک برای گوش فرد متناسب با افت شنوایی و توسط متخصص شنوایی شناسی مرکز تنطیم اولیه انجام میشود و مدتی فرد با همان تنطیمات از سمعک استفاده میکند. در جلسات بعدی تنظیم به سمت صدایی که فرد دوست دارد بشنود پیش می‌رود.

یکی از مشکلات رایج در کاربران سمعک ممکن است سوت کشیدن سمعک باشد. سوت کشیدن سمعک یا همان فیدبک زمانی اتفاق میافتد که صدایی که باید وارد مجرای گوش شود؛ دوباره به میکروفن سمعک برگردد و تقویت شود که باعث سوت کشیدن سمعک میشود. امروزه سمعک ها دارای قدرمندترین مدارهای حذف فیدبک هستند ولی در برخی موارد ممکن است سمعک همچنان سوت بکشد.

کلینیک شنوایی و سمعک دانیال

سوت زدن در برخی مواقع مثل نزدیک شدن دست به سمعک روی گوش یا روبوسی یا هنگام وارد کردن سمعک به داخل گوش، طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما در برخی موارد ممکن است مشکل از قالب یا پوسته ساخته شده باشد و آن ها مناسب کانال گوش فرد نباشند. در این صورت این مشکل با قالب گیری مجدد برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل سوت سمعک ممکن است وجود جرم فشرده در گوش باشد که با خارج کردن ان توسط پزشک گوش و حلق و بینی مشکل سوت زدن سمعک برطرف خواهد شد.

برای تنظیم سمعک به صورت اصولی و کاملا حرفه‌ای به کلینیک دانیال مراجعه نمایید.

گاهی پارگی تیوب قالب سمعک پشت گوشی باعث یازگشت صدا به میکروفن سمعک میشود و سمعک سوت میزند که با تعویض تیوب قالب این مشکل هم برطرف خواهد شد.

موارد سوت گوش کشیدن سمعک توسط متخصصین شنوایی شناس کلینیک دانیال مورد بررسی قرار میگیرد و در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

آدرس کلینیک دانیال

بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، نبش کوچه روشن، پلاک 1802، ساختمان اطبا، طبقه سوم، کلینیک دانیال

شماره تماس:

  • 02186035909
  • 02186035953
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1353

به "کلینیک شنوایی و سمعک دانیال" امتیاز دهید

3 کاربر به "کلینیک شنوایی و سمعک دانیال" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینیک شنوایی و سمعک دانیال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید