تور کانادا: کانادایی ها خواهان لغو مراسم روز ملی این کشور شدند

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی، بعضی از جوامع محلی کانادا در پی کشف دومین سری از گورهای جمعی بچه ها بومی در محوطه های مدارس شبانه روزی سابق این کشور، خواهان لغو برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی کانادا در اول جولای (پنجشنبه 10 تیر) شدند.

تور کانادا: کانادایی ها خواهان لغو مراسم روز ملی این کشور شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تنها پس از مدت کمی از کشف دومین گور جمعی در پنجشنبه گذشته، هشتگ #cancelcanadaday (لغو روز ملی کانادا) در صدر هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مختلف نهاده شد. در این میان، بعضی جوامع محلی در سراسر کانادا شامل استان ویکتوریا خاطرنشان کردند که قصدی برای شرکت در مراسم روز ملی این کشور ندارند.

این در حالی است که احتمال کشف گورهای مشابه، به صداهایی که خواهان تحریم مراسم روز ملی کانادا است؛ قدرت بیشتری بخشیده است.

خبرگزاری رویترز هم در خبری خاطرنشان کرد که گروهای بومی این کشوردر تکاپوی آن هستند که جستجویی سراسری در کل کشور برای کشف گورهای جمعی احتمالی دیگر صورت دهند.

بعضی از این گروه ها همچنان منتظر هستند گروه های وابسته به کلیسا اسناد و سابقه ای را به آنها ارائه نمایند تا در شناسایی بقایای این اجساد به آنها یاری کند. بعضی از خانواده های این قربانیان هم خواهان نبش قبر شده اند.

به گزارش خبرنگاران، تنها پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر تکان دهنده کشف گور جمعی حاوی بقایای 215 کودک بومی در استان بریتیش کلمبیا کانادا، یکی از گروه های بومی این کشور از کشف هولناک و تکان دهنده دیگری از صدها گور تازه در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان ساسکاچوان این کشور خبر داده بود.

کشف این گور جمعی که حاوی بقایای 751 جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی سابق ماریوال ایندین در استان ساسکاچوان است، دست کم تا امروز، بیشترین اندازه در تاریخ کانادا محسوب می گردد.

کشف گورهای جمعی از بچه ها بومی یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می گردد که طی آن، دولت این کشور بچه ها اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شان جدا می کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می فرستاد.

گزارش های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، از این بچه ها منتشر شده است و اسناد موجود نشان می دهد دانش آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می دادند.

پیشتر هم پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم 215 کودک بومی بود؛ ابراز تاسف کرد اما حاضر نشد از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1392

به "تور کانادا: کانادایی ها خواهان لغو مراسم روز ملی این کشور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: کانادایی ها خواهان لغو مراسم روز ملی این کشور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید