کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!

به گزارش جام پارسی، شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس | CARNAVAL DE NICE

از آن جایی که مدتی است که داستان جلیقه زردها برای فرانسه پیش آمده، خیلی ها اولین فکری که می نمایند این است که حتما این کشور دیگر برای گردشگر ها و گردشگران از اقصی نقاط جهان مجذوب کننده نیست و بنابراین، فعالیت های گردشگری و کارناوال های مختلف و مناسبتی این کشور به کل تعطیل شده است اما باید بگوییم که خیر! خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس در فرانسه شاید یکی از جمله خبرهایی باشد که نقیض این امر را به ما ثابت می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس را مورد آنالیز قرار دهیم.

کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!

خبرگزاری های معتبر دنیا و از جمله خبرگزاری های فرانسوی زبان به تازگی خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس در روز شنبه 16 فوریه امسال آن هم در میان استقبال گردشگران خارجی و داخلی شروع به کار کرد. در این کارناوال که به صورت سالانه برگزار می گردد، عروسک های غول پیکر و بزرگی در خیابان های شهر نیس در فرانسه رژه می فرایند و در میان آن ها می توان چهره شخصیت های مختلف و تاثیرگذار دنیا و بعلاوه شخصیت های سینمایی و افراد مشهور را به چشم دید.

درباره این جشنواره و یا بهتر بگوییم کارناوال فرانسوی باید بگوییم که، این جشن به مناسبت 100سال فعالیت استودیو ویکتورین شروع به کار نموده است، برگزار می گردد. این شرکت از اصلی ترین شرکت های فیلم سازی در فرانسه است و معنای اسمش به پادشاه سینما باز می گردد.

امانوئل ماکرون، ولادیمیر پوتین، ترزا می و بعلاوه عروسک های بسیار بزرگ از بسیاری از شخصیت های معروف مخصوصا در هالیوود وجود دارد. این کارناوال تا 11 اسفند و یا به عبارتی دیگر تا 2 مارس ادامه دارد.

نیس یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و حتی جاذبه های دیدنی آن از پاریس هم بیشتر است. نیس در ناحیه سواحل مدیترانه ای فرانسه قرار گرفته است و از لحاظ جغرافیایی در آلپ کورت دازور و بعلاوه جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است. مساحت این شهر زیبا برابر با 741 کیلومتر مربع است. نیس از لحاظ سرانه جمعیتی در رده 5 در فرانسه قرار می گیرد.

از آن جایی که نیس واقعا زیباست، هر ساله میزبان جشنواره های مختلفی در خود است. بر اساس نتایج به دست آمده به وسیله باستان شناسان، اولین بار در 400 هزار سال پیش انسان ها به نیس پاگذاشتند اما یونانی ها در قرن 4 میلادی نام این شهر را به نیک تغییر دادند که به مرور زمان نامش به نیس تبدیل شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1675

به "کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید