چالش های پیش رو زمان برگزاری المپیک، دردسر کرونا برای IOC

به گزارش جام پارسی، شیوع ویروس کرونا کمیته بین المللی المپیک را برای برگزاری این رقابت ها به چالش کشانده چرا که با تعویق زمان برگزاری مسابقات المپیک رقابت های دیگری پیش رو است.

چالش های پیش رو زمان برگزاری المپیک، دردسر کرونا برای IOC

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران،سی و دومین دوره بازی های المپیک قرار است تابستان سال جاری به میزبانی توکیو برگزار گردد. رقابت هایی که زمان برگزاری آن با توجه به شیوع ویروس کرونا این روزها در هاله ای از ابهام است و خیلی از کشورها خواهان تعویق زمان برگزاری آن شدند. بعضی از کشورهای هم مانند کانادا و استرالیا اعلام کردند در صورت برگزاری المپیک در زمان مقررشده هیچ تیمی به این رقابت ها اعزام نمی نمایند.

در حال حاضر کمیته بین المللی المپیک اعلام نموده تا چهار هفته دیگر در خصوص برگزاری زمان انتخابات تصمیم گیری می نمایند؛ اما به هیچ عنوان لغو المپیک در برنامه آن ها نیست و تنها تعویق المپیک یکی از گزینه هاست.

نکته قابل توجه این است که برگزاری المپیک با تأخیر با مسابقات زیادی تداخل پیدا می نماید و شاید یکی از چالش های کمیته ملی المپیک همین باشد که با دیگر مسابقات در رشته های مختلف این رقابت ها تداخل پیدا می نمایند. به عنوان مثال اگر المپیک یک ماه به تأخیر بیافتد آن وقت تکلیف مسابقات پارالمپیک که معمولاً یک ماه پس از المپیک برگزار می گردد چه خواهد شد و چه زمانی برگزار می گردد. برگزاری المپیک در چند ماه آینده با رقابت های ورزشی همچون فوتبال، NBA، تنیس و گلف تداخل پیدا می نماید.

اگر هم قرار باشد المپیک در سال 2021 برگزار گردد آن وقت با مسابقات جام جهانی دوومیدانی و شنا تداخل پیدا می نماید. البته کمیته بین المللی المپیک از بعضی ورزشکاران برای زمان برگزاری المپیک نظرسنجی نموده است و بعضی از ورزشکاران از جمله احسان حدادی دوومیدانی کار کشورمان که مدال نقره المپیک لندن هم در کارنامه خود دارد معتقد است المپیک یک سال دیگر برگزار گردد بهتر است؛ در فصل پاییز رکورد ورزشکاران افت می نماید و آن وقت شاهد یک المپیک جذاب و دیدنی نخواهیم بود. البته باید به این نکته توجه کنیم اگر المپیک توکیو با تأخیر یک ساله برگزار گردد آن وقت این المپیک با دوره بعدی یعنی المپیک پاریس تنها سه سال فاصله دارد و روی این رقابت ها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

شیوع ویروس کرونا شرایط را برای ورزش جهان بهم ریخته است؛ در حال حاضر اردوی ملی پوشان المپیکی به حالت تعویق در آمده و خیلی از مسابقات گزینشی المپیک هم فعلاً لغو شده اند. البته ناگفته نماند مسئولان کمیته بین المللی المپیک و مسئولان کشور ژاپن تمایل ندارد المپیک به تعویق بیفتد؛ اما شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال کشورها و مردم به عنوان تماشاگر چندان موردپسند ژاپنی ها نیست؛ آن ها هزینه های میلیاردی برای برگزاری المپیک انجام دادند و قطعاً دوست ندارند با استقبال کم روبرو گردد. به هر حال باید تا چهار هفته دیگر صبر کرد تا در نهایت ببینیم تصمیم کمیته بین المللی المپیک چه خواهد بود. هرچند که بعید است آن ها با توجه به وضع موجود و شیوع این ویروس در سراسر جهان رأی به برگزاری المپیک در زمان مقرر دهند.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 561

به "چالش های پیش رو زمان برگزاری المپیک، دردسر کرونا برای IOC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های پیش رو زمان برگزاری المپیک، دردسر کرونا برای IOC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید