پالاوان؛ از برترین مقاصد گردشگری فیلیپین

به گزارش جام پارسی، پالاوان بدون شک یکی از برترین مقاصد گردشگری در بهشت گرمسیری فیلیپین است. از پارک های ملی و جزایر رنگارنگ گرفته تا دریاچه ها و تالاب ها و کشتی های غرق شده، جاذبه های گردشگری پالاوان از زیبایی چشمگیر برخوردار هستند.

پالاوان؛ از برترین مقاصد گردشگری فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید.

این مقاله به آنالیز همین جاذبه های توریستی پالاوان می پردازد که این جزیره در فیلیپین را به مقصدی رؤیایی برای دنیاگردان تبدیل نموده اند.

پارک ملی صخره های توباتاها

این جاذبه طبیعی که واقعاً استحقاق ثبت شدن در فهرست میراث دنیای یونسکو را داشته است، از بعضی از شگفت انگیزترین گونه های دریایی در دنیا میزبانی می نماید. توباتاها (Tubbataha) که در قلب مثلث مرجانی واقع شده، خانه تقریباً نیم میلیون گونه از مرجان های دریایی، حدوداً 600 گونه ماهی و همچنین چندین گونه از کوسه ها، نهنگ ها و دلفین ها است.

این ویژگی ها توباتاها را به مقصدی رؤیایی برای بسیاری از غواصان تبدیل می نماید. به خاطر موقعیت مکانی دورافتاده و نظارت پیوسته برای مراقبت، توباتاها تنها به وسیله قایق، بین ماه های مارس تا ژوئن، در دسترس است.

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرینسسا

دیگر جاذبه طبیعی با شهرت دنیای در پالاوان، کمتر از یک ساعت با خودرو تا مرکز شهر پوئرتو پرینسِسا (Puerto Princesa) فاصله دارد. پارک ملی رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرینسسا، موسوم به رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرینسسا، در سال 2012 به طور رسمی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید طبیعی انتخاب شد. این پارک ملی دلیل خوبی برای اقامت توریست ها به هنگام اقامت در این شهر است.

توریستان می توانند سوار بر یک قایق شده و همراه با راهنمای شخصی وارد یک غار زیرزمینی شوند. درون غار صحنه ای شگفت انگیز از استالاکتیت ها و استالاگمیت های معلق در بالای این رودخانه آرام انتظار آن ها را می کشند.

جزایر خلیج باکوییت

شمال پالاوان می تواند به عنوان زیباترین نقطه از این شهر تصور گردد. در این منطقه سواحل و آب های شگفت انگیز اِل نیدو (El Nido) و کورون (Coron) قرار دارند. جزایر خلیج باکوییت (Bacuit) در منطقه ال نیدو عمدتاً دلیل اصلی رشد توریستی استان هستند.

این سواحل ماسه ای و سفیدرنگ بکر بوده و آب های اطراف آن ها به رنگ روشن آبی نیلگون است. بهترین بخش خلیج باکوییت این است که گزینه های پیش روی شما فراوان هستند. محبوب ترین گزینه ها که معمولاً شامل تورهای پایه ال نیدو می شوند، جزایر اِنتالولا (Entalula)، هلیکوپتر و شیمیزو هستند.

اما اگر ترجیح می دهید در آرامش از ماسه ها و دریا لذت ببرید و این لذت را با هیچ توریستی به اشتراک نگذارید، می توانید از یک قایقران بخواهید تا شما را به جزایر کمتر شناخته شده با نهایت آرامش و بکر بودن ببرد.

دریاچه کایانگان

دریاچه کایانگان (Kayangan) که از سوی بسیاری به عنوان تمیزترین دریاچه فیلیپین و از سوی بعضی دیگر تمیزترین دریاچه آسیا شناخته می گردد، یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کورون است. رسیدن به خود دریاچه کمی سخت است و توریستان باید از چند صد پله پایین بروند اما مناظر زیبای اطراف دریاچه ارزش کمی سختی کشیدن را دارند.

دریاچه گرم و دوست داشتنی است اما می تواند در فصل های پربازدید سال شلوغ باشد. سعی کنید تا در ساعاتی از روز که توریست کمتری حضور دارد، به آب تنی در کایانگان بپردازید. منظره های کف دریاچه نیز به مانند مناظر بالای آن شگفت انگیز هستند. اشکال صخره ای ناهموار در کف دریاچه ما را برای کشف آن ها ترغیب می نمایند.

تالاب کوچک

تالاب نه چندان کوچک موجود در منطقه ال نیدو یک شگفتی دیگر برای کشف شدن با قایق است. خود را برای عبور پرزحمت از ورودی باریک میان دو صخره آهکی آماده کنید، اما درعین حال بیشتر از همه برای تماشای مناظر شگفت انگیز درون این تالاب آماده شوید.

ورود به تالاب کوچک (Small Lagoon) شبیه به ورود به دنیایی کاملاً جدید و خیالی است. اشکال صخره ای مرتفع در اطراف این تالاب با آب های لاجوردی رنگ آن تضاد جالبی را خلق نموده اند. وقتی که درون تالاب قرار می گیرید، شگفتی اصلی با کاوش تمام جزئیات و گوشه و کنار آن شروع می گردد. از پارو برای حرکت استفاده نموده یا اینکه اجازه دهید آب شما را به هر سویی ببرد. این جاذبه به راستی جادویی است.

جزیره کولیون

این جزیره کوچک که در همسایگی قطب توریستی کورون واقع شده، فراتر از آن چیزی است که چشم ها مشاهده می نمایند. کولیون (Culion) در اوایل قرن بیستم یک منطقه مخصوص جذامی ها بود و به دو بخش تقسیم می شد؛ بخش اول برای بیماران جذامی و بخش دوم برای ساکنان سالم.

بسیاری از ساکنان مبتلا در کولیون از خانه و کاشانه خود جدا شده و با قایق به این جزیره کاملاً دورافتاده آورده شده بودند. آن ها هرگز دوباره رنگ خانه را ندیدند. درحالی که امروزه دیگر هیچ اثری از جذام در این جزیره دیده نمی گردد، اما همچنان آثار دردناک و گذشته طردشده در کولیون به چشم می خورد.

موزه و آرشیو کولیون به همراه سراسر شهر، آثار تاریخی از آن روزهای جذام گرفته در این جزیره محسوب می شوند. در این جزیره یک مرکز اطلاعات وجود دارد که توریستان را به سال های دور و شیوه زندگی در روزگار قدیم می برد. کولیون که اغلب مورد بی مهری قرار می گیرد، تجربه تاریخی تأثیرگذاری است که نباید از آن غافل شد.

کشتی های غرق شده در خلیج کورون

کورون به سبب شمار بالای کشتی های غرق شده، درست در زیر خلیج شلوغ کورون، بهشتی برای غواصان است. بمباران کشتی های ژاپنی به دست نیروهای آمریکایی در سپتامبر 1944 و در خلال جنگ دنیای دوم، موجب غرق شدن ده ها کشتی در آب های این منطقه شد. این کشتی ها امروز محل زندگی جانوران دریایی بوده و به خوبی حفظ شده اند.

ازآنجایی که بسیاری از این کشتی ها متعلق به ناوگان پشتیبانی و تدارکات بوده اند، شمار بالایی از تجهیزات و وسایل نقلیه جنگی همراه با آن ها به زیر آب رفته اند. این ماشین آلات دست نخورده، امروزه برای غواصان علاقه مند به کشتی های غرق شده صحنه های جذابی محسوب می شوند.

کرم های شب تاب در جنگل های مردابی رودخانه ایواهیگ

این جاذبه جادویی شامل یک قایق سواری بکر در امتداد رودخانه ایواهیگ (Iwahig) در شب همراه با صحنه ای حیرت انگیز از فوران نورهای درخشان کرم های شب تاب در جنگل های مردابی در اطراف کرانه رودخانه می گردد.

این تور که کمتر از نیم ساعت به طول می انجامد، از سوی یک محلی برگزار می گردد که در خلال آن در خصوص این موجودات حیرت انگیز، محیط اطراف رودخانه ایواهیگ و حتی علم نجوم در آسمان شب با شما صحبت می نماید.

در طول این گردش نورهای درخشان و خیره نماینده در همه جا، از کرم های شب تابِ شبیه به چراغ های کریسمس در لابه لای درختان گرفته تا ستارگان که در تاریکی شب جلوه خاصی دارند و حتی پلانکتون های موجود در زیر آب، دیده می شوند.

این یک تور توریستی خارق العاده برای زوج هایی است که عاشق حال و هوای رمانتیک طبیعی هستند. بچه ها که علاقه فراوانی به هر چیزی با رنگ و بوی عجیب و مرموز دارند نیز از این تور لذت می برند.

بندر بارتون

این دهکده ماهیگیری در منطقه سن ویسنته (San Vicente)، تقریباً در بین پوئرتو پرینسسا و ال نیدو قرار گرفته است. سواحل زیبا و جزایر کوچک این منطقه به بعضی دلایل به اندازه گزینه های موجود در ال نیدو و کورون محبوب نیستند؛ بنابراین، این مقصد توریستی در پالاوان همچنان بکر و خلوت است.

سواحل و ماسه های این دهکده همچنان آرام هستند و می توان هنوز هم از آن ها بدون حضور سیل توریستان لذت برد. بندر بارتون (Barton) علاوه بر موقعیت بکر و خلوت جزایر خود، با داشتن مرجان ها و کشتی های غرق شده متعدد، محل ایده آلی برای غواصی است.

جزایر خلیج هوندا

برای توریستانی که فرصت کافی برای ماجراجویی در شمال این استان در ال نیدو و کورون را ندارند، جزایر خلیج هوندا (Honda) در نزدیکی مرکز استان، جایگزین ایده آلی است. تقریباً نیم ساعت با خودرو طول می کشد که از شهر راهی بندر خلیج هوندا شد. مسافران می توانند در این بندر تور جزیره گردی روزانه خود را انتخاب نمایند.

در جزیره ستاره دریایی توقف کنید و با شمار فراوانی از این موجودات آبی روبرو شوید. از جزیره زیبای لولی (Luli) با سواحل ماسه ای حیرت انگیز آن که با جزر و مد آب نمایان می شوند، دیدن کنید. به علاوه به تحسین صخره های مرجانی جزیره پاندان (Pandan) و دسته هایی از ماهی های رنگارنگ در نزدیکی ساحل بپردازید.

با یک تور غواصی همراه شده و با شنا در آب های شفاف خلیج هوندا و تماشای دنیای شگفت انگیز زیر آب، متوجه گذر زمان نشوید.

صخره اوگونگ

وقتی که یک توقف اضافی در راستا رسیدن به رودخانه زیرزمینی دارید، صخره اوگونگ (Ugong) فقط از دور نمای جذابی ندارد. وقتی که راهی این صخره می شوید، متوجه خواهید شد که اوگونگ تفریحات هیجان انگیزی برای عاشقان آدرنالین دارد. در درگاه ورودی غار، دستکش ها و کلاه ایمنی خود را برداشته و راهی سفری ماجراجویی برای غارنوردی شوید.

این یک ماجراجویی صعودی است که با رسیدن به مناظر حیرت انگیز در بالای صخره به سرانجام نمی رسد، زیرا توریستان می توانند از بالای صخره همراه با زیپ لاین به پایین بازگردند. شما می توانید از میان گزینه های زیپ لاین نشسته یا آویزان، یک مورد را انتخاب نموده و در نوع آویزان در موقعیتی حیرت انگیز و به مانند سوپرمن با دستانی آزاد به پایین حرکت کنید.

سواحل ال نیدو

سواحل رؤیایی ال نیدو محدود به توقفگاه های مخصوص تورهای جزیره گردی در هنگام گشت وگذار در اطراف خلیج باکوییت نمی شوند. این سواحل نیز دارای مناطقی است که دسترسی به آن ها به وسیله موتورهای سه چرخه امکان پذیر است و لزوماً احتیاجی به اجاره قایق نیست.

محبوب ترین سواحل ال نیدو، ناکپان (Nacpan)، ماری مگمگ (Marimegmeg)، لاس کاباناس (Las Cabanas) و کورونگ کورونگ (Corong-Corong) هستند. علاوه بر حمام آفتاب و قدم زدن در سواحل، احتمالاً بهترین تفریح در اینجا انتظار برای تماشای غروب آفتاب و مشاهده غرق شدن همه چیز در رنگ های گرم و طلایی پرتوهای خورشید در سرانجام روز باشد.

مجموعه غارهای تابون

مجموعه غارهای تابون (Tabon) در منطقه کِزون (Quezon) از نظر محبوبیت قابل قیاس با رودخانه زیرزمینی پوئرتو نیستند و باوجود اهمیت تاریخی خود، از جاذبه های مهجور پالاوان به شمار می آیند. درحالی که بیش از 200 غار در این منطقه وجود دارد، تنها 7 غار به روی عموم باز شده اند.

وقتی که فسیل ها و آثار تاریخی متعلق به 50,000 سال پیش از دل این غارها کشف شدند، تعیین شد که این غارها یک معدن طلای باستان شناسی بوده اند. احتمالاً شاخص ترین آثار کشف شده از دل این غارها، بقایایی از اسکلت مردی باشد که بیش از 16,000 سال قدمت دارد.

یک استخوان درشت نی، به عنوان قدیمی ترین شیء یافت شده در این غار تا به امروز، به عنوان یکی از قدیمی ترین شواهد از انسان خردمند (Homo Sapiens) در جنوب شرق آسیا شناخته می گردد. برای ملاقات از این غارها، احتیاج به کسب مجوز است و بازدیدنمایندگان در ابتدا باید به شعبه ای از موزه ملی فیلیپین در کزون بروند. تنها راه رسیدن به این غارها، اجاره یک قایق است.

ساحل بلند

ساحل بلند، به عنوان طولانی ترین ساحل ماسه ای کشور، در سن ویسنته واقع شده و 14 کیلومتر طول دارد. این ساحل برخلاف جاذبه های مهم توریستی پالاوان، به سختی اثری از توسعه به خود دیده است. از این ساحل دیدن نموده و با تصور اینکه شما صاحب بهشت گرراستای همیشگی مختص به خود هستید، حس اشرافی بودن را تجربه کنید. هیچ توریست دیگری در اطراف شما نخواهد بود؛ چیزی که تا دوردست ها دیده می گردد، ماسه های تمیز و بکر و دریای زیبا است.

ساحل ناگتابون

ساحل ناگتابون (Nagtabon) که حدوداً 45 دقیقه با خودرو تا پوئرتو پرینسسا فاصله دارد، چیزی فراتر از یک جاذبه توریستی بوده و در میان مردم محلی نیز محبوب است. به دلیل دسترسی این ساحل از شهر، می توان مردم محلی، دانشجویان و گروه های محبت آمیز را که برای تفریح به اینجا آمده اند مشاهده کرد.

ناگتابون ساحلی شگرف برای پهن کردن بساط تفریح و لذت بردن از محیط اطراف است. دیگر جاذبه این ساحل، سکوی دیدبانی ناگتابون است که می توان به وسیله آن منظره زیبای خلیج ناگتابون و غروب آفتاب را تماشا کرد. ناگتابون راه ایده آلی برای سپری کردن بعدازظهر به مانند یک محلی اهل پوئرتو پرینسسا است.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 999

به "پالاوان؛ از برترین مقاصد گردشگری فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالاوان؛ از برترین مقاصد گردشگری فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید