واکنش سرپرست فدراسیون شطرنج به ادعای مهندسی انتخابات

به گزارش جام پارسی، محسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج بحث مهندسی انتخابات شطرنج را تکذیب کرد.

واکنش سرپرست فدراسیون شطرنج به ادعای مهندسی انتخابات

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش رئیس هیات شطرنج استان گیلان از سمت خود کنار گذاشته شد. برکناری کیومرث بیات با حاشیه های زیادی همراه بود. بیات درحالی کنار گذاشته شد که به تازگی پیروز شده بود با 100 درصد آرا برای چهار سال دیگر رئیس هیات این استان باقی بماند. بیات مدعی است که انتخابات فدراسیون شطرنج مهندسی خواهد شد.

محسن سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگاران، در واکنش به این موضوع بیان نمود: من تمایل در شلوغ کردن این موضوع ندارم. گزارش هایی به فدراسیون شطرنج ارسال شده بود و فدراسیون آن گزارشات را بررسی کرد. در بررسی گزارش، فدراسیون به موضوعات دیگری رسید و صلاح دید در این مقطع زمانی برای آرامش بیشتر شطرنج از فرد دیگری که استفاده کند و به نظر من این حق قانونی و طبیعی است.

او اضافه کرد: گاهی اوقات در برخی از رسانه ها می خوانم که انتخابات فدراسیون شطرنج مهندسی شده و وزارت ورزش به انتخابات این فدراسیون ورود کرده است. من تمامی این موضوعات را تکذیب می کنم. بیات از طریق وزارت تلاش می کرد که در سمت خود باقی بماند و او چندین بار به وزارت ورزش رفته و به برخی از دوستان اصرار داشت که درسمتش باقی بماند. صدور ابلاغ جدید هم به همین دلیل با تاخیر انجام شد. برخی از دوستان در وزرات ورزش حامی بیات بودند و تعجب می کنم که او به مهندسی انتخابات اشاره می کند.

سمیع زاده بیان نمود: گیلان هم مثل دیگر استان ها فقط یک رای داشته و فکر نمی کنم که با یک رای بحث مهندسی در کار باشد. فکر می کنم سابقه من کاملا روشن و مشخص است. در برگزاری مجامع همواره بی طرف بوده و سعی کردم که یک محیط دموکراتیک را ایجاد کنم. در شطرنج هم همین موضوع را سرلوحه کار خود قرار دادم.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت: آقای علی نژاد هم از من این موضوع را خواهد خواست که بدون اعمال نظر به شخص خاص و فرد خاص، یک محیط دموکراتیک خوب برای رشد شطرنج ایجاد کنم. شطرنج ما پتانسیل بسیار بالایی دارد و وظیه من صیانت از جامعه شطرنج است زیرا نیرو های بسیار خوبی در این ورزش وجود دارد و من وظیفه داشته که انتخابات را به نحو احسنت انجام دهم.

او با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان های ویژه در شطرنج است و بهترین ها در این استان وجود دارند، گفت: بیات زحمات زیادی کشید اما مطابق با آیین نامه موجود و با هماهنگی اداره کل استان گیلان صلاح بر این شد که از یک شخص دیگری به عنوان سرپرست استفاده شود تا در هفته بعد با هماهنگی اداره کل برای ثبات مدیریتی مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی استان گیلان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 707

به "واکنش سرپرست فدراسیون شطرنج به ادعای مهندسی انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سرپرست فدراسیون شطرنج به ادعای مهندسی انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید