نمای خیره کننده ای که ایستگاه فضایی چین از زمین منتشر کرد (تور چین)

به گزارش جام پارسی، ویدیویی که از دید ایستگاه فضایی چین منتشر شده است، کره زمین را با رنگ آبی چشم نوازی نشان می دهد که سرشار از زندگی است.

نمای خیره کننده ای که ایستگاه فضایی چین از زمین منتشر کرد (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ویدیویی که از نقطه نگاه تیانگونگ، ایستگاه فضایی تازه چین منتشر شده است، سیاره زمین را با همان رنگ آبی خاص خودش نشان می دهد.

سیاره زمین که در گذشته هم بار ها در تصاویر مختلف فضایی خودنمایی نموده است، این بار در چند نمای سحرانگیز از دید تیانگونگ، ایستگاه فضایی چین دیده می گردد. این کشور آسیایی به تازگی ساخت ایستگاه فضایی تازه خود را تکمیل نموده است.

ویدیویی که از دید ایستگاه فضایی چین منتشر شده است، کره زمین را با رنگ آبی چشم نوازی نشان می دهد که سرشار از زندگی است. در بخش هایی از این ویدیو عمدتاً ایستگاه فضایی تیانگونگ را می بینید که با سرعتی ملایم در مداری نزدیک به زمین حرکت می نماید. اما صحنه هایی از این ویدیو صرفاً زمین را به تصویر می کشد که مانند یک گوی مرمری در پهنه کیهان معلق مانده است.

چین اخیراً فرایند احداث ایستگاه فضایی خود را تمام نموده است. تیانگونگ حالا یک بخش مرکزی به نام تیان هه و دو ماژول آزمایشگاهی به نام های ونتیان و منگتیان دارد. انتظار می رود که در آینده شاهد توسعه هرچه بیشتر این ایستگاه باشیم.

ایستگاه چین به فراتر از زمین هم نگاه می نماید

اگرچه این ویدیو تمرکز خود را روی تیانگونگ و کره زمین گذاشته است، اما نباید فراموش کنیم که چینی ها به ماه هم چشم دوخته اند. چند هفته پیش وانگ شیانگ، فرمانده سیستم های ایستگاه فضایی آموزشگاه فناوری فضایی چین (CAST) درباره این برنامه اطلاع داد. در همین مسیر، احتمالاً از تیانگونگ برای انجام آزمایش های لازم برای سفر به ماه استفاده خواهد شد.

با ورود فضانوردان مأموریت شنژو 15 و خروج فضانوردان مأموریت شنژو 14 از تیانگونگ، این ایستگاه فضایی رسماً فاز عملیات های علمی خود را شروع کرد. چین انتظار دارد که حداقل یک دهه از ایستگاه فضایی خود استفاده کند و دائماً در این ایستگاه فضانورد داشته باشد.

با افزایش رقابت کشور های قدرتمند در فضا، چین هم در پی انجام مأموریت های مختلف در زمینه ماه، مریخ و حتی آزمایش روی سیارک هاست. این برنامه ها و به خصوص کوشش برای ساخت پایگاه روی ماه می تواند پاسخی به برنامه آرتمیس ناسا باشد که پیش تر بخش اول آن انجام شد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1846

به "نمای خیره کننده ای که ایستگاه فضایی چین از زمین منتشر کرد (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای خیره کننده ای که ایستگاه فضایی چین از زمین منتشر کرد (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید