نظریان: اسکی به حمایت دولتی احتیاج دارد، ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته اند

به گزارش جام پارسی، رئیس فدراسیون اسکی می گوید تمرینات تیم ملی اسکی جهت آماده سازی برای حضور درالمپیک زمستانی پکن شروع شده است و اگر بودجه مورد احتیاج تامین گردد اردوی خارجی هم در نظر گرفته خواهد شد.

نظریان: اسکی به حمایت دولتی احتیاج دارد، ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته اند

به گزارش خبرنگاران، عباس نظریان درباره افتتاح پیست اسکی توچال به عنوان اولین پیست بازگشایی شده در فصل تازه اسکی گفت: بازگشایی این پیست باعث خوشحالی است و امیدوارم همه علاقه مندان به اسکی، ورزشکاران و ملی پوشان بهره لازم را ببرند. از سال گذشته تا به امروز همکاری نزدیکی با مجموعه توچال داشته ایم و مدیر عامل مجموعه در همه صحنه ها در کنار ورزشکاران بوده و همه شرایط را فراهم نموده است. امیدوارم فصل خوبی را هم پیش رو داشته باشیم.

او درباره شرایط دیگر پیست ها گفت: در دیزین و دربندسر تقریباً برف نشسته، اما مقدار این برف به حدی نیست که آنها را بازگشایی کرد. تا خاتمه هفته آینده بازهم بارش هایی وجود خواهد داشت و اگر به لحاظ فنی شرایط مورد نظر برای بازگشایی وجود داشته باشد، این کار صورت خواهد گرفت. ما ارتباط خوبی با بهره برداران سایر پیست ها داریم و مسئله ای برای تمرین نداریم. آنها برای میزبانی از اردوها و تمرینات اسکی بازان اعلام آمادگی نموده اند و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

نظریان درباره بازی های المپیک زمستانی و شرایط اسکی بازان ایران گفت: تمرینات در بخش هوازی و آمادگی جسمانی از خرداد ماه زیر نظر کادر فنی آغاز شد. بعلاوه بخشی از اردوها با همکاری هیات های استانی تهران و البرز اجرا شده است، چون بیشتر ورزشکاران ما بومی منطقه شمشک و دیزین هستند. در واقع تصمیم در کمیته فنی بر آن شد که کادر فنی از تابستان اردوهای هوازی و آمادگی جسمانی نفرات تیم ملی و آنهایی که شانس دارند را در این دو منطقه برگزار کند که این کار در دو بخش آلپاین و صحرانوردی انجام می گردد. از هفته قبل هم که برف باریده، تمرینات پیست استارت خورده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا سه ماه، فرصت خوبی برای آماده سازی ملی پوشان برای حضور در المپیک زمستانی است؟ گفت: نظر کادر فنی برای ما ملاک است و کادر فنی به ما می گوید که از چه زمانی وارد چه بخشی از تمرینات شویم. نظر کادر فنی تا اینجا انجام تمرینات هوازی بوده است. اگر شرایط حضور در پیست های داخلی و خارج از کشور را داشتیم، واقعا عالی بود، اما برای برگزاری یک اردوی حداقل 20 روزه در خارج از کشور نیازمند یک بنیه اقتصادی و حمایت اقتصادی قابل توجه هستیم. ورزشکاران اسکی افرادی نیستند که از بنیه اقتصادی بالایی برخوردار باشند و این شرایط منوط به حمایت های دولتی می گردد.

او اضافه نمود: هیچگونه فضای درآمدزایی و حتی پیست نداریم، به همین علت مجبوریم از شرایط موجود خودمان استفاده کنیم و با توجه به شرایط اقتصادی و شرایطی که در ورزش کشور در همه رشته ها حاکم است، از شرایط فعلی بهره می بریم. ما تقریبا سه ماه فرصت تا بازی های المپیک زمستانی داریم و اگر شرایط مهیا باشد، از پیست ها و کمپ های خارجی استفاده می کنیم. اگر هم امکانش وجود نداشته باشد، نظر کادر فنی را ملاک قرار می دهیم تا بگویند چه کاری می توانیم برای آماده سازی انجام بدهیم. بعلاوه مسابقاتی در ترکیه داریم که سعی می کنیم ورزشکاران چند روز زودتر بروند و از امکانات آنجا استفاده نمایند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره اینکه چرا تا به امروز اردوی متمرکز آغاز نشده است و بعضی از ورزشکاران انفرادی کار می نمایند؟ گفت: اردوی متمرکز تیم ملی آغاز شده است. کسانی هم که الان خارج از کشور هستند، قبل از بازگشایی پیست توچال رفته اند و از قبل اقدامات خود را انجام داده اند. این افراد با برنامه ریزی شخصی به اردوی خارجی رفته اند و احتمالا در خاتمهی اردوی خود یک مسابقه در پیش دارند و سپس برمی گردند تا به اردوی داخلی اضافه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1546

به "نظریان: اسکی به حمایت دولتی احتیاج دارد، ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظریان: اسکی به حمایت دولتی احتیاج دارد، ورزشکاران با هزینه شخصی به اردوی خارجی رفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید