نسل جدیدی از باتری های بادوام گرافنی به بازار خواهد آمد

به گزارش جام پارسی، مرکز هوافضای آلمان نتایج مثبتی از آزمایش های اجرا شده روی باتری حاوی آئروژل گرافنی دریافت نموده که نشان دهنده تسهیل راستا ساخت باتری های نانویی کاراتر است.

نسل جدیدی از باتری های بادوام گرافنی به بازار خواهد آمد

جهت دریافت مشاوره خدمات دانلود کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت زنگرافن به همراه مرکز هوافضای آلمان موسوم به DLR نتایج مربوط به آزمون های اجرا شده روی باتری را ارائه کرد. زنگرافن نتایج دلگرم کننده ای از برنامه فراوری باتری به دست آورده است، برنامه ای که به رهبری لوکاس بیچلر از دانشگاه بریتیش کلمبیا اجرا شده است.

این مجموعه یک ماده آندی کامپوزیتی بوده که جنس آن از آئروژل گرافنی است و در آن اکسیدگرافن احیا شده و گرافن شرکت زنگرافن استفاده شده است.

نتایج اولیه نشان می دهد که حضور مقادیر نسبتا کم در حد کمتر از 5 درصد وزنی از گرافن می تواند منجر به فراوری آندی با ظرفیت دشارژ ویژه منحصربه فرد گردد. بهترین نتایج اولیه با بارگذاری دو درصد وزنی گرافن پخش شده در آئروژل به دست آمده است که منجر به فراوری آندی با ظرفیت تخلیه اولیه 2800 میلی آمپر ساعت بر گرم و ظرفیت تخلیه 1300 میلی آمپر ساعت پس از 50 چرخه در ظرفیت جریان 186 میلی آمپر در ساعت شده است.

اعتقاد بر این است که این نتایج بهتر از نتایجی است که تا به امروز در مقالات برای باتری های آئروژل گرافنی گزارش شده است. DLR و زنگرافن پوستری از نتایج این کار را در فروم باتری برلین در ژانویه 2020 ارائه کردند.

آئروژل حاوی گرافن وزن و قیمت کمی داشته و می تواند عملکرد بالایی در ذخیره سازی انرژی داشته باشد. DLR برای دریافت حمایت اقتصادی از انجمن هلموتز اقدام نموده است تا بودجه فدرال را از این انجمن برای ایجاد آزمایشگاه جدید نوآوری هلموتز دریافت کند.

زنگرافن نیز میخواهد تا همکاری خود را با DLR ادامه دهد تا با همکاری این شرکت بتواند در زمینه فراوری باتری حاوی آئروژل گرافنی و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن فعالیت کند.

فرانسیس دوبه مدیرعامل شرکت زنگرافن می گوید: کار ما با تیم DLR منجر به تحقیقات بسیار امیدوارکننده ای شده است و ما مشتاقانه منتظر ادامه این تحقیقات هستیم تا در مرکز جدید آزمایشگاه نوآوری هلمولتز این کار ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 355

به "نسل جدیدی از باتری های بادوام گرافنی به بازار خواهد آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدیدی از باتری های بادوام گرافنی به بازار خواهد آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید