متر، ابزاری لازم برای اندازه گیری در ساختمان سازی

به گزارش جام پارسی، یکی از ابزار و وسایلی که در کلیه کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، متر می باشد. اما همیشه استفاده از آن با مسائلی رو به رو بوده است. برای مثال در بسیاری موارد به دلیل جابه جایی یا بسته شدن ناگهانی آن امکان اندازه گیری دقیق و صحیح وجود ندارد یا فرد را با مسائل زیادی رو به رو می نماید. اما پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از این ابزار به بازار عرضه شده است که کار اندازه گیری را بسیار آسان نموده است.

متر، ابزاری لازم برای اندازه گیری در ساختمان سازی

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در استفاده از مترهای معمولی و برای اندازه گیری دقیق احتیاج به وجود دو نفر می باشد. اما در خصوص متر لیزری این گونه نیست. کار با متر لیزری بسیار آسان بوده و تنها می توان با فشار دادن یک دکمه در یک طرف نسبت به اندازه گیری دقیق اقدام کرد. نحوه کار مترهای لیزری به این گونه است که فاصله بین دو نقطه را اندازه گیری نموده و اندازه را بر روی صفحه نشان می دهد. انجام کار با این گونه مترها احتیاج به نفر دومی هم ندارد. از جمله نکاتی که در هنگام خرید متر لیزری باید به آن توجه داشته باشید، برد متر، دقت متر، باتری آن و حافظه متر لیزری می باشد. هم چنین باید توجه داشت که این ابزار کاربردهای متفاوتی دارند و بعضی از آن ها علاوه بر قابلیت اندازه گیری قادرند بعضی محاسبات فیثاغورث را نیز انجام داده و بر روی صفحه نمایشکر نشان دهند.

برد مترهای لیزری متفاوت می باشد و باید بر اساس احتیاج خود از نمونه ای با برد مناسب استفاده نمایید. دقت متر لیزری از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه گردد، اما به طور کلی می توان گفت این گونه مترها ممکن است تا 1.5 میلیمتر خطا داشته باشند. اما این خطا در مترهای مختلف می تواند متفاوت باشد. نوع باتری متر لیزری با میزان کار و نوع آن رابطه مستقیمی دارد. اما در بیش تر مواقع از باتری این دستگاه قابل شارژ می باشد. حافظه این گونه باتری ها به گونه ای است که در بعضی مدل ها قابلیت ذخیره اندازه گیری ها تا چند مرحله وجود دارد.

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، متر لیزری از جمله ابزارهایی است که می توان از آن در ساختمان سازی استفاده کرد. برای مثال می توان از این وسیله در فعالیت هایی مانند نجاری، کابینت سازی، اجرای سقف کاذب، کناف و نمای ساختمان استفاده کرد. عموما برای فعالیت های مرتبط با ساختمان سازی، از مترهای لیزری در مدل های متوسط که عموما در بازار رایج است استفاده می گردد.

استفاده از این ابزار برای اجرای سقف های کاذب یا کناف سقف می تواند کار را تا اندازه زیادی آسان کند. برای مثال از جمله مزایای استفاده از این دستگاه برای اجرای این گونه فعالیت های ساختمانی می توان به صرفه جویی در وقت، اندازه گیری دقیق و مطمئن در کوتاه ترین زمان، عدم احتیاج به نیروی انسانی زیاد و راحتی اجرای کار اشاره نمود.

از دیگر موارد استفاده از این دستگاه می توان به کاربرد آن در معماری اشاره نمود. برای مثال طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان از مواردی است که استفاده از متر لیزری در آن ها کاربرد دارد. در اجرای چنین کارهایی آن چه که مهم است، دقت و اندازه گیری دقیق است. از آن جایی که احتمال خطا با استفاده از مترهای معمولی بسیار بالاست، می توان از متر لیزری به این منظور استفاده کرد. استفاده از این متر در کنار اندازه گیری دقیق کار را آسان تر نموده و سرعت اجرا را نیز بالاتر می برد. تنها باید توجه داست که با توجه فعالیت مورد نظر نمونه ای مناسب از انواع مترهای لیزری متناسب با کاربرد آن تهیه گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 643

به "متر، ابزاری لازم برای اندازه گیری در ساختمان سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متر، ابزاری لازم برای اندازه گیری در ساختمان سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید