لوله کشی ساختمان

به گزارش جام پارسی، یکی از مهم ترین بخش ها در بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان مربوط به بخش لوله کشی ساختمان است . شاید به دلیل این که این لوله ها در طراحی دکوراسیون داخلی در مقابل چشم نیستند ، بسیاری از اهمیت این موضوع غافل میشوند . اما همان طور که در بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی منازل مهم و لازم است ، طراحی و اجرای لوله کشی ساختمان نیز به همان میزان اهمیت دارد . لوله کشی ساختمان توسط شرکت بازسازی ساختمان در سه بخش لوله کشی آب ، لوله کشی فاضلاب و لوله کشی گاز انجام میشود.

لوله کشی ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1 - اهمیت لوله کشی مناسب در ساختمان

همانطور که گفته شد لوله کشی در ساختمان از مهم ترین مسائل در بازسازی ساختمان است و در خیلی از مواقع بازسازی ساختمان بدون تغییر در دکوراسیون داخلی منازل و فقط در جهت برطرف نواقع و آسیب های لوله کشی ساختمان انجام میشود .

استفاده از مصالح نامرغوب و بی کیفیت ، طراحی و اجرای نادرست آن ، رعایت نکردن اصول و مقررات این کار همگی این موارد باعث میشوند پس از مدتی لوله های ساختمان دچار خرابی و پوسیدگی شوند ضمن اینکه هزینه زیادی را بر روی دست اهالی ساختمان میگذارند ، ممکن است آسیب ها و خطرات جانی را نیز به دنبال داشته باشد.

2 - قیمت لوله کشی ساختمان

برای اینکه بدانیم چه مقداری هزینه ای را ضروری است برای تعمیرات و تعویض لوله کشی ساختمان پرداخت کنیم باید عوامل موثر زیادی را در نظر گرفت از جمله :

متراژ لوله کشی ساختمان ، کیفیت و مرغوبیت مصالح لوله کشی ، اسباب و وسایل مورد نیاز برای انجام لوله کشی ساختمان ،اجرت استاد کار مربوطه برای انجام این کار و تعداد نیروی مورد نیاز برای آن .

3-روش های لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

در این قسمت ضروری است نگاهی بیندازیم به روش های لوله کشی آب در ساختمان ها از گذشته تا به امروز :

  • لوله کشی سنتی

در این روش از لوله های فلزی استفاده میشود که به دلیل سنگینی زیاد این لوله ، احتمال زیاد زنگ زدگی آنها و نصب و اجرای سخت آنها ، استفاده از این لوله کشی سنتی در ساختمان های امروزی منسوخ شده است .

  • لوله کشی انشعابی

در این روش لوله های آب از یک رایزر اصلی منشعب میشوند . در این قسمت لوله ها پس از وارد شدن به ساختمان به وسیله یک کنتور به داخل ساختمان وارد میشود . برای هر واحد مسکونی نیز یک انشعاب از رایزر اصلی گرفته میشود و به داخل واحد ها منتقل میشود ، دلیل نامگذاری آن نیز به این خاطر است .لوله ها در این روش هم به صورت توکار و هم به صورت روکار انجام میشود که بستگی به طراحی ساختمان دارد.

  • لوله کشی کلکتوری

مدرن ترین روش لوله کشی در ساختمان ها است . در این روش لوله ها پس از وارد شدن به ساختمان ، داخل یک فضایی به نام کلکتور میشوند و سپس از کلکتور به هر قسمتی که خواستیم میتوانیم استفاده کنیم ، مثلا میتوان لوله ها را برای هر واحد به صورت جداگانه با خروجی و ورودی باز و بسته کردن جداگانه قرار داد و مزیت آن این است که میتوانید جریان آب مصرفی هر قسمت از خانه را به صورت مجزا کنترل کنید و از این طریق هزینه های جاری مصرف آب نیز کمتر میشود .

4-لوله کشی گاز

لوله کشی گاز به منظور استفاده در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و مواردی است که به گاز نیاز دارند و بقیه آن نیز برای سرمایش و گرمایش فضا و تاسیسات آن استفاده میشود . متناسب با موقعیت هر خانه و استفاده از وسایل سرمایش و گرمایش آن نحوه استفاده و گاز کشی ساختمان متفاوت است . استفاده از شوفاژ ، بخاری ، شومینه و پکیج های دیواری و آبگرم کن ها میتواند ضرورت و اهمیت طراحی و اجرای اصولی و درست لوله کشی گاز را برای ما روشن میکند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 846

به "لوله کشی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوله کشی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید