فعالیت بیش از 700شرکت خلاق در کشور

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، افتتاح شتابدهنده های جدید از جمله اقدامات محوری در توسعه زنجیره زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی است.

فعالیت بیش از 700شرکت خلاق در کشور

ایجاد مراکز نوآوری جدید در استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان و ایجاد مراکز نوآوری جدید و توسعه یافته در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید بهشتی، در این راستا اجرا شده است.

تعداد شرکت های خلاق با تکیه بر گسترش اجزای مختلف زیست بوم صنایع خلاق از جمله شتابدهنده ها از عدد 700 شرکت عبور کرده است.

شتابدهنده های جدید در استان های مانند اصفهان، سیستان و بلوچستان و گیلان ایجاد شده اند. مراکز نوآوری در حوزه علوم انسانی نیز در دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید بهشتی، با هدف گسترش هر چه بیشتر کمی و کیفی شرکت ها و صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس شده اند.

علاوه بر توسعه شتابدهنده ها و مراکز نوآوری، شرکت های خلاق به ابزارهای مالی قوی نیاز دارند تا بتوانند سیر طبیعی رشد را از ایده به سمت شرکتی قوی طی کنند.

سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره گفت: در بازه زمانی 12 ماهه اخیر یک صندوق تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی آغاز به کار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 616

به "فعالیت بیش از 700شرکت خلاق در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 700شرکت خلاق در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید