فرهنگ مردم فنلاند؛ کشوری سردسیر اما دیدنی در اروپا

به گزارش جام پارسی، قبل از اینکه به یک مقصد گردشگری جدید سفر کنیم، بسیار مهم است که در خصوص فرهنگ و سنت های آن کشور بدانیم. مطلع بودن در این زمینه، بهترین روش برای کسب آمادگی است تا در سفر به آن نقطه از دنیا، دچار شوک فرهنگی نشویم. هیچ چیز بهتر از این نیست که قبل از بازدید از یک مکان یا منطقه، بدانید که مردم آن چگونه رفتار می نمایند. تنها از این راه می توانید ارزش واقعی سفر و شناخت مکان ها را دریابید. کشور فنلاند از آن دست کشورهایی بوده که احتمالا، اطلاعات زیادی در خصوص آن ندارید و می بایست سعی کنید بیشتر در خصوصش بدانید. در مقاله آشنایی با فنلاند، قصد داریم شما را هرچه بیشتر با فرهنگ مردم فنلاند یا به عبارتی، آداب و رسوم فنلاندی ها آشنا کنیم. پس، ما را همراهی کنید.

فرهنگ مردم فنلاند؛ کشوری سردسیر اما دیدنی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رسم و رسوم و آن بخش از فرهنگ فنلاندی که باید بدانید

فنلاند کشوری مملو از تضاد است. براساس مقاله آشنایی با فنلاند باید بدانید که در این کشور اتفاق هایی رخ می دهند که ممکن است برای خارجی ها عجیب به نظر برسند و برخلاف آب و هوای فنلاند که بسیار سرد است، از گرمایی سرشار هستند که باعث می شوند احساس کنید در خانه خود هستید. در این کشور، مناطق شهری و روستایی وجود دارند و شهرها توسط طبیعت احاطه شده اند، بنابراین رسیدن به مناطق روستایی و طبیعی بسیار آسان و سریع اتفاق می افتد. فنلاند کشوری است که در نیمه شب خورشید وجود دارد و زمستان بسیار بسیار تاریک است. آداب و رسوم فنلاندی ها ترکیبی از فرهنگ های شرق و غرب بوده که یک نژاد منحصر بفرد را به وجود آورده است.

مردم فنلاند این گونه هستند

براساس مقاله آشنایی با فنلاند باید بدانید که مردم فنلاند به تودار بودن، ساکت و سرد بودن شهرت دارند. اما، اینها کاملا از واقعیت دور بوده و حقیقت ندارد. اگر در خصوص فرهنگ مردم فنلاند بیشتر بدانید، متوجه می شوید که آنها در حقیقت بسیار روشنفکر، پذیرا و گرم هستند. ممکن است ظاهرشان باعث بوجود آمدن این تصورات اشتباه شده باشد. اما، یک فنلاندی بیشتر از اینکه تودار باشد، آرام و متین است. به همین دلیل، مردم فنلاند به راحتی شما را به خانه شان دعوت می نمایند. وقتی یک فنلاندی شما را به خانه اش دعوت می نماید، باید بدانید که او به طور کامل پذیرای شما شده و زندگیش را برای شما باز نموده است. بنابراین، لازم نیست خیلی رسمی رفتار کنید؛ بلکه در حقیقت، هر چقدر طبیعی تر باشید، میزبان شما بیشتر خوشش می آید.

استفاده درست از زبان فنلاندی جز رسم و رسوم و فرهنگ فنلاند است

زبان فنلاندی دارای ویژگی های خاصی بوده که با آداب و رسوم فنلاندی ها کاملا مطابقت دارد. مردم فنلاند دارای ذهن بازی هستند؛ ممکن است فکر کنید که این نکته بخاطر این است که در زبان فنلاندی، جنسیت وجود ندارد. این باعث می شود ارتباط برقرار کردن بسیار آسان تر باشد. این زبان با چیزی که شخصیت مردم فنلاند را تعریف می نماید، همراه می شود. آنها زبان خود را بسیار جدی می گیرند؛ همواره کاملا صادق هستند و در همه حال سعی می نمایند از کلمات درست استفاده نمایند. به همین دلیل، حتی مکث و سکوت هایی که در حین مصاحبه وجود دارند، معذب نماینده نیستند. در این زبان، حتی مکث ها و سکوت ها هم باعث برقراری ارتباط می شوند. اگر لحظاتی از سکوت در مصاحبه پیش آمد، اصلا احساس موذب بودن نداشته باشید. یاد بگیرید که از مصاحبه لذت برده و آنها را درک کنید.

نکته عجیب پیرامون فرهنگ مردم فنلاند این است که در زبان فنلاندی، چهل کلمه مختلف برای اشاره به برف وجود دارد. از آنجایی که در فنلاند، مردم در بیشتر اوقات سال با برف احاطه شده اند، این نکته به نظر طبیعی می آید؛ بویژه به این دلیل که فنلاندی ها دوست دارند خودشان را با طبیعت احاطه نمایند و با طبیعت ارتباط داشته باشند. در این کشور، سفرهای متعدد به جنگل، تپه نوردی، کوهنوردی و لذت بردن از کوهستان امری معمول بشمار می رود و می توان گفت بخشی از فرهنگ مردم فنلاند است. فنلاندی ها واقعا دوست داشتنی هستند.

ساخته فنلاند

اصلیت بسیاری از چیزها به این کشور خارق العاده باز می شود و فنلاندی ها به وجود این چیزها افتخار می نمایند. برای مثال، شهر هلسینکی در زمینه طراحی، یک نمونه معتبر جهانی بشمار می رود. آنها در این زمینه کاملا پیشرو بوده و محله های مشهور متعددی در این شهر وجود دارند که این نکته را ثابت می نمایند. اس ام اس هم در کشور فنلاند ابداع شد. به نظر می رسد همه ما در زمینه برقراری ارتباط آسان به فنلاندی ها مدیون هستیم. در ضمن سانتا کلاز Santa Claus (بابا نوئل) هم فنلاندی است. براساس مقاله آشنایی با فنلاند باید بدانید که طبق داستان و افسانه ها، سانتا کلاز Santa Claus یا همان بابا نوئل در لاپلند Lapland، منطقه ای در کشور فنلاند زندگی می نماید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به هلسینکی، شهری آرام و زیبا در اروپاخوشگذرانی در هلسینکی، پایتخت رویایی فنلاند

گرم بودن در هوای سرد

فنلاندی ها تنها از طریق حضور و ارتباط برقرار کردن با دیگران، گرمای خود را نشان نمی دهند. فنلاندی ها قهوه بسیار زیادی می نوشند. به طور میانگین، یک فنلاندی 4 یا 5 بار در روز قهوه صرف می نماید که این به معنای 12 کیلو قهوه در سال است. همچنین، یکی از مهمترین رسم و رسوم و سنت های فنلاندی ها رفتن به سوناست. هیچ چیز فنلاندی تر از سونا در جهان وجود ندارد. سنتی که از نسل به نسل منتقل شد و نمایشگر چیزی بیش از آرامش و تعادل فیزیکی و روحی است. سونا رفتن برای قرنها در فرهنگ فنلاندی ها قرار داشته و بخش مهمی از آن بشمار می رود.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری فنلاند | مکان هایی که شما را مجذوب خود می نماید!سفر به فنلاند و عالمی از رمز و رازهای شگفتی آورمنبع: همگردی
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 714

به "فرهنگ مردم فنلاند؛ کشوری سردسیر اما دیدنی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مردم فنلاند؛ کشوری سردسیر اما دیدنی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید