عجیب ترین شغل های دنیا، خنده دار ولی کاربردی!

به گزارش جام پارسی، عجیب ترین شغل های جهان

همواره با سفر به نقاط مختلف جهان با پدیده های جغرافیای غیر عادی و یا بناهای باستانی و تاریخی عجیب روبرو می شویم، اما موردی که شاید کمتر به ذهنتان برسد این است که در یکی از سفرهایتان با فردی روبرو شده و در حالیکه با او گفت و گو می کنید، متوجه شغل عجیب او شوید. عجیب ترین شغلهای جهان آن هایی هستند که شاید در ابتدا خنده دار به نظر برسند، اما در جهانی واقعی خیلی هم کاربردی هستند. خبرنگاران در ادامه این متن برای شما عجیب ترین شغل های جهان را آورده است؛ با ما همراه شوید.

عجیب ترین شغل های دنیا، خنده دار ولی کاربردی!

غواص توپ گلف | Golf Ball Diver

اگر غواصی را دوست دارید و همزمان دوست دارید که همواره در فضای باز و خارج از فضای داخلی شرکت ها باشید، می خواهیم شغلی را به شما معرفی کنیم که احتمالا بسیار برایتان جالب خواهد بود: غواصی برای توپ های گلف! افرادی که نام این شغل را یدک می کشند، مسئول جمع آوری توپ هایی هستند که گلف بازان به اشتباه به حوضچه ها و دریاچه ها انداخته اند. به نظر ساده و هیجان انگیز است! اما در حقیقت از آنجایی که بسیاری از حوضچه ها به خوبی نگهداری نمی شوند، شما در این حوضچه ها جلبک، گل و لای و حتی مارهای زیادی خواهید دید!

بو کُن دستمال کاغذی | Paper Towel Sniffer

احتمالا تا به حال متوجه شده اید که دستمال کاغذی ها یا هیچ بویی ندارند یا بوی بسیار اندکی از آن ها حس می گردد. این موضع تصادفی نیست و شخصی که این شغل را دارد، زحمت این کار را کشیده است. آن ها در کارخانه ها دستمال نمونه را بو می نمایند و در صورتی که هیچ بویی ندهد اجازه فراوری آن را می دهند. البته خیلی هیجان زده نشوید! می توان گفت که پیدا کردن شغلی به عنوان یک جراح راحت تر از به دست آوردن این شغل است، زیرا این شخص مراحل زیادی را برای اینکه یک بو کن دستمال کاغذی گردد، طی می نماید.

هل دهنده قطار | Train Pushers

شاید شما این افراد را در ویدیوهایی که در فضای مجازی پخش می گردد دیده باشید. این شغل نیز در ژاپن مرسوم و به این صورت است که در ساعات پرتردد مترو و قطارها، زمانی که ازدحام مردم مانع از بستن در می گردد، این شخص افراد را به درون قطار هل می دهد تا درها بسته شوند. معمولا افرادی که این شغل را دارند، به صورت پاره وقت کار می نمایند و از بین دانشجویان یا کارمندان دیگر ایستگاه ها انتخاب می شوند.

پسر گریه نماینده خوشتیپ | Handsome Weeping Boy

این کار یکی از عجیب ترین شغل های دنیا نام دارد که در ژاپن مرسوم است. او مسئول این است که چند ساعتی را با مشتریان سپری کند تا به اعماق احساسات او نفوذ نموده و او را به گریه بیندازد. تمام مسئولیت این شغل این است که آن ها باید حامی عاطفی باشند و احساسات خفته مشتریان را بیدار نمایند.

امتحان نماینده سرسره های آبی | Water Slide Tester

چند روزی از سفر خانوادگی شما می گذرد و کودک شما می خواهد که او را به جای این همه جاذبه های تاریخی، یک جای هیجان انگیزتر ببرید. شاید یکی از مکان هایی که به ذهنتان برسد، پارک های آبی است اما نگران این هستید که مبادا سرسره ها برای کودکتان خطرناک باشد؛ پس به سراغ یکی دیگر از عجیب ترین شغل های دنیا می رویم که آن ها امتحان نماینده سرسره های آبی است. این شخص همانطور که از نام شغل پیداست، مسئول این است که چندین بار از یک سرسره آبی به پایی بیاید تا از امن بودن آن اطمینان یابد.

پیدا نماینده جا برای دستگاه وندینگ | Vending Machine Placement Scouts

یکی دیگر از عجیب ترین شغل های دنیا که آن هم در ژاپن است، شخصی است که مسئول پیدا کردن جایی برای نصب دستگاه وندینگ است. با افزایش جمعیت و نیازی که برای فضای هر کاری در ژاپن وجود دارد، شرکت های فراوری نماینده دستگاه وندینگ همواره دنبال جایی هستند که دستگاه خود را نصب نمایند. این افراد گفته می گردد که اگر جا یا مشاوران املاکی برای پیدا کردن جایی برای این دستگاه ها پیدا نمایند، چیزی حدودا 185 دلار نصیبشان می گردد.

شخصی که در صف می ایستد | Line Stander

اگر از صف های طولانی خوشتان نمی آید، راه حلی ساده برای شما داریم و آن هم استخدام شخصی است که شغلش ایستادن در صف نام دارد. این شخص با دریافت مبلغی توافقی از سوی شما، تا زمانی که نوبتتان بگردد، مسئول به جای شما در صف ایستادن است. گاهی برای خرید یک محصولی که تازه به بیرون داده شده مجبورید که بیش از 18 ساعت در صف بایستید، پس می توان گفت که این شغل بسیار کاربردی است.

جابجا نماینده حرفه ای کوه یخ | Professional Iceberg Mover

شاید باورتان نگردد اما یکی از شاخه های علم زمین، یخ شناسی است که به مطالعه یخچال های طبیعی می پردازد و دانش های زیادی در زمینه های ژئوفیزیک، زمین شناسی، جغرافیای فیزیکی، ژئومورفولوژی، هواشناسی، هیدرولوژی، زیست شناسی و محیط زیست دارد. یک از افرادی که این رشته را خوانده است، متخصص این است که کوه های یخی موجود در راه های تردد را جابجا کند، سخت و عجیب!

عذرخواهی نماینده حرفه ای | Professional Apologiser

برای بعضی از مردم، عذرخواهی کردن کار ساده ای نیست، اما برای افرادی دیگر گفتن ببخشید کاری بی ضرر و بسیار آسان است. اگر شما جزو گروه دوم قرار می گیرد، می توانید یکی از شغل های عجیب دنیا را انتخاب نموده و به کار مشغول شوید: عذرخواهی نماینده حرفه ای. شرکت Shazaiya Aiga Pro Agency در ژاپن وجود دارد که از طرف فردی که می خواهد معذرت خواهی کند یک عذرخواهی حرفه ای به شخص دیگر می فرستد. معذرت خواهی که پای تلفن انجام یا با ایمیل فرستاده گردد حدودا 95 دلار و اگر شخصی بخواهد که عذرخواهی نماینده حرفه ای رودررو عذرخواهی را انجام دهد حدودا 225 دلار باید بپردازد. بله! این استخدام فردی با این شغل چندان هم ساده و یا مقرون به صرفه نیست!

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1640

به "عجیب ترین شغل های دنیا، خنده دار ولی کاربردی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجیب ترین شغل های دنیا، خنده دار ولی کاربردی!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین شغل های دنیا، خنده دار ولی کاربردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید