سونی و وسترن دیجیتال اولین SSD رسمی پلی استیشن 5 را معرفی کردند

به گزارش جام پارسی، با توجه به اینکه حجم برخی از بازی ها بسیار زیاد است، واقعاً این حافظه جانبی برای ذخیره سازی داده ها تقریباً ضرورتی به حساب می آیند. برخی از بازی های پلی استیشن 5 برای نصب به فضای عظیمی احتیاج دارند که ممکن است مثل بازی گرن توریسمو 7 از 100 گیگابایت هم عبور کند. نصب کامل اثری همانند Call of Duty: Black Ops Cold War هم به فضایی حدود 225 گیگابایت احتیاج دارد. سونی در گذشته به بازیکنان این امکان را داده بود که اس اس دی های M.2 خود را به کنسول اضافه نمایند تا این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهد.

سونی و وسترن دیجیتال اولین SSD رسمی پلی استیشن 5 را معرفی کردند

اکنون، وسترن دیجیتال و سونی اولین SSD دارای مجوز رسمی برای پلی استیشن 5 را با نام SN850 NVMe معرفی کردند. این حافظه SSD که لوگوهای مختلفی از پلی استیشن در روی آن قرار گرفته است، به صورت ویژه و کامل با کنسول پلی استیشن 5 سازگاری دارد. این حافظه جانبی در دو مدل با حجم 1 ترابایت و 2 ترابایت خواهد آمد.

این حافظه SSD ظرفیت ذخیره سازی مؤثر کنسول شما را افزایش می دهد اما باز هم با توجه به موارد گفته شده تأثیرگذاری اصلی و نهایی آن به حجم خود بازی ها بستگی دارد. هرچند بعید است که دیگر با این حافظه اضافی با مشکل زیادی روبرو شوید. قیمت این دو SSD هم اعلام شده است. نسخه 1 ترابایتی SN850 حدود 169.99 دلار و نسخه 2 ترابایتی آن 279.99 دلار خواهد بود.

SN850 به صورت ویژه و آشکارا برای پلی استیشن 5 توسعه داده شده است و مشخصات محصول بیان می نماید که برای ذخیره سازی متصل به شبکه (به اختصار NAS) یا عملکردهای سرور محور در نظر گرفته نشده است. بعلاوه برای استفاده از آن باید PS5 خود را به یک نسخه خاص (21.02-04.00.00) یا نسخه نوتر از آن به روزرسانی کنید، بنابراین قبل از استفاده از این حافظه جانبی ذخیره سازی باید دستگاه خود را به روزرسانی کنید.

در گذشته در نوشته ای مجزا به صورت کامل نحوه اضافه کردن حافظه SSD را به کنسول پلی استیشن 5 شرح داده ایم که می توانید از این لینک آن را مشاهده کنید. با این حال، به صورت خلاصه، شما باید سیستم را خاموش کنید و آن را از برق در بیاورید و سپس قاب آن را در بیاورید و با یک پیچ گوشتی محفظه مربوط به SSD را باز کنید و بعد از قرار دادن حافظه نو آن را دوباره ببندید.

موجودی هر دو نسخه 1 ترابایتی و 2 ترابایتی SN850 NVMe که به وسیله وسترن دیجیتال فراوری شده، به اتمام رسیده است اما هر دو نسخه احتمالاً در ادامه موجود خواهد شد.

البته، اگر شما بخواهید حافظه ذخیره سازی دیگری را برای کنسول خود تهیه کنید، حافظه های زیادی وجود دارد که این کنسول از آن ها پشتیبانی می نماید و شما می توانید بدون مشکل از آن ها بهره ببرید.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1762

به "سونی و وسترن دیجیتال اولین SSD رسمی پلی استیشن 5 را معرفی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی و وسترن دیجیتال اولین SSD رسمی پلی استیشن 5 را معرفی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید