روش های دسترسی به آبشار کوانگ سی لائوس

به گزارش جام پارسی، آبشار کوانگ سی لائوس | Kuang Si Falls

در کشور لائوس، یکی از مجذوب کننده ترین هایی که پیشنهاد می گردد حتما به آنجا بروید، آبشار کوانگ سی لائوس است. این جاذبه یک آبشار چند لایه است که در فاصله 29 کیلومتری جنوب لوانگ پرابانگ واقع شده که دارای حوضچه های طبیعی گوناگونی است. زمانی که می خواهید از شهر لوانگ پرابانک به آبشار کوانگ سی لائوس بروید، چندین روش گوناگون وجود دارد که خبرنگاران در ادامه این متن، برایتان آن ها را شرح داده است. با ما همراه باشید:

روش های دسترسی به آبشار کوانگ سی لائوس

توک توک شریکی تا آبشار کوانگ سی لائوس

توک توک (Tuk tuk)، اصلاحی است که به همه نوع ریکشا، یک نوع وسیله حمل و نقل، در جنوب شرقی آسیا می گویند. راننده های توک توک، کوشش می نمایند که تعداد مسافرهای بیشتری سوار نمایند که قیمت ببین آن ها تقسیم شوند. معمولا هر شخص در صورتی که مسافران دیگری نیز وجود داشته باشند، 50 هزارکیپ (حدودا 6 دلار) را هزینه خواهد نمود. شما برای سوار شدن باید به چهارراه اصلی لوانگ پرابانگ بروید.

مزایا: یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای رسیدن به آبشار است.

معایب: شاید مجبور شوید که زمان زیادی را منتظر بمانید تا توک توک شما پر گردد.

توک توک خصوصی

اگر بخواهید یک توک توک را اجاره کنید که شما را به آبشار برده، منتظرتان بماند و شما را برگرداند حدودا 22 تا 25 دلار باید هزینه کنید. پیشنهاد می کنیم که از آن هایی که در چهار راه اصلی لوانگ پرابانگ ایستاده و شبیه مافیا هستند توک توک اجاره نکنید، بلکه به سراغ آن هایی بروید که در خیابان های اطراف پارک نموده اند و فراموش هم نکنید که شما باید سوار یکی از ماشین های 4 چرخه و نه آن ها که 3 چرخه هستند، شوید. برای اطمینان بیشتر می توانید شماره چند راننده مطمئن را از هتل یا محل اقامتتان تهیه کیند.

مزایا: راحت ترین راه برای رسیدن است زیرا هر زمان که بخواهید می روید و هر زمان که بخواهید برمی شد.

معایب: به طور کلی توک توک ها با این در جاده خوبی حرکت می نمایند، کمی تکان دارند و آن هایی که در اثر تکان ماشین اذیت می شوند، شاید دچار سرگیجه شوند.

مینی ون

آژانس های مسافرتی می توانند یک حمل و نقل به وسیله مینی ون عمومی را به شما بفروشند. کیفیت مینی ون ها فرق دارد، اما اگر شما خوش شانس باشد نوع کولردار نصیبتان می گردد. زمان سوار و پیاده شدن در این مینی ون های آژانسی معین است و حدودا 60 هزار کیپ لائو، هزینه دارد.

در زمان نوشتن این، هزینه 60،000 کیپ و زمان خروج 11:30 و 1:30 بعد از ظهر است.

مزایا: هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است.

معایب: مینی ون مسافران را در هتل های مختلفی سوار می نماید و این فرایند می تواند طول بکشد. زمان بازگشت نیز معین شده است که شما فقط چند ساعت در آبشار کوانگ سی لائوس خواهید بود.

قایق تا آبشار کوانگ سی لائوس

این روش جذابی است، چراکه دو تجربه هیجان انگیز را در لائوس ارائه می دهد: قایق سواری و تماشا آبشارها. قایق های موزی BB01 شما را به طول 1 ساعت در میان منظره ها شگفت انگیز این منطقه و رودخانه مکونگ می گرداند. شما به وسیله قایق نمی توانید کاملا به آبشار نزدیک شوید، بلکه در نزدیک ترین جا پیاده شده و یک تجربه جالب را با سوار شدن بر ماشین های کامیون مانند برای چند کیلومتر خواهید داشت. بهتر از همه این است که شما درست در حوالی غروب آفتاب مجددا به رودخانه بازمی شد، که برترین زمان برای تماشا آن است.

مزایا: ترکیب تماشا آبشار ها و قایق سواری در رودخانه بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

معایب: اگر برای رسیدن به لوانگ پرابانگ از قایق های آهسته استفاده نموده اید، شاید این تجربه برایتان تکراری باشد.

موتورسیکلت

جاده رسیدن به آبشار کوانگ سی لائوس تقریبا سالم است و شما می توانید هوای آزاد استشمام نموده و از منظره ها لذت ببرید. هزینه اجاره یک موتور در لوانگ پرابانگ تقریبا 20 دلار در روز بدون هزینه بنزین است. البته اگر تا به حال موتور سیکلت را خودتان استفاده ننموده اید، این جاده برای یادگیری مناسب نخواهد بود! مسئله بسیار مهم برای این مورد مطمئنا مهارت رانندگی شما خواهد بود، زیرا رانندگی در لائوس مطمئنا با جایی که زندگی می کنید فرق دارد، مخصوصا حواستان باید به ماشین های سنگین، چاله ها و پل های شکسته باشد.

اگر موتور اجاره کردید این موارد را به یاد داشته باشید: موتور دزدی رایج است، پس در پارکینگ های مطمئن پارک کنید، موتور را قف نموده و از قفل های اضافی که شرکت های اجاره ماشین به شما می دهند بهره ببرید. از کوله پشتی بهره ببرید و از همراه داشتن کیف های دستی بپرهیزید. در نهایت حتما یک کلاه ایمنی و لباس های مناسب موتور سواری داشته باشید.

مزایا: استقلالی که خواهید داشت، هرجا که بخواهید توقف می کنید و هر موقع که بخواهید حرکت می نماید.

معایب: اگر خدای نانموده تصادف کنید، مسائل زیادی پیش رویتان است که مهم ترین مسئله، خدمات پزشکی ضعیف لائوس است.

دوچرخه سواری

حدودا 23 کیلومتر راه در جهت شیب دار دارید! اگر یک دوچرخه سوار حرفه ای هستید، دوچرخه خوب دنده ای دارید و از گرمای لائوس اذیت نمی شوید، این روش نیز دوست داشتنی است. این را بدانید که در فصل گرم و خشک لائوس (بهمن تا فروردین)، در بخش هایی از جهت به گرد و غبار خواهید خورد. یک روش خوب این است که رفتنی را دوچرخه سواری کنید و برای برگشت توک توک را انتخاب کنید و یا بالعکس. جهت آبشار ها تقریبا سربالایی است اما جهتیابی آن راحت است.

مزایا: دوچرخه سواری نیز استقلال خود را دارد که می توانید در روستاها و منظره های که دوست دارید توقف کنید.

معایب: اگر در میانه جهت خسته شدید، روی این حساب نکنید که بتوانید در طول جاده ماشین دیگری سوار شوید.

ماشین

اجاره یک ماشین شخصی یعنی اجاره یک مینی ون کولردار همراه با راننده. این روش حدودا 30 دلار برای شما هزینه خواهد داشت که اگر چند نفر و یک گروه باشید به صرفه تر است. برای آن هایی که در ماشین سرگیجه می گیرند نیز روش خوبی محسوب میگردد.

مزایا: راحتترین راه برای رفتن است، برای گروه ها مقرون به صرفه در می آید و ساعت ترک آبشارها بسته به خودتان دارد.

معایب: اگر یک یا دو نفر هستید، هزینه آن زیاد خواهد بود.

منبع: somanymiles.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1695

به "روش های دسترسی به آبشار کوانگ سی لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های دسترسی به آبشار کوانگ سی لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید