راه اندازی سینما سیار در مرزهای 4 گانه پیاده روی اربعین

به گزارش جام پارسی، دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین از راه اندازی سینما سیار در 4 مرز ایران و عراق و نمایش فیلم برای زائران اطلاع داد.

راه اندازی سینما سیار در مرزهای 4 گانه پیاده روی اربعین

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ناصر امین زاده دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی به برپایی قرارگاه اربعین در دومین سال پیاپی اشاره نمود و گفت: در سایه عنایت الهی سال جاری نیز همچون سال گذشته توفیق پیدا کردیم با مشارکت و همراهی دستگاه های عضو قرارگاه برای دومین سال، در این گردهمایی و همایش جهانی که بازیابی و تحکیم کننده هویت دینی و شیعی ماست برای خدمت به زائرین براساس رسالت فرهنگی خود حضور یافته و همگام با امت اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورا و شکل گیری امت اسلامی انقلابی در برابر اسلام آمریکایی سازشکار، نقش خود را ایفا کنیم.

وی از شروع فعالیت نخستین سینما سیار در مرزهای چهارگانه ایران و عراق اطلاع داد و اظهار کرد: به همت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، اولین سینما سیار در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی کشور فعالیت خود را از روز آدینه 19 مهر و با نمایش 3 فیلم سینمایی روز واقعه، گام های شیدایی و هیهات برای زائران امام حسین علیه السلام شروع کرد. سینما سیار برای دومین سال پیاپی توسط قرارگاه اربعین تحت عنوان شب های زائر خدمات رسانی می نماید. این اکران ها تا روز 27 مهر ادامه دارد و علاقه مندان می توانند هر شب به تماشای این آثار سینمایی بنشینند. همچنین پخش مستندهای کوتاه و کلیپ های ویژه اربعین در همین ایام شروع می گردد.

وی ادامه داد: اولین سینمای سیار در موکب عمومی سپاه قصرشیرین واقع در مرز خسروی کار خود را شروع کرد و پذیرای عاشقان اباعبدالله است. همچنین سینمای سیار واقع در مرز چذابه نیز از شب گذشته فعالیت خود را از سر گرفت که البته باید از همکاری بسیار خوب انجمن سینمای جوان و مسئول آن آقای موسوی و مسئول اکران فیلم موکب هنر آقای سیدعلیرضا فخارزاده تشکر کنم.

این مدیر فرهنگی هنری با اشاره به فعالیت های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین گفت: این قرارگاه که دبیرخانه آن در فرهنگسرای سرو قرار گرفته است، برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در 4 مرز مشترک ایران و عراق راه اندازی شده است. در موکب هنر این قرارگاه، فعالیت های فرهنگی متنوعی دنبال می گردد که از آن جمله می توان به نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، بخش کودک و نوجوان، نقالی و پرده خوانی، روایت گری و شعرخوانی، دیوار عاشقی (دلنوشته های حسینی)، آوای سوگ، قرار شهدا (زیارت نیابتی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس)، ایستگاه تعمیر و شارژ موبایل و ... اشاره نمود. این موکب با دعوت از هنرمندان جهادی فعالیت خود را شروع نموده و تا روز 27 مهر همزمان با اربعین حسینی به هموطنان مان ارائه خدمات می دهد.

وی در سرانجام تاکید نمود: تاکنون هنرمندانی چون کاظم و مهدی چلیپا، محمدرضا نیرومند، یعقوب توکلی، علی اصغر یوزباشی، سید مرتضی میزی و حمید شریفی آل هاشم برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی به این قرارگاه پیوسته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 118

به "راه اندازی سینما سیار در مرزهای 4 گانه پیاده روی اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سینما سیار در مرزهای 4 گانه پیاده روی اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید