راه آهن چابهار ، زاهدان 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش جام پارسی، نایب رییس کمیسیون عمران و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن چابهار - زاهدان 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل این خط ریلی نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان دارد.

راه آهن چابهار ، زاهدان 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اسماعیل حسین زهی اظهارداشت: در لایحه بودجه سال جاری پیش بینی شده که عملیات ساخت راه آهن زاهدان به میلک شروع گردد و اگر راه آهن زاهدان به چابهار تکمیل گردد اما زاهدان به میلک به شبکه ریلی متصل نگردد در عمل اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: ریل گذاری راه آهن زاهدان به خاش و ایستگاه های راه آهن خاش و طول جهت تکمیل شده و هم اینک آماده افتتاح است و در آینده نه چندان دور با حضور رییس جمهور، شهرستان خاش به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرسازی و روسازی راه آهن ایرانشهر به چابهار از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است اما به علت وجود جهتهای سخت گذر باید تونل و پل هایی در جهت احداث گردد.

وی اظهارداشت: راه آهن زاهدان به چابهار جز ابرپروژه هایی است که در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، با تکمیل این طرح ریلی تجار می توانند به وسیله بندر چابهار به صورت ریلی کالاهای خود را به آسیای مرکزی صادر نمایند.

حسین زهی ادامه داد: انعقاد پیمان، تجهیز کارگاه و تملک اراضی جهت راه آهن زاهدان به زابل و میلک حدود 2 سال زمان می برد، بنابراین پیش از تکمیل راه آهن زاهدان به چابهار باید عملیات ساخت راه آهن زاهدان به زابل شروع گردد.

وی مطرح کرد: بندر چابهار و پایانه مرزی میلک مکمل یکدیگرند و امیدواریم هر چه سریعتر منطقه آزاد سیستان به بهره برداری برسد تا مردم منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.

نماینده مردم خاش، تفتان، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگراه چابهار به میلک در حال ساخت است، اضافه نمود: طرح های تحت نظر اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشرفت خوبی برخوردار هستند، اما طرح های زیر نظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیشرفت خوبی ندارند.

وی توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه باید عنایت ویژه ای در تخصیص اعتبار نسبت به طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان داشته باشد.

حسین زهی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان حتی یک کیلومتر آزادراه نداریم اضافه نمود: 12 درصد راه های سیستان و بلوچستان را بزرگراه تشکیل می دهد و طی 2 سال اخیر روند ساخت بزرگراه در استان شتاب خوبی گرفته است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1797

به "راه آهن چابهار ، زاهدان 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن چابهار ، زاهدان 61 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید