خاص ترین جاهای دیدنی بالی را ببینید و لذت ببرید

به گزارش جام پارسی، بالی یکی از 17 جزیره زیبایی است که در اندونزی واقع شده است. از آب و هوای دلچسب، سواحل دست نخورده و طبیعت رویایی آن که بگذریم به شهری پر از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری می رسیم که باید قبل از مرگ آنها را ببینیم. طبیعت شگفت انگیز بالی در کنار بناهای تاریخی فضایی را به وجود آورده است که بیشتر به فیلم های مجذوب نماینده تاریخی شباهت دارد. جاهای دیدنی بالی بسیار زیاد و متنوع است؛ اما بناهای تاریخی و زیست بوم آن در میان گردشگران از همه پر بازدیدتر است. ناگفته نماند که به علت وجود معابد هندو، بالی را با نام جزیره خدایان نیز خطاب می نمایند. با ما باشید تا چند تا از برترین دیدنیهای جزیره بالی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

خاص ترین جاهای دیدنی بالی را ببینید و لذت ببرید

بی شک سفر به بالی در برترین زمان آن یاری می نماید تا از جاهای تماشای این جزیره بیشتر لذت ببرید. برای خرید تور بالی فصل سفر، محل اقامت و هزین ها را آنالیز کیند.

ساحل سانور - sanur beach

ساحل سانور در جنوب شرقی بالی و در مجاورت روستای دنپاسار واقع شده است. این ساحل یکی از جاهای تماشای بالی است که حتما باید آن را ببینید. آرامش وصف ناپذیری در این ساحل وجود دارد که برای تمدد اعصاب شما بسیار مفید است. به گونه ای که بیشتر افراد سالمند ترجیح می دهند در ساحل سانور به استراحت بپردازند. وجود همین کهنسالان باعث شده که این منطقه به نام ساحل خروپف هم شناخته شود.

جالب است بدانید که در این ساحل علاوه بر سرگرمی کردن می توانید به تماشا بناها، معابد تاریخی و کهن و بعلاوه موزه لومایر بروید. در این موزه آثار هنرمند بلژیکی که امپرسیونیست بلژیکی آدریان ژان لومایر نام دارد، به چشم می خورد.

آدرس ساحل سانور در گوگل مپ

بنای تانا لات - Tanah Lot Temple

یکی از مجذوب نماینده ترین مکان های تماشای بالی، تانا لات است. این منطقه با ترکیب دورنمای دریایی و ساختمان هایی ساده و عجیب بسیار محبوب و مشهور است. این بنای رویایی در 20 کیلومتری شمال غرب کوتا واقع شده است. اگر در تورهای ناحیه غربی و مرکزی بالی شرکت کنید، می توانید از این بنا تماشا کنید.

اینجا همان جایی است که امواج به پایه های ساختمان تانا لات برخورد می نماید و حس خوبی به ساکنان آن هدیه می نماید. این ساختمان در نزدیکی ساحل واقع شده است، بنابراین زمان بازدید از آن می توانید به رستوران ها و فروشگاه های این حوالی سر بزنید و از امکانات سرگرمیی آن بهره مند شوید و حسابی خوش بگذرانید.

آدرس بنای تانا لات در گوگل مپ

قلعه اُلوواتا - uluwatu

این بنای جالب یکی از مشهورترین جاهای تماشای بالی است که شما را به یاد فیلم های تخیلی می اندازد. اُلوواتا روی تپه ای به بلندای 70 متر از سطح دریا واقع شده است. وقتی خورشید در حال غروب کردن است با دورنمای دریایی، چشم انداز ای دلربا را در برابر چشمان شما به تصویر می کشد. شما با رفتن به کاخ الوواتا علاوه بر تماشا اقیانوس هند می توانید با مشاهده مجسمه ها، کنده کاری های تاریخی و معماری بی نظیر آن گذری هم به تاریخ بالی داشته باشید.

آدرس قلعه الوواتا در گوگل مپ

نوزا لمبونگن - Nusa Lembongan

این جزیره کوچک و زیبا در میانه سواحل جنوب شرقی جزیره اصلی بالی واقع شده و واقعا یکی از دوست داشتنی ترین تماشایهای جزیره بالی است. چون به محض بازدید از آن شگفت زده می شوید و انگشت به دهان می مانید که چطور این همه زیبایی در این جزیره کوچک جا شده است. جالب است بدانید که برای گشتن کل آن به حدودا 4 ساعت زمان احتیاج دارید. شاید به همین دلیل است که همواره از این جزیره به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بالی یاد می شود.

آدرس نوزا لمبونگن در گوگل مپ

بساکی یا پورا بساکی - Besakih

بساکی منطقه ای در بالی است که 86 بنای هنری و تاریخی را در خود جای داده است. قدمت این منطقه به هزار سال قبل بر می شود. یکی از مشهورترین بناهای هنری و جاهای تماشای بالی در منطقه پورا پناتاران اگونگ است. مجذوب نمایندهیت این منطقه به علت قرارگیری در میان تل های سرسبز، شالیزارهای برنج، رودخانه و کوه هایی است که آن را احاطه نموده اند. بساکی در طول تاریخ مورد هجوم بلایایی طبیعی فراوانی همانند سیل و آتشفشان بوده است. با این حال این بنای مجذوب نماینده به طرز عجیبی سالم مانده است. بعضی از مردم معتقدند که نیروهای مافوق طبیعی از این بنا محافظت می نمایند و نمی گذارند هیچ چیز به آن آسیب برساند.

آدرس بساکی در گوگل مپ

ساحل قارچ - Mushroom

این جزیره قارچی شکل که در مجاورت روستای جونگوتباتو قرار گرفته یکی از رویای ترین جاهای تماشای بالی است. از ویژگی های مجذوب نماینده این منطقه تماشای می توان به ماسه های سپیدرنگ و آبی یکدست دریای آن اشاره نمود. ساحل قارچ جان می دهد برای شنا و غواصی کردن. اگر شنا و غواصی بلد هستید، حتما سری به دنیای زیر آب بزنید تا از مشاهده مرجان ها و موجودات دریایی ریز و درست آن شگفت زده شوید.

آدرس ساحل قارچ در گوگل مپ

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ - Tegallalang

شالیزارهای پلکانی یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری بالی است. این شالیزارهای برنج به یاری یک روش قدیمی بالی آبیاری می شود که به آن سوباک گفته می شود. برای تماشا این چشم انداز زیبا می توانید به روستاهای پجنگ و کمبوهان بروید. به علت چینش پلکانی این شالیزارها می توانید از بالا به سمت روستا قدم بزنید و حتی در راه عکس های یادگاری بگیرید.

آدرس شالیزارهای پلکانی تگالالنگ در گوگل مپ

لووینا - Lovina

این جزیره با داشتن ماسه های تیره رنگش مانند الماسی سیاه رنگ در میان جزایر بالی می درخشد. لووینا با زیبایی های چشم نوازش به دل دریا نفوذ نموده تا یکی از تماشای های جزیره بالی را به وجود آورد. مطمئن باشید که بازدید از آن جز ملزومات سفر شماست.

شما با رفتن به این جزیره می توانید به اعماق آب بروید و از دنیای زیر آب تماشا کنید؛ یا در روستاهای اطراف این ساحل قدم بزنید و از هوای دلپذیر و منظره ها طبیعی آن لذت ببرید. صیادی در این ساحل نیز بسیار رایج است. صیادان برای صید ماهی از قلاب پاروهایی قدیمی استفاده می نمایند که پراهو نام دارد. اگر عاشق دلفین ها هستید باید بگوییم که تعداد زیادی از آنها را می توانید در این ساحل مشاهده کنید.

آدرس لووینا در گوگل مپ

جنگل اوبود مانکی - Ubud Monkey

یکی از مشهورترین جاهای تماشای بالی جنگل اوبود مانکی است. اهالی بالی آن را با نام مانکی سیکرد هم می شناسند. این جنگل کاملا محافظت شده است؛ چون پر از گونه های مختلف جانوری مخصوصا میمون های نژاد ماکاک است.

شما می توانید در سفر به بالی سری هم به این جنگل زیبا بزنید و علاوه بر پیاده روی در فضای زیبای جنگل، از هوای پاک و مشاهده گونه های مختلف جانوری، حسابی لذت ببرید. بعلاوه ویرانه هایی از کاخ سلطنتی تاریخی را ببینید که با خزه ها پوشیده شده اند. اگر می خواهید به جنگل اوبود بروید، می توانید با شرکت در تورهای 24 ساعته به طور کامل از جنگل و این کاخ سلطنتی تماشا کنید.

آدرس جنگل اوبود مانکی در گوگل مپ

معبد پورا لوهور اولاووتا - Pura Luhur Uluwatu

پورا لوهور اولاووتا یکی از معابد مشهور هندو است که در شبه جزیره بوکیت واقع شده است. در این منطقه 9 معبد هندو ساخته شده است. قدمت این معبد به قرن یازده بر می شود. معبد پورا لوهور اولاووتا از آن جهت مشهور است که در نوک صخره ای مرتفع قرار گرفته است. لازم به ذکر است که شما اجازه ورود به بعضی از قسمت های معبد را ندارید؛ با این حال می توانید از مشاهده مراسم مذهبی و لحظه غروب آفتاب لذت ببرید. در قسمت ورودی معبد، مجسمه بزرگ گانشا بسیار جلب توجه می نماید. اگر عاشق مکان های خاص و منحصربه فرد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم در میان منطقه ها تماشای بالی، بازدید از این مکان خارق العاده را از دست ندهید.

آدرس معبد پورا لوهور اولاووتا در گوگل مپ

ساحل کوتا - kuta beach bali

یکی از مشهورترین جاهای تماشای بالی که مخصوص موج سواری است، همین ساحل کوتاست. ساحل کوتا در بخش جنوبی بالی و در روستای کلوراهان واقع شده است. روزهای این ساحل بسیار پرنشاط است و شب های آن حرف ندارد. چون برنامه های شاد شبانه ای در آن برگزار می شود که هرکسی را حسابی سر ذوق می آورد.

آدرس ساحل کوتا در گوگل مپ

فروشگاه اوبود آرت بالی - Ubud Art Market

این فروشگاه مشهور در مجاورت کاخ سلطنتی و تاریخی بالی واقع شده است. بومی های این منطقه با نام پاسار سنی از آن یاد می نمایند. در این فروشگاه محصولاتی مثل تی شرت، صنایع دستی، مجسمه، پارچه های ابریشمی و … به فروش می رسد. جالب است بدانید محصولاتی که در این فروشگاه در معرض فروش گذاشته می شود، به وسیله مردم روستاهای تگالالانگ، پایانگان، پنگوسکن و پلیاتان فراوری می شود. اگر دوست دارید برای عزیزان خود صنایع دستی بالی خریداری کنید، بد نیست آنها را از این فروشگاه تهیه کنید.

آدرس فروشگاه اوبود آرت بالی در گوگل مپ

معبد پورا بساکی - porabesaki

معبد پورا بساکی در بلندترین کوه بالی یعنی گونانگ آگونگ واقع شده است. این معبد را می توان با ارزش ترین مکان در میان معابد کایانگان جاگات به شمار آورد. معابد کایانگان جاگات به مجموعه 9 معبدی گفته می شود که در بالی به همه با هر دینی اجازه می دهد تا در آن به عبادت مشغول شوند.

پورا ساکی طبق افسانه ها خدای اژدهایی بوده که در وسط کوه زندگی می نموده است. معبدهایی که در بالی هستند 7 طبقه دارند. پس اگر در پی آشنا شدن با افسانه های قدیمی بالی هستید، بازدید از این معابد را از دست ندهید.

آدرس معبد پورا بساکی در گوگل مپ

کوه آتشفشان باتور یا کینتانامی - Mount Batur

یکی دیگر از جاهای تماشای بالی که برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت مناسب است، همین کوه باتور یا کینتانامی است. این کوه بزرگ 1717 متر ارتفاع دارد و مرکز بالی واقع شده است. جالب تر اینکه دارای چهار دهانه آتشفشانی است. کوه باتور در نزدیکی دریاچه کالدرا قرار گرفته و چشم انداز فوق العاده ای را پدید آورده است.

درون کوه یک معبد به نام پورا اولون دانو باتور واقع شده است که تماشا آن در کنار سایر جاذبه های بالی خالی از لطف نیست. شما می توانید در کنار تماشای چشم انداز کوهستانی و رودخانه ای به چشمه های آب گرم هم سری بزنید. جالب است بدانید که در اطراف این کوه پایدار، سه روستا به نام های کینتانامی، باتور و پنلوکان پدیدار شده که مجذوب نمایندهیت این منطقه را دوچندان نموده است. روستای کهن بالی را هم می توانید در حاشیه رودخانه پیدا کنید. بومی های منطقه این روستا را روستای بالی آگا هم می شناسند.

آدرس کوه آتشفشان باتور یا کینتانامی در گوگل مپ

شهر سمینیاک - City Seminyak

این شهر مدرن در جنوب غربی بالی واقع شده است. شهر سمینیاک در نتیجه پدید آمدن شهر کوتا به وجود آمده است. این شهر به معنی واقعی کلمه یکی از مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای بالی است. چون مردمان بسیار خونگرم و مهربانی دارد. رستوران ها و فروشگاه های متنوعی در این محدوده موجود است که بسیار لوکس و گران قیمت هستند. از اینها گذشته برنامه های مهیج و شاد شبانه می تواند شما را حسابی غافلگیر نموده و سر ذوق آورد.

آدرس شهر سمینیاک در گوگل مپ

منطقه اُبود بالی - UBUD Bali

منطقه ابود بالی را می توان مهد تاریخ بالی دانست. این منطقه در مجاورت کوه های مرکزی بالی پدید آمده است. ابود بالی از آن جهت مهد تاریخ بالی معرفی می شود که موزه های باارزشی را در خود حفظ نموده است. به عنوان مثال موزه نکا که مجموعه آثار بالینز را در بر دارد. ارزش و اهمیت این منطقه همواره بالا بوده، ولی تا پیش از اکران فیلم Eat Pray Love کسی اطلاعات زیادی از این منطقه نداشته است. منطقه اُبود با شالیزارهای برنج احاطه شده که چشم انداز فوق العاده ای به معبد بخشیده است پس آن را از فهرست جاهای تماشای بالی از قلم نیندازید.

آدرس منطقه ابود بالی در گوگل مپ

در نهایت…

باید بگوییم که تماشای های بالی به قدری زیاد و متنوع است که هرچه درباره آنها بنویسیم باز هم کم است. اگر این بار برای تعطیلاتی راهی این منطقه زیبا و دوست داشتنی هستید، حسابی وقت بگذارید و گوشه و کنار آن را خیلی خوب بگردید و از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید. یادتان نرود که جای ما را هم خالی کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1997

به "خاص ترین جاهای دیدنی بالی را ببینید و لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین جاهای دیدنی بالی را ببینید و لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید