جنجال کشتار 1400 دلفین پهلو سفید

به گزارش جام پارسی، کشتار بیش از 1400 دلفین پهلو سفید در اقیانوس اطلس در جزایر فارو بار دیگر انتقاد فعالان محیط زیستی را در پی داشت.

جنجال کشتار 1400 دلفین پهلو سفید

به گزارش خبرنگاران، جزایر فارو نام جزایر هجده گانه ای است که به عنوان یکی از منطقه های خودگردان دانمارک شناخته می گردد.

دولت محلی مجمع الجزایر خودمختار فارو اظهار داشت که آنالیز مباحث مرتبط به شکار جنجالی دلفین ها را شروع نموده است و انتظار می رود در هفته های آینده در این زمینه تصمیم گیری گردد.

در سنت مجمع الجزائر فارو مناسک شکاری به نام خرطومی وجود دارد که در آن شکارچیان دلفین ها یا نهنگ ها را با قایق های ماهیگیری احاطه نموده و آن ها را به خلیج کم عمق راهنمایی می کنتد تا در نهایت حیوان در نزدیک ساحل گرفتار گردد.

منتقدان به مباحث محیط زیستی و کشتار بی رحمانه پستانداران دریایی اشاره می نمایند و موافقان نیز از تاثیر مالی این نوع شکار در زندگی و زیست بومیان منطقه.

شکار دلفین ها در حال حاضر اعتراض های فراوانی برانگیخته و منتقدان در انتظار تصمیم جدی برای برخورد با این نوع شکار هستند.

صید پستانداران دریایی از جمله نهنگ و دلفین یک سنت قدیمی در جزایر فارو به شمار می آید. گوشت این پستانداران دریایی در میان مردم بومی منطقه تقسیم می گردد.

شکار گسترده دلفین های پهلو سفید سال جاری در شرایطی با انتقاد های گسترده روبرو شده است که بومیان اظهار داشتند که تصورشان این بوده که تعداد گله دلفین هایی که در پی شکار آن ها هستند 200 دلفین باشد، اما در نهایت متوجه شدند که تعداد آن ها بیش از این ها بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1698

به "جنجال کشتار 1400 دلفین پهلو سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال کشتار 1400 دلفین پهلو سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید