جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

به گزارش جام پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین جشنواره انار دورک در این استان برگزار خواهد شد.

جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی تأکید کرد: این جشنواره 30 آبان سال جاری در روستای دورک از توابع منطقه مشایخ شهرستان کیار برگزار می شود.

او افزود: با توجه به وسعت 160 هزار هکتاری باغ های انار در چهارمحال و بختیاری و تولید سالانه 1100 تن انار در این استان جشنواره انار دورک از پنج سال گذشته در بام ایران برگزار شده است.

جوادی شرح داد: شهرستان کیار به عنوان یکی از شهرستان های 10 گانه چهارمحال و بختیاری جز مناطقی بوده که باغ های انار فراوانی را در خود دارد.

او میانگین عملکرد باغات انار منطقه را 6500 کیلوگرم در هر هکتار دانست و بیان نمود: 20 تا 30 درصد محصول انار شهرستان کیار تبدیل به رب انار و بخش عمده ای از آن در روستای دورک اناری تولید می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه 12 تن رب انار در منطقه دورک اناری تولید و 80 درصد آن به استان های تهران، اصفهان و خوزستان ارسال می شود.

او بیان کرد: برخورداری منطقه مشایخ شهرستان کیار از جاذبه های فراوان گردشگری باعث شده تا این اداره کل برای برگزاری جشنواره انار دورک در سال های مختلف مشارکت کند.

جوادی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان کیار به ویژه در منطقه مشایخ اقدامات مؤثری در دولت تدبیر و امید انجام داده است.

او ادامه داد: فرمانداری شهرستان کیار، اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخش خصوصی و اهالی منطقه برای برگزاری پنجمین جشنواره انار دورک با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همکاری می کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 205

به "جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره انار دورک در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید