با کدام خط چشم زیباتر میشویم

به گزارش جام پارسی، همانطور که می دانید، شکل چشمان هر فرد با فرد دیگر فرق دارد و شیوه آرایش آن ها نیز می تواند با توجه به فرم، تفاوت داشته باشد. در حقیقت یکی از رازهای زیبایی این است که با توجه به مدل چشم ها، از فرم های مناسب خط چشم برای آرایش استفاده کنیم.

با کدام خط چشم زیباتر میشویم

انتخاب مدل مناسب خط چشم برای انواع چشم ها

خط چشم به راحتی شکل و فرم چشم ها را تغییر می دهد و می تواند آن ها را کوچک تر، بزرگ تر و حتی کشیده تر نشان دهد. اگر هنگام آرایش، دائم از خود می پرسید که با کدام خط چشم زیباتر میشویم ، بهتر است که پیش از هر چیز فرم چشمانتان را بشناسید تا بر اساس آن، آرایش خود را انجام دهید.

خط چشم برای چشم های بادامی

چشم های بادامی معمولا حالتی رو به بالا دارند و لبه های بالایی و پایینی آن ها با پلک پوشانده شده است. بهتر است که برای آرایش این چشم ها، از مدادهای نرم تر بهره ببرید و خط آن ها را دقیقا با توجه به شکل چشمانتان ترسیم نمایید.

البته از قلم نیاندازید از آنجایی که این شکل از چشم، متقارن ترین فرم شناخته می گردد، هر خط چشمی آن را زیبا نشان خواهد داد. با این حال ساده ترین راه کشیدن خط چشم برای چشمان بادامی، پیروی از شکل طبیعی چشم هاست. می توانید نیمه بیرونی پلک های بالایی را کمی ضخیم تر بکشید تا چشم ها کمی درشت تر دیده شوند.

خط چشم برای چشم های ریز

چشم های ریز در مقایسه با دیگر اعضای صورت، کوچک تر به نظر می رسند. بعلاوه ممکن است در این فرم از چشم ها، فاصله کمی بین مژه ها و استخوان ابرو وجود داشته باشد. با این حال برترین خط چشم برای چشم های ریز ، مدادهایی با رنگ های روشن و حتی طلایی هستند که می توانند نور را منعکس نموده و چشم ها را درخشان تر نشان دهند.

علاوه بر این بهتر است که برای چشم های ریز، از خط چشم های نازک و مویی بهره ببرید. می توانید با خرید یک خط چشم حرفه ای و با کیفیت مانند خط چشم مایع مای سری Black Diamond ، آرایشی مناسب برای چشمان خود انجام دهید. از قلم نیاندازید برای چشمان ریز بهتر است که خط چشم فقط روی پلک بالایی کشیده گردد.

خط چشم برای چشم های گرد

برای حالت دادن به چشمان گرد، برترین کار این است که مداد را طوری روی پلک حرکت دهید که چشم ها کشیده تر دیده شوند. برای این شیوه آرایش، خط را در گوشه های داخلی چشم نازک تر کشیده و آن را در گوشه های بیرونی ضخیم تر ترسیم کنید.

خط چشم برای بزرگ نشان دادن چشم

اولین نکته برای درشت تر نشان دادن چشم ها با آرایش این است که به سراغ خط چشم های روشن تری مانند سفید یا قهوه ای بروید. به هیچ عنوان از خط چشم مشکی برای کشیدن داخل چشم هایتان استفاده نکنید زیرا چشم ها را گرفته و بسته و کوچک تر نشان خواهد داد.

برترین مدل خط چشم برای بزرگ نشان دادن چشم ، خط چشم گربه ایست. در این مدل، خط چشم از وسط پلک ها شروع شده و به انتهای آن ها می رسد. از قلم نیاندازید که گوشه داخلی چشم ها باید بدون خط باقی بماند.

خط چشم برای چشم های بسیار بزرگ

معمولا انتخاب خط چشم برای چشم های درشت کار سخت و پیچیده ای نیست؛ زیرا بیشتر مدل خط چشم ها می توانند به خوبی روی چشم های درشت ترسیم شوند. با این حال یکی از فرم های مجذوب کننده خط چشم برای چشمان درشت، این است که کشیدن مداد را از دو سوم بیرونی پلک بالایی شروع کنید و آن را تا انتهای مژه ها ادامه دهید.

از قلم نیاندازید که در انتهای مژه، بال کوچکی ترسیم کنید تا چشم ها کمی حالت تر وکشیده تر دیده شوند. این شیوه بعلاوه یاری می نماید تا حالت چشم ها از گرد بودن بیش از حد بیرون بیایند.

آرایش چشم پف دار و پلک افتاده

برترین مدل آرایش چشم پف دار و پلک افتاده این است که در وهله اول، خط چشم را نازک و دنباله دار بکشید. می توانید پیش از کشیدن خط چشم، از کمی سایه برای حالت دادن چشم ها بهره ببرید. باید سایه را در گوشه بیرونی چشم و به سمت بالا پخش نمایید.

بهتر است که انتهای خط چشم را با زاویه 45 درجه و یا بیشتر به سمت بالا ترسیم کنید. علاوه بر این با زدن کمی کانسیلر در زیر پلک پایین و محو کردن آن، چشم ها از حالت افتاده بیرون می آیند.

برای پف پلک بالا، استفاده از سایه هایی با رنگ گرم مانند قهوه ای یا آجری می تواند تا حد زیادی به کمتر شدن آن یاری کند. کشیدن خط چشم های ضخیم برای پلک های پف دار اشتباه است و باید به کشیدن خطوط نازک و ظریف اکتفا کرد.

خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

مهم ترین کار برای آرایش چشم های نزدیک به هم این است که از کشیدن خط در گوشه های داخلی چشم خودداری کنید. کشیدن خط چشم در قسمت داخلی پلک ها، چشم ها را بیشتر از آنچه که هست نزدیک به هم نشان می دهد. به جای این کار می توانید از یک سایه روشن یا هایلایتر برای گوشه داخلی چشم استفاده نمایید تا چشم ها متعادل تر شوند.

کشیدن خط چشم را از دو سوم بیرونی پلک ها شروع کنید و انتهای خط چشم را به سمت بیرون بکشید. می توانید برای پلک پایین، هاله ای از خط مشکی را در کنار مژه ها ایجاد نمایید.

کلام آخر

مهم ترین اجزای صورت، چشم ها هستند. خوشبختانه در دنیای زیبایی امروز، ترفندهای آرایشی فراوانی وجود دارند که به یاری آن ها حالت چشم ها تغییر می نماید. یکی از برترین و موثرترین ترفندهای آرایشی، ترسیم فرم های مختلف خط چشم است که به سادگی شکل تازه ای به چشمان شما می بخشد و حتی می تواند فرم صورت شما را نیز تغییر دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1851

به "با کدام خط چشم زیباتر میشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کدام خط چشم زیباتر میشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید