با سه فرودگاه اصلی پاریس آشنا شوید

به گزارش جام پارسی، اگر به زودی برای تماشای جاذبه هایی مانند موزه لوور، کاخ ورسای، کلیسای جامع نتردام و غیره به شهر پاریس سفر خواهید کرد، احتمالاً در یکی از 3 فرودگاه مشهور آن یعنی شارل دو گل (Charles de Gaulle)، اورلی (Orly) یا بووه (Beauvais) فرود خواهید آمد. کوشش کردیم تا برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این فرودگاه ها، اطلاعاتی اجمالی درباره هر کدام گردآوری کنیم.

با سه فرودگاه اصلی پاریس آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بد نیست بدانید که فرودگاه های پاریس جزو پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان به شمار می فرایند.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دو گل پاریس که به فرودگاه رواسی (Roissy) نیز شناخته می گردد، عظیم ترین فرودگاه بین المللی فرانسه بوده و نامش را از شارل دوگل، رهبر نیروهای آزاد فرانسه طی جنگ جهانی دوم، مؤسس پنجمین جمهوری فرانسوی و رئیس جمهور این کشور از سال 1959 تا 1969 گرفته است. این فرودگاه در 25 کیلومتری شمال شرق پاریس قرار داشته و به عنوان قطب اصلی حمل و نقل هوایی این کشور و همچنین قطبی اروپایی برای ایرلاین دلتا از اعضای اتحادیه اسکای تیم (SkyTeam) فعالیت می نماید. بعضی ایرلاین های مالی نیز در این فرودگاه پرواز دارند.

در سال 2016، این فرودگاه 65,933,145 مسافر و 472,950 پرواز را مدیریت کرد؛ پس جای تعجب نیست که از نظر تعداد مسافر عنوان دهمین فرودگاه شلوغ جهان و دومین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا (بعد از فرودگاه هیثرو لندن) را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه که مساحتی به اندازه 32/38 کیلومتر مربع را در اختیار دارد، شامل 3 دپارتمان و چندین ترمینال می گردد.

فرودگاه شارل دوگل 3 ترمینال اصلی دارد: ترمینال 1 قدیمی ترین بوده و روبه روی ترمینال 3 واقع شده است. ترمینال 2 به همراه 7 ترمینال کوچک تر (2A تا 2G) در طرف دیگر قرار دارند. ترمینال 2 در اصل به طور اختصاصی برای ایر فرانس ساخته شد؛ از آن موقع تا کنون این ترمینال بسیار توسعه یافته و میزبان ایرلاین های دیگر نیز می گردد. ترمینال های 2A تا 2F از طریق گذرگاه هایی بالا فراینده به هم از داخل متصل می شوند و در کنار یکدیگر قرار دارند. ترمینال 2G یک ساختمان ماهواره ای بوده و از طریق اتوبوس های شاتل قابل دسترس است. ترمینال 3 که سابقاً به ترمینال 9 شناخته می شد میزبان ایرلاین های ارزان و چارتر می باشد.

فرودگاه اورلی پاریس

فرودگاه اورلی پاریس یک فرودگاه بین المللی بوده که بخشی از آن در اورلی و بخشی دیگر در ویل نوْ لوروا (Villeneuve-le-Roi) در 13 کیلومتری جنوب پاریس فرانسه واقع شده است. اینجا به عنوان دومین قطب پروازهای داخلی و بین المللی ایر فرانس فعالیت نموده و پروازهایی به سایر کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا، کارائیب، آمریکای شمالی و جنوب شرق آسیا دارد. قبل از ساخت فرودگاه شارل دوگل، اورلی فرودگاه اصلی پاریس بود. حتی بعد از انتقال بیشتر پروازهای خارجی به شارل دوگل، باز هم فرودگاه اورلی شلوغ ترین فرودگاه فرانسوی برای پروازهای داخلی و دومین فرودگاه شلوغ فرانسه از نظر تعداد مسافر محسوب می گردد. در سال 2016 بیش از 31,237,865 مسافر در این فرودگاه رفت و آمد داشته اند. فرودگاه اورلی بیش از 15/3 کیلومتر مربع زمین در اختیار دارد.

اورلی در سال 1932 در حومه جنوبی پاریس با نام فرودگاه ویل نو-اورلی شروع به فعالیت کرد و بعد از لو بورژه (Le Bourget) دومین فرودگاه محسوب می شد. این فرودگاه امروزه 2 ترمینال جنوبی و غربی دارد. ساختمان ترمینال جنوبی شامل 6 طبقه بوده و در سال 1961 به طرزی نوآورانه از استیل و شیشه ساخته شد. طبقه منفی 1 و طبقه های 2، 3 و 4 بیشتر شامل امکانات خدماتی، رستوران و فضای اداری هستند. طبقه همکف نیز مربوط به امکانات پروازهای ورودی، مغازه های متعدد و باجه های خدماتی است. محوطه هوایی و گیت های خروجی نیز در طبقه اول قرار دارند. محوطه انتظار به همراه مغازه های متعدد و بعضی از گیت ها نیز در دو طرف ساختمان دیده می شوند.

ترمینال غربی نقشه ای متفاوت از ترمینال دیگر دارد که شامل دو طبقه و یک محوطه مخصوص گیت می گردد. طبقه همکف شامل امکانات پروازهای ورودی شامل 8 قسمت دریافت چمدان، امکانات خدماتی و مغازه می گردد. محوطه پروازهای خروجی در طبقه اول بوده مغازه ها و رستوران های بیشتری در آن به چشم می خورند. این محوطه به 4 محوطه گیت به نام سالن 4-1 متصل بوده که شامل گیت های خروجی است.

فرودگاه بووه تیه

فرودگاه بووه تیِه که به نام فرودگاه بووه-پاریس نیز شناخته می گردد، یک فرودگاه بین المللی در نزدیکی شهر بووه فرانسه است. اینجا با 3,997,856 مسافر در سال 2016 توانست لقب دهمین فرودگاه شلوغ فرانسه را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه بیشتر برای ایرلاین های ارزان و چارتر استفاده می گردد. برخلاف نام بووه تیه، این فرودگاه در منطقه پیکاردی در 85 کیلومتری شمال غرب پاریس واقع شده است. یک برج مراقبت جدید برای جایگزینی با برج قبلی که متعلق به سال 1962 بود ساخته شد. این برج در تابستان سال 2018 در ضلع جنوبی محوطه پروازی قرار گرفته و مشغول به فعالیت می گردد. باند اصلی نیز با امکانات و ویژگی های خاصی که دارد به هواپیماها اجازه می دهد تا حتی در شرایط آب و هوایی بد نیز بتوانند فرود بیایند. این باند در شرایط مذکور از ارتفاع 200 متری قابل رویت است.

برای دسترسی به شهر از فرودگاه می توانید از شاتل هایی که به سمت مرکز شهر می فرایند یا ایستگاه قطاری که 8 بار در روز مسافرگیری می نماید بهره ببرید. خود فرودگاه هم خدماتی مناسب زمان پروازها ارائه می دهد. زمان سفر تا پاریس به این وسیله 75 دقیقه بوده و این اتوبوس ها مسافران را در ساختمان کنگره واقع در منطقه 17 سوار و پیاده می نمایند. این نقطه در یک کیلومتری طاق پیروزی واقع شده است. جدای از این می توانید از تاکسی ها و اتوبوس ها نیز بهره بگیرید. ایستگاه قطار بووه در 4 کیلومتری فرودگاه واقع شده و در پاریس هم ایستگاه هایی دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 799

به "با سه فرودگاه اصلی پاریس آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سه فرودگاه اصلی پاریس آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید