بازگشت 400 فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده

به گزارش جام پارسی، تیتانوس و آرای‌آی 2 کمپانی ایتالیایی 400 عنوان فیلم قدیمی این کشور را بازیابی و توزیع می‌کنند.

بازگشت 400 فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، دو استودیوی ایتالیایی آثار دوران طلایی سینمای ایتالیا را بازیابی می‌کنند و به توزیع جهانی آن‌ها می‌پردازند.

توافق‌نامه ارزنده‌ای که بین 2 کمپانی تیتانوس و آرای‌آی منعقد شده شامل همکاری برای بازسازی و حفظ فیلم‌های محفوظ در آرشیو تیتانوس است که به عنوان گنجینه‌ای از کار‌های اولیه استادان ایتالیایی از جمله فدریکو فلینی و فرانچسکو رزی و کلاسیک‌های لوکینو ویسکونتی می‌شود. آثار کالت ترسناک داریو آرجنتو و ماریو باوا نیز در این مجموعه جای دارند.

گفته شده این مجموعه شامل ترکیبی از فیلم‌های کلاسیک که خیلی از آن‌ها این روز‌ها بندرت دیده می‌شوند با بازی ستارگان فقید و زنده این کشور از آلبرتو سوردی گرفته تا مارچلو ماسترویانی و از سوفیا لورن تا جینا لولوبریجیدا و کلودیا کاردیناله می‌شود.

تیتانوس سال 1904 توسط گوستاوو لومباردو تاسیس شد و در دهه 1960 با مترو گلدوین مایر همکاری کرد. این کمپانی پس از فراوری پلنگ در سال 1963 با بازی آلن دلون و کاردیناله که بودجه ساختش خیلی از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت، بتدریج فعالیتش کاهش یافت و در دهه 1980 فراوریاتش بسیار کم شد و بیشتر برای تلویزیون به فراوری پرداخت.

نان، عشق و رویاها محصول 1953 ویتوریو دسیکا، روکو و برادرانش فیلم مشهور نئورالیست ویسکونتی محصول 1960، کلاهبردار از فیلم‌های اولیه فلینی محصول 1955 و نخستین فیلم ارمانو اولمی با عنوان شغل محصول 1961 از دیگر فیلم‌های این مجموعه هستند.

پدیده، گربه‌ای با 9 دم و پرنده با پر‌های کریستال ساخته داریو آرجنتو نیز در این مجموعه جای دارند.

از این مجموعه تا به امروز 174 عنوان بازیابی شده و با کیفیت عالی در اختیار کمپانی آرای‌آی قرار گرفته است.

اکنون بازسازی 29 فیلم دیگر در دست اجراست که درام فرانچسکو رزی با عنوان من مگالیاری و درام عاشقانه والریو زورلینی با عنوان دختری با چمدان از سال 1961 از جمله آن‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 962

به "بازگشت 400 فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 400 فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید