انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت و آموزش و پرورش گیلان

به گزارش جام پارسی، میراث آریا/ براساس گزارش های بدست آمده، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت و آموزش و پرورش گیلان صورت پذیرفت.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت و آموزش و پرورش گیلان

ولی جهانی در سومین جلسه ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک با موضوع انعقاد تفاهم نامه با بیان اینکه جاذبه های گردشگری استان گیلان باید برای مردم شناسایی شود، گفت: با تلاش های اجرا شده 500 جاذبه گردشگری در استان گیلان شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی نقاط گردشگری استان گیلان گفت: باید فعالان و بانیان حوزه شهر خلاق خوراک برای شناسایی منطقه ها گردشگری استان تلاش کنند.

او از وجود 400 بنای تاریخی در این استان خبر داد و افزود: در شهر رشت حدود 400 بنای تاریخی واقع شده است که از این تعداد بیش از 100 بنا در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

جهانی شهر رشت را به لحاظ گردشگری بسیار ارزشمند دانست و بیان نمود: قدمت سکونت در شهر رشت به دوره سلجوقیان بر میشود که باید به آن توجه شود.

او از آمادگی اداره کل نسبت به راه اندازی موزه خوراک در ساختمان کلبه روستایی پارک ملت خبر داد و گفت: شایسته است تا روزی را به عنوان پلاک کوبی این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی و اختصاص دهیم .

حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه اینکه پس از ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو اقداماتی اجرا شده، اظهار کرد: بنده قصد زیر سوال بردن اقدامات اجرا شده را ندارم و از تمام افرادی که طی این سالها در این باره تلاش هایی انجام داده اند نیز تشکر میکنم اما واقعیت این است که تا به امروز آنگونه که شایسته بود، نتوانستیم از این عنوان به خوبی برای رشت استفاده کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1781

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت و آموزش و پرورش گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری رشت و آموزش و پرورش گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید