انجمن ها و سمن ها بازوی دولت در حوزه های مختلف هستند

به گزارش جام پارسی، سجاد صافی، در حاشیه برگزاری نشست هفتاد و ششم انجمن ادبی قرار در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، گفت: انجمن ادبی قرار فعالیت خود را از سال 1399 با برگزاری سلسله جلسات دورهمی در ارومیه شروع نموده است.

انجمن ها و سمن ها بازوی دولت در حوزه های مختلف هستند

وی اضافه کرد: این انجمن نه تنها در سطح شهرستان ارومیه بلکه به صورت استانی و فرااستانی نیز جلساتی در تراز برنامه های کشوری برگزار نموده و همین موضوع سبب معروفیت این انجمن شده و بیش از هر انجمن دیگری در آذربایجان غربی مقبولیت بیشتری دارد.

صافی گفت: انجمن ها و سمن ها بازوی دولت در حوزه های مختلف و به ویژه در زمینه ایجاد بستر مناسب برای نهادینه کردن مولفه های فرهنگی محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: یکشنبه های قرار هر دو هفته یکبار به همت انجمن با حضور اکثرا شاعران برگزار گردیده و در کنار شعرخوانی برنامه های جنبی همانند رونمایی و نقد کتاب نیز برگزار می گردد.

صافی ادامه داد: یکی از این برنامه ها روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با موضوع جایگاه آذربایجان غربی در شاهنامه و شاهنامه شناسی با حضور علاقمندان به زبان و ادب فارسی و اشعار فردوسی شاعر توانای ایرانی بود.

به گزارش ایبنا؛ نشست هفتاد و ششم انجمن ادبی قرار نیز عصر یکشنبه، هفتم خرداد ماه 1402 در سالن جلسات موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان اورمیه با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1910

به "انجمن ها و سمن ها بازوی دولت در حوزه های مختلف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن ها و سمن ها بازوی دولت در حوزه های مختلف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید