افزایش 95 درصدی صادرات از بندر شادگان

به گزارش جام پارسی، رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان گفت: از ابتدای امسال تا سرانجام شهریورماه صادرات کالا های غیرنفتی از بندر تجاری شادگان به کشور های حوزه خلیج فارس 95 درصد افزایش داشته است.

افزایش 95 درصدی صادرات از بندر شادگان

مصطفی سکرانی شنبه با اشاره به ظرفیت بسیار بالای بندر شادگان برای انجام فرایند صادرات گفت: کالا های صادراتی از این بندر شامل سنگ، سرامیک، کاه، دام زنده بوده که به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

او ضمن دعوت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی برای فعالیت در بندر تجاری شادگان ادامه داد: 10 هزار مترمربع بارانداز، یک هزار و 200 مترمربع انبار مسقف، 100 متر اسکله و نیز آبراه با آبخور به عمق 10 متر و ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 هزار تن در سال از ویژگی های فیزیکی و فنی این بندر به عنوان مهمترین بندر کوچک محلی استان خوزستان به شمار می آید.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان دارای 2 پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 متر و عرض 12 متر و 2 پل دسترسی است.

این بندر محلی با عمق اسکله حداقل 5.5 متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناور های زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا در سال را دارد.

این بندر در رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

شادگان در فاصله 70 کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1816

به "افزایش 95 درصدی صادرات از بندر شادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 95 درصدی صادرات از بندر شادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید