استقبال استان تهران از هفته کتاب 1400 با 110 برنامه

به گزارش جام پارسی، مرضیه محرابی، معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برنامه های این اداره به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب اظهار داشت: برای این دوره از هفته کتاب، شهر تهران و 16 اداره شهرستان استان تهران در مجموع 110 برنامه کتاب محور را پیش بینی کرده است.

استقبال استان تهران از هفته کتاب 1400 با 110 برنامه

وی با بیان اینکه امکان افزایش تعداد برنامه های هفته کتاب در استان تهران وجود دارد، افزود: رونمایی کتاب، برگزاری نمایشگاه از تازه های کتاب با مشارکت انجمن های ادبی شهرستان ها، تجلیل از مروجان کتابخوانی، کتابداری، پدید آورندگان همچنین تجلیل از دهیاران برتر شهرستان ها به دلیل توجه به موضوع کتابخوانی از دیگر برنامه های هفته کتاب استان تهران است.

محرابی افزود: اهداء کتاب در چند قالب مانند برگزاری جشن با عنوان پذیرائی با کتاب که با مراجعه به مراکز مختلف از جمله بهزیستی انجام می شود. بازدید از کتاب فروشی در قالب طرح کتاب گردی مطابق سال های گذشته با همراهی و هماهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سال جاری برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره خوانش ادبی با عنوان پنجه آفتاب گفت: سال گذشته نخستین بار در شهرستان شمیرانات برگزار شد. با توجه به استقبال عمومی حتی فراتر از استان تهران و ارسال اثر از استان های دور مانند خوزستان، تصمیم براین شد تا دومین دوره این جشنواره در هفته کتاب سال جاری و به شیوه دورهمی علاقه مندان، برگزار شود. پاسداشت زبان فارسی از اهداف اصلی جشنواره پنجه آفتاب است.

محرابی ادامه داد: نخستین دوره این برنامه فرهنگی سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و علاقه مندان با تهیه فیلم های کوتاه خوانش متون نظم و نثر کهن ادبیات فارسی از پنج شاعر بزرگ کشورمان، سعدی، حافظ، مولوی، نظامی و فردوسی در این دوره مشارکت کردند.

معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به دیگر برنامه های این اداره کل در هفته کتاب افزود: نشست های ادبی کتابخوانی، عصر شعر و کتابخوانی، نقد وبررسی کتاب، جشن کتاب و کتابدار با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور ویژه کودک و نوجوان با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1557

به "استقبال استان تهران از هفته کتاب 1400 با 110 برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال استان تهران از هفته کتاب 1400 با 110 برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید