آخرین نتیجه تحقیقات وزارت بهداشت درباره مضر بودن بوی نامطبوع تهران

به گزارش جام پارسی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره فرایند تحقیقات در خصوص بوی نامطبوع تهران گفت: از آنجا که محتمل است تنفس این بو برای سلامت انسان ضرر داشته باشد، تحقیقات خود را شروع نموده ایم اما هنوز هیچ نتیجه ای مبنی بر مضر بودن بوی نامطبوع به دست نیامده است.

آخرین نتیجه تحقیقات وزارت بهداشت درباره مضر بودن بوی نامطبوع تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی با اشاره به این که تحقیقات بر روی بوی نامطبوع شهر تهران از سوی وزارت بهداشت شروع شده است، گفت: آنالیز های ما به وسیله تحقیق بر محوطه تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی شهیدبهشتی در استان تهران در حال اجرا است. فرایند آنالیز این پدیده در تمام نقاط تهران در حال اجرا است اما بیشتر تمرکز ما بر روی مناطق جنوبی، مرکزی، شرقی و غربی استان تهران است.

وی در ادامه با بیان این که آنالیز بوی نامطبوع در زمین های کنار فرودگاه امام خمینی(ره) نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است، اظهار کرد: البته ذکر این نکته لازم است که ما احتمال می دهیم منشأ بوی نامطبوعی که سال جاری در سطح شهر پخش می گردد، جدید است و علت آن مانند سابق نیست اما قطعی شدن این احتمال احتیاج به تکمیل تحقیقات دارد.

شاهسونی با تاکید بر این که این مشکل متوجه دیروز و امروز نیست و سابقه طولانی تری دارد، بیان نمود: تجمع آلودگی در حوزه آرادکوه، وجود بوی نامطبوع در مجاورت فرودگاه امام خمینی(ره)، آلودگی هوا، تغییرات جهت باد و... همگی از مشکلاتی است که از قبل هم وجود داشته؛ به همین دلیل فرضیه ما این است که منشأ بوی نامطبوع سال جاری جدید است.

وی با بیان این که بوی نامطبوع در تهران از 12 دی ماه سال گذشته به وجود آمد و به شکل مقطعی در سطح شهر وجود داشت، توضیح داد: هر بار که بو تکرار می گردد ما تحقیقات را از سر می گیریم. در این بین از آن جایی که در این فصل پدیده وارونگی هوا اتفاق می افتد و امکان تخلیه هوای آلوده از شهر تهران وجود ندارد، آلاینده ها تجمیع پیدا می نمایند و آلودگی افزایش می یابد و فرضیه ای به وجود می آید که آلودگی هوا بر بروز بوی نامطبوع تاثیرگذار است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در انتها اضافه نمود: دستگاه سنجش دی اکسید گوگرد در ایستگاه های سنجش هوای شهرداری وجود دارد ولی ما به عنوان وزارت بهداشت چنین دستگاهی نداریم و در حال استفاده از سایر منابع هستیم. از آن جایی که محتمل است تنفس این بوی نامطبوع به سلامت انسان ضرر وارد کند، وزارت بهداشت نیز تحقیقات خود را شروع نموده است؛ اما هنوز هیچ نتیجه ای مبنی بر مضر بودن بوی نامطبوع به دست نیامده و منتظر کامل شدن تحقیقات هستیم تا نتایج را اعلام کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 283

به "آخرین نتیجه تحقیقات وزارت بهداشت درباره مضر بودن بوی نامطبوع تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نتیجه تحقیقات وزارت بهداشت درباره مضر بودن بوی نامطبوع تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید