5 جاذبه برتر شهر دانانگ ویتنام

به گزارش جام پارسی، شهر دانانگ یکی از زیباترین شهرهای ویتنام است که در مرکز کشور ویتنام قرار گرفته است. شاید دانانگ را بتوان یکی از زیباترین شهرهای منطقه آسیای جنوب شرقی دانست اما متاسفانه این شهر برای بسیاری از افراد ناشناخهت است و اغلب گردشگران، بازدید از شهر دانانگ را در برنامه تور ویتنام قرار نمی دهند.

5 جاذبه برتر شهر دانانگ ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

این افراد ترجیح می دهند که تنها به بازدید از شهرهای هانوی، هوشی مین و هالونگ بی بروند در حالیکه نمی دانند دیدنی های شهر دانانگ می تواند تجربه ای متفاوت را برای آنها رقم بزند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهمترین جاذبه های گردشگری شهر دانانگ ویتنام آشنا شویم.

شهر دانانگ در مرکز کشور ویتنام و در ساحل دریای چین واقع شده است و به واسطه رشد مالی در سال های اخیر، یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته کشور ویتنام است. ساختار این شهر و ساخت پل های متعدد برای حمل و نقل و ارتباط بین بخش های مختلف شهر، باعث شده است تا شهر دانانگ ویتنام را به عنوان شهر پل ها نیز بشناسند.شهر دانانگ درگاه ورود اروپاییان به کشور ویتنام بوده است. در سال 1535، پرتغالی ها به عنوان اهالی اروپایی در این شهر پیاده شدند و پا به ویتنام گذاشتند. همچنین بعدها فرانسوی هایی که ویتنام را فتح کردند، ابتدا در شهر دانانگ مستقر شدند.

شهر دانانگ سومین شهر عظیم ویتنام بعد از شهرهای هوشی مین و هانوی است که رشد آن از قرن شانزده میلادی شروع شده است. دانانگ به مرور به یک بندر تجاری عظیم و مهمترین شهر منطقه تبدیل شد.

1. کوه های مرمری شهر دانانگ

کوه های مرمری (Ngu Hanh Son یا کوه های پنج عنصر) مجموعه ای از صخره های تشکیل شده از سنگ مرمر و سنگ آهک است که در 7 کیلومتری شهر دانانگ ویتنام قرار گرفته است و یکی از بهترین دیدنی های شهر دانانگ به شمار می رود.

این کوه ها پر از غارها، تونل ها و معابد و آرامگاه های بودایی هستند که انتظار شما را می کشند. طبق افسانه های محلی، در زمان های دور یک اژدها از میان دریا بیرون آمد و تخمی در این محل گذاشت که پس از هزار روز، یک دختر زیبا از درون آن خارج شد. طبق این افسانه ها، کوه های مرمری در واقع بازمانده های تخم اژدها هستند.

سال های متمادی این کوه ها به عنوان پناهگاهی برای سربازان و یا محلی برای عبادت بوداییان به شمار می رفته است. در حال حاضر اگر دوست داشته باشید می توانید ضمن تماشای زیبایی های این کوه ها، به بالای آن رفته تا نمایی زیبا از شهر دانانگ ویتنام را تماشا کنید.

2. تور غواصی در جزیره چام (Cham)

جزیره چام یک جزیره زیبا در 20 کیلومتری شهر دانانگ ویتنام است که با وجود زیبایی های فراوان، کمتر مورد توجه گردشگران است و همین قضیه می تواند یک نقطه مثبت برای شما باشد تا از خلوت بودن آن نهایت استفاده را کنید.

جزیره چام از بهترین مناطق برای تجربه غواصی و تماشای زیبایی های دنیای زیر آب در ویتنام است. با استفاده از قایق ها و کشتی های مختلف می توانید خود را از شهر دانانگ به این جزیره برسانید و در کلوپ های غواصی، یک تجربه شگفت انگیز را برای خود رقم بزنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از تورهای غواصی در این جزیره بهره ببرید که شما را از هتل تان در شهر دانانگ به جزیره برده و پس از غواصی و صرف یک ناهار دریایی در جزیره، مجددا به هتل برمی گردانند.

3. پل اژدها

پل اژدها یکی از شناخته شده ترین جاذبه های ویتنام و دیدنی های شهر دانانگ است. این پل همچنین با 666 متر، عظیمترین پل کشور ویتنام نیز به شمار می رود.

شهرت این پل به دلیل طراحی زیبای یک اژدها بر جداره های آن است که نماد این کشور نیز به شمار می رود. ساعت 21 روزهای شنبه و یکشنبه تمامی چراغ ها و شعله این پل روشن می گردد و در این زمان می توانید شکوه اژدهای دانانگ را تماشا کنید.

پل اژدها یکی از شناخته شده ترین جاذبه های ویتنام و دیدنی های شهر دانانگ است. این پل همچنین با 666 متر، عظیمترین پل کشور ویتنام نیز به شمار می رود.

4. شبه جزیره Son Tra

شبه جزیره Son Tra یک جنگل بارانی استوایی شگفت انگیز است که در شرق شهر دانانگ و درون دریا واقع شده است. این شبه جزیره و جنگل بیش از 4 هزار هکتار مساحت دارد و زیبایی های منحصر به فردی دارد.

در بازدید از این جنگل می توانید یک اسکوتر یا موتور اجاره کنید و به گشت و گذار در جنگل بپردازید. از قلم نیاندازید که در این سفر حتما به مجسمه 70 متری Quan Am که در دل این جنگل قرار گرفته است نیز سری بزنید.

در سرتاسر این شبه جزیره، سواحل و صخره های متعددی وجود دارد که می توانید در آنها استراحت کنید و از منظره زیبای دریا لذت ببرید.

5. ساحل MY KHE

یکی از دلایل بازدید از شهر دانانگ در ویتنام، کیلومترها ساحل زیبا و بکری است که این شهر دارد. ساحل های طولانی با شن های سفید و دریای تمیز مکانی برای استراحت و گذران اوقات فراغت است. در میان تمام سواحل شهر دانانگ، ساحل MY KHE عظیمترین ساحل شهر دانانگ است که نه تنها در این شهر، که یکی از بهترین سواحل در تمام ویتنام به شمار می رود.

پیشنهاد می کنیم هنگام طلوع آفتاب به این ساحل بروید تا علاوه بر تماشای طلوع زیبای آفتاب، اهالی محلی که روز خود را با ماهیگیری شروع می نمایند را نیز ببینید. همچنین این ساحل محل فوق العاده ای برای موج سواری نیز هست.

شهر دانانگ از زیباترین شهرهای ویتنام است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. دیدنی های شهر دانانگ ترکیبی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های تاریخی و مدرنی است که در این شهر قرار گرفته اند.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 925

به "5 جاذبه برتر شهر دانانگ ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه برتر شهر دانانگ ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید