کشف مقبره یک پیشگو در شهر باستانی پرگامون

به گزارش جام پارسی، باستان شناسان در جریان کاوش های اخیر در یکی از شهرهای باستانی ترکیه پیروز شدند بقایای مقبره کاهنی را که به عنوان پیشگو شناخته می شد، کشف نمایند.

کشف مقبره یک پیشگو در شهر باستانی پرگامون

به گزارش خبرنگاران به نقل از انشنت اوریجینز، کاوشگران تا به امروز بقایای تاریخی متعددی را در شهر باستانی پرگامون واقع در ترکیه کشف نموده اند. جدیدترین کاوش باستان شناسان در این شهر به کشف بقایای مقبره کاهنی به نام مارکوس منجر شده است که با یاری پرندگان پیشگویی می کرد.

مارکوس با توجه به رفتار پرندگان، نوع پرواز و آواز آن ها، آینده را پیشگویی می کرد. البته پیشگویی با یاری پرندگان در پرگامون رایج بود.

باستان شناسان اشیاء مختلفی را در مقبره این پیشگو کشف نموده اندکه از جمله آن ها، به یک کوزه نادر و بسیار سالم، یک بطری عطر، یک بشقاب و یک شمع می توان اشاره نمود.

تحقیقات کارشناسان برای معین قدمت دقیق این مقبره و اشیاء داخل آن همچنان ادامه دارد.

مقبره مارکوس در قسمتی از گورستانی واقع در معبد اسقلبیوس ایزد درمان در اساطیر یونان کشف شده است.

باستان شناسان با توجه به کتیبه ای که در این گورستان وجود داشت، دریافتند این مقبره به مارکوس، کاهنی تعلق دارد که در حوالی قرن دوم میلادی زندگی می نموده است.

به گفته باستان شناسان، مقبره های بسیار زیادی در این مکان وجود دارد که هویت اجساد آن ها معین نیست.

پرگامون (پرگامه، پرگاموم و پرغامه هم نوشته شده) (به یونانی: Πέργαμος، تلفظ: پـِرگاموس) شهری از یونان باستان بود که در شمال باختری آناتولی قرار داشت.

این شهر باستانی مرکز امپراتوری پرگامن و زادگاه جالینوس طبیب می باشد. این شهر در کاوش های باستان شناسی در ردیف یکی از غنی ترین شهرهای تاریخی قرار گرفته است. شهر پرگامون پس از اسکندریه دومین کتابخانه بزرگ دنیا یونان باستان را دارا بود. فیله ترخزانه دار لیزیماک درشهر پرگام از خزانه شخصی وی محافظت میکرد شهر امروزی برگاما در ترکیه در نزدیکی ویرانه های پرگامون قرار گرفته است.

پرگامون در سال 2014 در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1793

به "کشف مقبره یک پیشگو در شهر باستانی پرگامون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره یک پیشگو در شهر باستانی پرگامون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید