هرگز نباید با این افراد وارد رابطه عاطفی شوید

به گزارش جام پارسی، گاهی آنقدر غرق در ویژگی های مثبت افراد می شویم که چشمانمان را روی بدی ها می بندیم و پا در یک رابطه معیوب می گذاریم.

هرگز نباید با این افراد وارد رابطه عاطفی شوید

عوامل زیادی در شکل گیری رابطه عاطفی مبتنی بر دوست داشتن و البته بدون تنش نقش دارد. این بدان معناست که برقراری رابطه با بعضی گروه از آدم ها سخت و مشکل ساز است. در این مطلب از خبرنگاران ویژگی های افراد نامناسب در رابطه عاطفی می پردازیم.

ویژگی های افراد نامناسب در رابطه عاطفی

بیشتر ما زمانی در رابطه عاطفی خود به نقطه ای رسیده ایم که به خود می گوییم اگر چه او را دوست می دارم، ولی این رابطه ای نیست که به درد من بخورد. در ادامه به ویژگی این افراد می پردازیم.

خودشیفته

برای برخورد با افراد خودشیفته هرگز عشق تنها یک نفر کافی نخواهد بود. خودشیفته ها تمجید همه را می خواهند. این گونه است که زندگی شان معنا پیدا می نماید. آن ها پیوسته در پی شریک عاطفی کامل و بی نقص می گردند و باور دارند رابطه فعلی شان آن قدر درخشان نیست که ارزش ادامه دادن داشته باشد. آن ها به خاطر این شرایط همه را سرزنش می نمایند به جز خودشان.

بیش ازاندازه عاشق پیشه

فرایند دلدادگی و شکل گیری رابطه ای نو برای فرد عاشق پیشه خیلی مهم است. چنین افرادی نیازمند اثرگذاری های عمیق و نو هستند. کارهای معمولی راضی شان نمی نماید و بلکه کسل شان می نماید. برای مقابله با این مسئله، فرد برای مسرورشدن، ابزار و راه های نوی پیدا می نماید و در این جهت هیچ حدومرزی نمی شناسد. او محدودیت را برنمی تابد و بیش از هرچیز به آزادی اش اهمیت می دهد.

بدون اعتماد به نفس

همه ما در بعضی جنبه ها دچار کمبود اعتمادبه نفس هستیم. اما رفتار کسی که بدون تایید پیوسته دیگران احساس ضعف می نماید، باید برای شما نشانه هشدار باشد. چنین فردی با کوچک ترین نشانه بی توجهی بی درنگ تصمیم به خاتمه دادن رابطه می گیرد و به یافتن فردی دیگر فکر می نماید. او همه این کارها را برای ابراز وجود می نماید. اگر می خواهید به کسی که دوستش دارید ابراز علاقه کنید به مطلب چگونه به کسی که دوستش داریم، ابراز علاقه کنیم؟ سر بزنید.

بیش ازاندازه خودخواه از ویژگی های افراد نامناسب در رابطه عاطفی

افراد خودخواه چنان درگیر خودشان هستند که نمی توانند بپذیرند نزدیک ترین و عزیزترین شخص به آن ها هم ممکن است ناراحتی یا مسئله ای داشته باشد. البته آن ها می دانند که شاید خودشان علت مشکل یا ناراحتی دیگران باشند، ولی باور دارند همه باید درمورد آن ها استثنا قائل شوند. آن ها همواره اشتباهات خودشان را نادیده می گیرند، درحالی که نمی توانند دیگران را به خاطر همان اشتباهات ببخشند.

بیش ازاندازه مظلوم

فرد مظلوم همواره خود را قربانی می داند، او با کوچک ترین مسئله ای ناراحت می گردد. چنین فردی پیوسته در پی کسی است که به او دلداری بدهد. اگر شریک عاطفی شان این کار را نکند، به سراغ فرد دیگری می فرایند.

ایرادگیر بودن از ویژگی های افراد نامناسب در رابطه عاطفی

فرد ایرادگیر هم نمونه ای از افرادی است که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند. چنین افرادی با ایرادگرفتن از دیگران به خاطر کوچک ترین مسائل و نصیحت کردن آن ها، ابراز وجود می نمایند. در این جهت آن ها ابایی از آزردن دیگران ندارند و بنابراین قادر به برقراری رابطه عاطفی سالم نیستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور بر احساس نا امیدی غلبه کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1746

به "هرگز نباید با این افراد وارد رابطه عاطفی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز نباید با این افراد وارد رابطه عاطفی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید