هتل کاخ های هند ، 5 مورد از زیباترین هتل ها در سفر به هند (تور بمبئی)

به گزارش جام پارسی، برترین هتل ها در سفر به هند ، هتل کاخ هایی هستند که هم جزء مجلل ترین سازه های هندوستان به حساب می آیند و هم جزء قدمتی ترین آن ها؛ هتل کاخ های هند به هتل هایی گفته می شوند که در گذشته های دیرین خود، مقصد مهاراجه های هندی زیادی بوده اند و اکنون نیز با وسعت گسترده ای که دارند، از آن ها به عنوان برترین مکان های اقامتی و توریستی کشور هند استفاده بعمل می آورند. در خصوص این 5 هتل کاخ هندی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت؛ این نکته را نیز باید خاطر نشان کرد که این ساختمان های اقامتی نقش مهمی در گذشته کشور هنودستان از خود بر جای گذاشته است و اکنون نیز با همان حال و هوای دیرین خود، آماده استقبال و میزبانی از مسافران و گردشگران عزیز می باشند. البته ذکر این نکته هم لازم و لازم است؛ که بیشتر این هتل کاخ های هند در شهر جیپور که به شهر صورتی کشور هند مشهور است، قرار گرفته اند. در ادامه مباحثی از کاخ هندی در مجموعه هتل های هند برای شما میگوییم...

هتل کاخ های هند ، 5 مورد از زیباترین هتل ها در سفر به هند (تور بمبئی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

هتل کاخ اوبروی راج ویلاس (Oberoi Rajvilas):

اولین هتلی که در این مطلب قصد معرفی آن را نموده ایم؛ هتل اوبروی راج ویلاس می باشد. این کاخ هندی هتل در شهر جیپور (Jaipur) و درست در وسط باغی به میزان 32 هکتار واقع شده است. در سفر به هند این هتل اوبروی راج ویلاس خصوصیات خاصی را دارا می باشد که بعضی از این خصوصیات عبارتند از: چمن آرایی چشم نواز آن، اتاق هایی با چشم میزانای دلربا، تخته خواب های لوکس و مجلل ساخته شده از چوب درخت ساج، کمدهای دیواری بزرگ و جادار، سرویس های سنگ فرش شده مرمر، زمین بازی گلف و تنیس، نزدیک بودن به قسمت های مرکزی شهر جیپور، اینترنت رایگان پر سرعت و دیگر موارد می باشد. در خصوص هتل 5 ستاره اوبروی راج ویلاس این را نیز باید اضافه نمود که این هتل در سرتاسر سال پذیرای بازیگران و افراد مشهور زیادی در جهان می باشد که همین امر یکی از دلایل اعتبار بخشیدن به این هتل با قدمت کاخ هندی شده است!

هتل کاخ دریاچه (Taj Lake Palace):

در مجموعه هتل کاخ های هند و هتل های هند ، این هتل در شهر اودی پور (Udaipur) استان راجستان واقع شده است و همانطور که گفتیم، یکی از بهرترین هتل های موجود نه تنها در هند بلکه در کل جهان می باشد. هتل کاخ دریاچه یکی از مجموعه هتل های تاج به شمار میرود که در میان دریاچه پیچولا (Pichola) و بعلاوه قسمت پایینی کوه های آراوالی ساخته و سپس تجهیز شده است. هتل کاخ دریاچه همانند سایر هتل های هندی و کاخ هندی ها در فصول مختلف سال به خصوص در فصل تابستان محل اقامت تعداد زیادی از مهاراجه های هندی بوده است و تاریخچه آن مربوط به قرن 18 میلادی می گردد. نمای خارجی این هتل سفید و مسیر ورودی هتل از روی آب های پیرامون فضای آن که در واقع یکی از خصوصیات خاص این هتل نیز به در سفر به هند به شمار میرود، می باشد. در واقع مسافران، جهانگرد ها و گردشگران عزیز به واسطه قایق های هتل به سمت ان حرکت می نمایند تا از نزدیک شاهد دکوراسیون و معماری ژرف انگیز هتل کاخ دریاچه باشند! دکوراسیون داخلی، سنگ های مرمر مورد استفاده قرار گرفته، لوستر ها و چلچراغ و مبلمان های کلاسیکی قدیمی، پرده ها و نورگیر های حریر و اسباب زندگی آنتیک و قیمتی و البته مهم ترین قسمت هتل ، نورپردازی مسیر پیاده روی میهمانان هتل با نور شمع و بعلاوه میسر ساختن گشت و گذار در دریاچه به هنگام غروب آفتاب، از جمله خصوصیات خاص این هتل می باشد. در خصوص هتل کاخ هندی دریاچه این را نیز باید اضافه کنیم که این هتل در مجموع از 66 اتاق و 17 سوئیت مجلل و در عین حال با رنگ و بوی دهه 1740 تشکیل شده است.

هتل کاخ سوجان راج محل (Sujan Rajmahal):

در سفر به هند به در مجموعه هتل های هندی و کاخ هندی ، یکی دیگر از هتل های موجود در شهر جایپور استان راجستان، هتل سوجان راج محل است. همانطور که می دانید شهر جیپور از مهمترین نقاط گردشگری هندستان به شمار میرود و به نام شهر صورتی نیز مشهور است. در شهر جیپور ساختمان های متعددی به رنگ صورتی وجود دارند که سبب تشکیل یک چهره صورتی برای شهر شده اند! هتل سوجان راج محل در شهر صورتی هند به عنوان یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین هتل های جهان محسوب می گردد و همانند سایر هتل کاخ های کشور هند نیز در گذشته مکان اسکان تعداد زیادی از مهاراجه های هندی ساکن شهر جیپور بوده است. ساختمان هتل سوجان راج محل بسیار مجلل و بعلاوه با دکوراسیونی شاهانه همانند آینه ای که گذشته کاخ را نمایان می گرداند، سبب جلب توجه گردشگران و میهمانان خود می گردد. از دیگر خصوصیات خاص و منحصر به فرد هتل سوجان راج محل می توان به آرامش آن، باغ سرسبز آن، کاغذ دیواری های صورتی آن با طرح های عجیب و غریب که قطعا در هیچ جای جهان مشابه آنان را نخواهید یافت، درب های آینه کاری شده، پلکان های مرمری و بعلاوه سقف بلند قسمت های مختلف آن اشاره کنیم؛ در خصوص هتل کاخ سوجان راج محل این را نیز باید گفت که این کاخ قدمتی 250 ساله دارد که با به کارگیری رنگ صورتی در بخش های مختلف خود، کاملا نمادی از شهر صورتی جیپور می باشد! بعلاوه این را نیز باید اضافه نمود که این هتل از هتل های هند و هتل کاخ های هند تنها از 14 اتاق و سوئیت مجلل برخرودار است.

هتل کاخ نیمرانا (Neemrana):

یک هتل از هتل کاخ های هند و هتل های هندی بی نظیر دیگر در شهر الوار (Alwar) استان راجستان! هتل نیمرانا وسعتی 6 هکتاری دارد و در مسیری که به شهر صورتی هندوستان یعنی جیپور ختم می گردد، قرار گرفته است. هتل نیمرانا استان راجستان به شکل قلعه ساخته شده است که حدودا به قرن 15 میلادی مرتبط می گردد. این هتل همانند روستاهای پلکانی بر روی شیب دامنه کوه و به حالت طبقه طبقه ای قرار گرفته است. منظره این هتل به تناسب مکانی که بر روی آن یعنی کوه، ساخته شده است بسیار ایده آل و حتی می توان گفت بی همتا است!

هتل کاخ رامبا (Rambagh):

اگر روزی سفر به هند داشته اید و دنبال یک هتل ایده آل برای ماندگار کردن سفر خود بودید، حتما هتل کاخ رامبا را جزء گزینه های اقامتی خود قرار دهید! هتل رامبا همانند هتل کاخ دریاچه از مجموعه هتل های زنجیره ای تاج می باشد که با گذشت زمان، اصالت و تاریخی که بر خود گذشته است را حفط نموده و تنها به آن شکل امروزی بخشیده است تا برای گردشگران و میهمان نسل جوان امروز نیز جذابیت های بصری زیادی داشته باشد! ساختمان اصلی هتل، باغ های طراف آن، دالان ها و بعلاوه استخرهای سرپوشیده هتل همانند سابق بکر و آنتیک شده مزین شده اند. هتل رامبا در سرتاسر خود تنها به نمایش محتویات شاهانه و غیر قابل انکار خود می پردازد و قادر است چشم و فکر بسیاری از مسافران خود را مسخ کند! به سبب تمام جذابیت های بصری و تاریخی این هتل ، به آن جواهر شهر جیپور نیز گفته می گردد. از خصوصیات خاص این هتل می توان به: وجود 2 استخر بزرگ، ایجاد و اجرای کلاس های یوگا، تحویل اتومبیل های لوکس اجاره و بعلاوه کالسکه های کلاسیک و قدیمی برای گشت و گذار در محوطه داخلی هتل ، اینترنت پر سرعت، قرار گیری در دل شهر و نزدیکی با فرودگاه جیپور اشاره داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1855

به "هتل کاخ های هند ، 5 مورد از زیباترین هتل ها در سفر به هند (تور بمبئی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل کاخ های هند ، 5 مورد از زیباترین هتل ها در سفر به هند (تور بمبئی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید