قیمت این فولکس قورباغه ای دود از سر بلند می نماید!، عکس

به گزارش جام پارسی، فولکس بیتل که در ایران به فولکس قورباغه ای مشهور است و به تازگی مشتریان مشتاقی در بازار خودور پیدا نموده، از پیروز ترین خودروهای تاریخ است.

قیمت این فولکس قورباغه ای دود از سر بلند می نماید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بیتل به معنای سوسک است اما در ایران به قورباغه مشهور است. به جرات می توان گفت که بیتل از مشهورترین خودروهای دنیا است طراحی آن را فردیناند پورشه در دوران جنگ دنیای دوم انجام داده است.

طرحی چنان مجذوب کننده که به مدت 40 سال بدون تغییر باقی ماند و در کشورهای گوناگون هواداران بسیاری پیدا کرد و هنوز هم پرطرفدار است.

فراوری این خودروی مجذوب کننده که نخستین بار سال 1938 از کارخانه بیرون آمده بود، تا سال 2003 که آخرین خط فراوریش در مکزیک بسته شد، ادامه داشت.

در دوران طولانی فراوری این خودرو بیش از 21 میلیون دستگاه فولکس قورباغه ای با طراحی بدون تغییر ساخته و روانه بازار شد.

این خودرو در ایران هم پرطرفدار شد و هنوز هم پرطرفدار است و بر اساس بعضی گزارش های قیمت یک فولکس قورباغه ای که بیش از نیم قرن از عمرش می گذرد در بازار به بیش از 600 میلیون تومان هم می رسد.

این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی شده است که اعتقاد داشت برترین خودروها انواع موتور عقب، هوا خنک و دیفرانسیل عقب هستند.بیتل به معنی سوسک نامی بود که مردم به این ماشین دادند که البته تا سال 1967 از سوی فولکس واگن به رسمیت شناخته نشد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1869

به "قیمت این فولکس قورباغه ای دود از سر بلند می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت این فولکس قورباغه ای دود از سر بلند می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید