فناوری لیزری لیدار، 11 سکونتگاه پنهان تاریخی را در زیر جنگل های آمازون کشف کرد

به گزارش جام پارسی، جنگل بارانی آمازون یک جنگل انبوه، منحصر به فرد و وسیع است که بیش از 2 میلیون مایل مربع وسعت دارد و از نظر زیست محیطی برای زمین ما حیاتی است، بعلاوه جواهری از تاریخ بشر است.

فناوری لیزری لیدار، 11 سکونتگاه پنهان تاریخی را در زیر جنگل های آمازون کشف کرد

خرابه های سکونتگاه ها در زیر پوشش گیاهی انبوه پنهان شده اند، اما فناوری لیزر مدرن می تواند به رسیدن به کف جنگل و جستجوی شواهدی از تمدن گذشته یاری کند. بر اساس یک تحقیق تازه که نتایج آن در نشریه نیچر منتشر شده، 11 شهرک تاریخی تازه در Llanos de Mojos، منطقه ای از آمازون بولیوی کشف شده است. این مکان ها دارای سیستم های آبی و سازه های هرم مانند پیچیده بودند.

محققان این سکونتگاه ها را با استفاده از لیدار LIDAR ، یک فناوری لیزری کشف کردند که می تواند منطقه ها وسیعی را اسکن کند و از ورای پوشش گیاهی، زمین زیرین را تعیین کند.

این تیم با استفاده از لیدار نصب شده روی هلیکوپترها، منطقه ای به وسعت 1737 مایل مربع را پوشش داد. در این محدوده آنها 24 سکونتگاه کوچکتر را ثبت کردند که 11 مورد از آنها قبلا ناشناخته بودند. آنها بعلاوه کوتوکا و لندیوار، دو سکونتگاه بزرگتر در منطقه را اسکن کردند. این مکان های بزرگ تر دارای تپه های با محوطه صاف شده در بالای آنها و اهرام مخروطی شکل با ارتفاع 22 متر بودند.

این شهرک ها به وسیله تمدن کاسارابه Casarabe ساخته شده اند و قدمت آن ها بین سال های 500 تا 1400 میلادی است. آنها خندق های دفاعی، کانال هایی برای حمل آب و ساختمان های گلی در مقیاس بزرگ ساختند.

حفظ این میراث تاریخی لزوم توقف جنگل زدایی آمازون را بیش از پیش برجسته می نماید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1745

به "فناوری لیزری لیدار، 11 سکونتگاه پنهان تاریخی را در زیر جنگل های آمازون کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری لیزری لیدار، 11 سکونتگاه پنهان تاریخی را در زیر جنگل های آمازون کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید