روسیه: آمریکا حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد، چرا اتحادیه اروپا در مورد وقایع روز آمریکا ساکت است؟

به گزارش جام پارسی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکا دیگر حق صحبت درباره رعایت حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد، گفت: چرا اروپایی ها که درباره همه چیز اظهارنظر می نمایند، تفسیری در رابطه با وقایع جاری در ایالات متحده ارائه نمی دهند؟

روسیه: آمریکا حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد، چرا اتحادیه اروپا در مورد وقایع روز آمریکا ساکت است؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور دوست دارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه 7 هم درباره ناآرامی های جاری در ایالات متحده اظهار نظری داشته باشند.

زاخارووا شب گذشته در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به شایع شدن اتهامات، نقدها و اظهارات مختلف، ما شاهد آن هستیم که بعضی کشورها و ساختارهایی مانند اتحادیه اروپا، ناتو، گروه 7 و مجمع عمومی مجلس اروپا که به همه چیز اهمیت می دهند و تعدادی از ساختارهای دیگر که از سوی شرکای آمریکایی حمایت می شوند یا الهام می گیرند، هیچ تفسیری درباره اعتراضات جاری در ایالات متحده انجام نمی دهند و ما دوست داریم دیدگاه آنها را هم بشنویم. حوادث یک هفته اخیر در آمریکا سزاوار توجه جهانی است، پس چرا شرکای آمریکا در بروکسل، نه تنها از اتحادیه اروپا، بلکه از ناتو، هیچ واکنشی نسبت به وقایع اتفاق افتاده در ایالات متحده نشان نمی دهند؟

این دیپلمات روس تأکید کرد: از این لحظه به بعد، دولت آمریکا حق اخلاقی خود برای سرزنش سایر کشورها به دلیل عدم رعایت حقوق بشر را به طور کامل از دست داده است. آنها دیگر چنین حقی ندارند و من فکر می کنم این تصادفی نبوده است که آمریکا اخیراً از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شده است، شاید آنها وقوع چنین حوادثی را پیش بینی نموده بودند.

زاخارووا همچنین در تفسیر سخنان سوزان رایس مشاور سابق باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی (در سال های 2017 2009 ) درباره نقش روسیه در تحریک اعتراضات خیابانی کنونی در ایالات متحده، چنین اظهارنظری را بخشی از فعالیت های تبلیغی جدید مداخلات روسیه در امور داخلی آمریکا ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد، دولت آمریکا با اجازه دادن به مأموران اجرای قانون برای آزار و اذیت روزنامه نگاران خارجی (از جمله گزارشگران روس)، نه تنها قانون اساسی خود این کشور، بلکه کلیه قوانین بین المللی درباره حق قانونی خبرنگاران را نقض نموده ا ند.

میخائیل تورگی یف خبرنگار خبرگزاری نووستی روسیه که به همراه روزنامه نگاران دیگر، در حال پوشش خبری اعتراضات خیابانی در شهر مینیاپولیس آمریکا بود، با وجود معرفی خود و تعیین بودن نشان های خبرنگاری در لباسش، با برخورد خشن نیروهای پلیس آمریکا روبرو شد و به صورت وی اسپری فلفل پاشیده شد. سفارت روسیه در واشنگتن یادداشت اعتراض رسمی این کشور نسبت به این اقدام را به وزارت خارجه آمریکا ارسال نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 696

به "روسیه: آمریکا حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد، چرا اتحادیه اروپا در مورد وقایع روز آمریکا ساکت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد، چرا اتحادیه اروپا در مورد وقایع روز آمریکا ساکت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید