راز اصالت نقاشی بانویی در خز بدست آمد

به گزارش جام پارسی، این تابلو با توجه به تحقیقات اخیر توسط آلونسو سانچز کوئلو نقاش اسپانیایی که برای کشیدن پرتره شهرت داشت، نقاشی شده است.

راز اصالت نقاشی بانویی در خز بدست آمد

راز اصالت نقاشی بانویی در خز یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی اسکاتلند بالاخره مشخص شد.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: برای سال های متمادی گمان می شد که تابلو نقاشی مشهور بانویی در خز که یک بار در موزه لوور فرانسه به نمایش گذاشته شده بود، در قرن شانزدهم میلادی و توسط اِل گِرکو هنرمند یونانی خلق شده است.

حالا کارشناسان جزئیات بیشتری را درباره این تابلو نقاشی که این روزها در موزه گلاسگو نگهداری می شود، مشخص کردند.

با توجه به تحقیقات اخیر، این تابلو توسط آلونسو سانچز کوئلو نقاش اسپانیایی که برای کشیدن پرتره شهرت داشت، نقاشی شده است.

هویت نقاش این اثر هنری برای بیش از 100 سال موضوع بحث کارشناسان مختلف بود. بررسی های علمی روی این تابلو نقاشی از سال 2014 و در موزه دل پرادو واقع در مادرید آغاز شد. سپس کارشناسان دیگری از دانشگاه و موزه گلاسگو، تابلو نقاشی بانویی در خز را با دیگر آثار اِل گِرکو و دیگر هنرمندان هم دوره او همچون کوئلو مطابقت دادند.

دکتر مارک ریچر که به عنوان یکی از کارشناسان در پروژه تحقیقاتی اخیر تشخیص هویت نقاش این تابلو نقاشی حضور داشت، بیان نمود: کارشناسان دریافتند برای رنگ آمیزی پس زمینه تابلو نقاشی بانویی در خز از رنگ خاکستری روشن استفاده شده است و این موضوع با آثار اِل گِرکو مغایرت دارد؛ چراکه او برای رنگ آمیزی پس زمینه آثارش از قهوه ای مایل به قرمز استفاده می کرد.

او اضافه نمود: جزئیاتی از این دست کافی است تا مشخص شود این تابلو نقاشی به اِل گِرکو تعلق ندارد.

همچنین ویژگی هایی همچون نوع لباس، جواهرات و مقام شخصی که در این تابلو نقاشی به تصویر کشیده شده است، توسط کارشناسان تابلوهای نقاشی اسپانیایی با دیگر پرتره های اسپانیایی مقایسه شده است.

آلونسو سانچز کوئلو هنرمند اسپانیایی است که در 1531 به دنیا آمد و در سال 1588 درگذشت. او بیشتر برای خلق پرتره های افراد سلطنتی، رسمی و سنتی شناخته می شود. اما حالا به نظر می رسد او تابلوهایی غیررسمی همچون بانویی در خز را نیز خلق کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 216

به "راز اصالت نقاشی بانویی در خز بدست آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز اصالت نقاشی بانویی در خز بدست آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید